Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 93419
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آگوست 2016 - 6:35
0 views بازدید

اینگونه بود که لامبورگینی گالاردو خلق شد!

لامبورگینی یکی از خودروسازان بزرگ دنیا است که همیشه در طراحی نمونه‎های اولیه و مفهومی یکی از پیشگامان محسوب می‌شود. اما تمام طراحی‌های این شرکت ایتالیایی به تولید یک محصول نهایی نرسیدند بطوریکه بسیاری شکست خوردند و برخی هم به صورت زنجیروار پایه ساز طراحی یک مدل جدید شدند. در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، لامبورگینی تصمیم گرفت تا جایگزین‌هایی برای مدل پرچمدار Countach و مدل […]

لامبورگینی یکی از خودروسازان بزرگ دنیا است که همیشه در طراحی نمونه‎های اولیه و مفهومی یکی از پیشگامان محسوب می‌شود. اما تمام طراحی‌های این شرکت ایتالیایی به تولید یک محصول نهایی نرسیدند بطوریکه بسیاری شکست خوردند و برخی هم به صورت زنجیروار پایه ساز طراحی یک مدل جدید شدند. در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، لامبورگینی تصمیم گرفت تا جایگزین‌هایی برای مدل پرچمدار Countach و مدل سطح پایینتر Jalpa معرفی کند. خیلی از شما حتما می‌دانید که پرچمدار بعدی لامبورگینی که جایگزین Countach شد، Diablo نام داشت اما مطمئنا از جایگزین Jalpa اطلاعی ندارید.

بعد از اینکه در سال ۱۹۸۷ میلادی، گروه کرایسلر مدیریت و هدایت لامبورگینی را به عهده گرفتند، یک مدل را به صورت مفهومی بعنوان جایگزین Jalpa طراحی کردند که هیچگاه موفق نشد طعم جاده را بچشید! برای این مدل مفهومی از کد داخلی P140 استفاده می‌شد. استایل و طرح کلی آن شباهت زیادی با Jalpa داشت اما قرار بود از یک پیشرانه قویتر برای آن استفاده شود. مدل Jalpa در زمان موجودیت با یک پیشرانه ۳.۵ لیتری ۸ سیلندر و با قدرت ۲۵۵ اسب بخاری خودنمایی می‌کرد اما برای P140 از یک موتور ۴ لیتری ۱۰ سیلندر با توانایی تولید ۳۷۰ اسب بخار استفاده شده بود.

586210

تمام قدرت این پیشرانه ۱۰ سیلندر از طریق یک جعبه دنده دستی به محور عقب منتقل می‌شد و قرار بود تا سیستم چهار چرخ متحرک هم برای آن طراحی شود، که این اتفاق نیفتاد. سوابق موجود درباره لامبورگینی نشان می‌دهد که تنها سه یا چهار دستگاه از این مدل تولید شد که در حال حاضر یک نمونه سفید رنگ از آن در موزه لامبورگینی نگهداری می‌شود. همانطورکه گفته شد P140 هیچگاه به مرحله تولید نرسید زیرا در آن دوره مشکلات بزرگی همچون رکود اقتصادی و همینطور افت شدید تقاضا برای خودروهای سوپر اسپرت وجود داشت.

586212

بعد از آن لامبورگینی تصمیم گرفت تا یک مدل سطح پایین و با تقلید از دیابلو را تولید کند. نتیجه این تصمیم رونمایی از یک مدل مفهومی با عنوان Cala بود که در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۱۹۹۵ و با همان پیشرانه ۴ لیتری ۱۰ سیلندر P140، به نمایش درآمد. اما متاسفانه این مدل هم به مرحله تولید نرسید. بالاخره درسال ۲۰۰۳ تلاش‌های لامبورگینی نتیجه داد و با الگوگیری از دو مدل مفهومی و شکست خورده P140 و Cala، موفقترین خودروی این شرکت، یعنی گالاردو را تولید کرد. البته این مدل به یک پیشرانه کاملا متفاوت ۵ لیتری ۱۰ سیلندر مجهز شده بود که هیچ نقطه اشتراکی با این دو خودروی مفهومی نداشت.

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات