Tuesday 6 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 53594
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آوریل 2016 - 20:06
0 views بازدید

اگر مفاصلتان درد می‌کند، این مواد غذایی را نخورید

گیگر : درد مفاصل مشکل رایجی است که ممکن است برای همه افراد اتفاق بیفتد. اگرچه درد مفاصل از طریق دارو و ورزش کنترل می‌شود؛ اما رژیم غذایی نیز تأثیر زیادی بر روی این مشکل دارد. اگرچه مواد غذایی مانند زنجبیل، زردچوبه و سیر که دارای خواص ضدالتهاب هستند، می‌توانند به کاهش و تسکین درد مفاصل کمک کنند؛ اما یک سری مواد غذایی ممکن است […]

گیگر :

درد مفاصل مشکل رایجی است که ممکن است برای همه افراد اتفاق بیفتد. اگرچه درد مفاصل از طریق دارو و ورزش کنترل می‌شود؛ اما رژیم غذایی نیز تأثیر زیادی بر روی این مشکل دارد.

اگرچه مواد غذایی مانند زنجبیل، زردچوبه و سیر که دارای خواص ضدالتهاب هستند، می‌توانند به کاهش و تسکین درد مفاصل کمک کنند؛ اما یک سری مواد غذایی ممکن است باعث تحریک و تشدید این درد شوند.
اگر دچار درد مفاصل هستید، از مصرف مواد غذایی زیر اجتناب کنید.

۱. گوشت قرمز و فرآوری شده
این مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی مانند نیتریت و پورین هستند که باعث افزایش التهاب و درد در بدن می‌شود. همچنین مواد غذایی فرآوری شده سرشار از مواد سمی به نام AGE‌ها هستند که باعث بروز التهاب می‌شود.

۲. شکر مصنوعی و فرآوری شده
مصرف بیش از اندازه شکر نیز سطح AGE‌ها را در بدن افزایش می‌دهد که منجر به بروز التهاب می‌شود. علاوه بر این، شکر ترشح عوامل التهابی به نام سیتوکین را در بدن تحریک می‌کند.

۳. لبنیات
محصولات لبنی نیز در تشدید درد مفاصل سهیم هستند. سطح بالای پروتئینی به نام کیسین در محصولات لبنی باعث افزایش التهاب و درد می‌شود. طبق یک تحقیق، این پروتئین حتی می‌تواند بافت اطراف مفاصل را تحریک کند.

۴. روغن ذرت
روغن ذرت سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ است که بدن را تحریک می‌کنند مواد شیمیایی التهاب‌زا تولید کند. روغن‌های کاجیره، آفتابگردان، هسته انگور و بادام زمینی نیز همچون مایونز و بسیاری از سس‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ هستند. البته لازم نیست این مواد غذایی را کلاً از رژیم غذایی خود حذف کنید؛ زیرا بدن برای رشد و توسعه عادی به این اسیدهای چرب نیاز دارد.

۵. آرد و غلات فرآوری شده
غلات و آرد فرآوری شده نیز عوامل التهاب‌زا دارند و می‌توانند درد مفاصل را افزایش دهند. این مواد غذایی تولید AGE‌ها را که محرک التهاب هستند، افزایش می‌دهند.

۶. تخم‌مرغ
مصرف مستمر تخم‌مرغ باعث افزایش تورم و درد مفاصل می‌شود. تخم‌مرغ به ویژه زرده آن حاوی اسید آراشیدونیک است که منجر به تولید نوعی مواد به نام پروستاگلاندین می‌شود. این مواد التهاب را در بدن افزایش می‌دهد.

۷. پروتئین آب پنیر
محصولات به دست آمده از پروتئین آب پنیر نیز باعث تحریک التهاب و درد مفاصل می‌شوند؛ زیرا حاوی گلوتن و کیسین هستند. کیسین نوعی پروتئین است که باعث تولید اسید اوریک در بدن می‌شود. سطح بالای این اسید منجر به بروز درد و التهاب در بدن می‌شود.

۸. نمک تصفیه شده
نمک تصفیه شده که تحت عنوان نمک مختص میز شناخته می‌شود، برای سلامتی مضر است، به ویژه اگر دچار درد مفاصل هستید. این نمک حاوی مواد افزودنی و شیمیایی است تا آن را روان کنند؛ اما این مواد تعادل مایعات بدن شما را بر هم می‌زنند.

۹. مواد غذایی حاوی طعم‌افزای چینی
طعم‌افزای چینی (MSG) نوعی ماده افزودنی است که خواص نگه‌دارنده دارد و بیشتر در مواد غذایی بسته‌بندی شده مانند چیپس سیب‌زمینی، اسنک‌های منجمد، مواد غذایی منجمد مختص شام، مواد غذایی منجمد و کنسرو چینی، سس‌های سالاد و سوپ‌های آماده وجود دارد. این ماده باعث تحریک التهاب و درد مفاصل در بدن می‌شود.

 

cover

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات