Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 23677
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 نوامبر 2015 - 15:02
4 views بازدید

ایستادن روی یک پا برای رسیدن به تناسب اندام

برای دستیابی به سلامت مطلوب، بسیار مهم است که به وسیله ورزش و داشتن یک رژیم غذایی سالم و یک سبک زندگی فعال، چابکی‌تان را حفظ کنید. هنگامیکه صحبت از ورزش می‌شود، تمرینات و پوزیشن‌های بسیار زیادی برای بهبود انعطاف پذیری، افزایش توده عضلانی و تقویت گروه‌های عضلانی خاص وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. اما یک وضعیت تمرینی مؤثر که ساده‌ترین و […]


ایستادن یک پا

برای دستیابی به سلامت مطلوب، بسیار مهم است که به وسیله ورزش و داشتن یک رژیم غذایی سالم و یک سبک زندگی فعال، چابکی‌تان را حفظ کنید.

هنگامیکه صحبت از ورزش می‌شود، تمرینات و پوزیشن‌های بسیار زیادی برای بهبود انعطاف پذیری، افزایش توده عضلانی و تقویت گروه‌های عضلانی خاص وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. اما یک وضعیت تمرینی مؤثر که ساده‌ترین و ناشناخته‌ترین نیز می‌باشد، وضعیت یک پا است.

وضعیت یک پا، یک تمرین ساده و بدون دردسر است که هر کسی می‌تواند انجام دهد.

بایستید، چشم‌ها را ببندید و پاهایتان را بلند کنید. این وضعیت را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه حفظ کنید و سپس پایتان را عوض کنید. شما می‌توانید برای بهبود انعطاف پذیری و دستیابی به تعادل، انواع وضعیت‌ها را برای یک پا را انجام دهید.

این وضعیت تمرینی، ثبات ایستادگی جوانان و سالمندان را مشخص می‌کند. یک پزشک، الگوی تغییر نیروی واکنش زمین را درهنگامیکه شخص در وضعیت یک پا قرار دارد تجزیه و تحلیل می‌کند. هنگامیکه قادر باشید به مدت طولانی روی یک پا بایستید، یعنی ثبات ایستادگی بهتری دارید. اما اگر نمی‌توانید این وضعیت را بیش از چند ثانیه حفظ کنید، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تعادل ضعیف یا حتی مشکلات اسکلتی عضلانی باشد.

تمرینات وضعیت یک پا

درخت یوگا

برای اجرای وضعیت درخت یوگا، روی یک پا بایستید، پای دیگر را جمع کرده و کنار ران پای مقابل قرار دهید. دست‌هایتان را بالا ببرید یا کف دست‌ها را به هم بچسبانید و بالای سرتان نگه دارید.

وضعیت تای چی

این یک وضعیت متداول در تای چی است. برای اجرای این وضعیت، یک پا را بالا بیاورید و دست‌ها را در حالت گارد نگه دارید. این وضعیت را چند ثانیه حفظ کنید و سپس به تدریج پایتان را عوض کنید.

وضعیت چی گونگ

وضعیت چی گونگ، یک وضعیت تای چی است که روی یک پا اجرا نمی‌شود اما شما می‌توانید آن را با کمی تغییر انجام دهید. در حالیکه پاهایتان را کمی خم کرده اید، بایستید. یک پا را روی قسمت بالای ران پای دیگر قرار دهید و عدد ۴ را تشکیل دهید. کف دست‌ها را در جلوی سینه‌تان به هم بچسبانید و چند ثانیه در این وضعیت بمانید. سپس پایتان را عوض کنید.

مزایای وضعیت یک پا

ثبات و استحکام را حفظ کرده یا بهبود می‌بخشد

شاید بدیهی‌ترین مزیت اجرای وضعیت یک پا این باشد که به حفظ تعادل و توازن فرد کمک می‌کند. گول این وضعیت ساده را نخورید. افراد مبتدی نمی‌توانند بیشتر از ۵ ثانیه روی یک پا بایستند. دلیلش این است که بدن طوری ساخته نشده که تعادل مناسبش را همیشه حفظ کند. هنگامیکه روی یک پا می‌ایستید و به تمرین ادامه می‌دهید، تعادل بدنتان را شناسایی می‌کنید و این امر به شما امکان می‌دهد که به مدت طولانی‌تری در وضعیت یک پا بایستید.

ممکن است از زوال عقل جلوگیری کند

اجرای وضعیت یک پا با چشمان بسته، یک مزیت شگفت آور دارد: با توجه به طب باستانی چینی، می‌تواند از زوال عقل جلوگیری کند. هنگامیکه روی یک پا می‌ایستید و چشمان‌تان بسته هستند، بدن شما می تواند تعادل اندام‌هایش را به دست آورد. هنگامیکه به بدن یاد می‌دهید تعادلش را دوباره به دست آورد و اندام‌ها را هماهنگ کند، این‌کار باعث می‌شود که مسیرهای مغز، خودشان را تنظیم کنند و از اختلالات روانی جلوگیری شود.



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات