Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 44726
تاریخ انتشار : جمعه 18 مارس 2016 - 18:36
3 views بازدید

بازی تاج و تخت در فصل جدید مسابقات فرمول 1 – قسمت پایانی

مسابقات فرمول 1 جایی که از آن به عنوان مهد تکنولوژی های جدید برای خودرو ها یاد می شود این روز ها در شرف آغاز فصل جدیدی است. اولین مسابقه این فصل در پیست ملبورن استرالیا و در روز یکشنبه ساعت 8:30 صبح به وقت ایران آغاز خواهد شد ولی تمرینات آزاد پیش از مسابقه از امروز آغاز شده و تیم ها در حال محک […]

بازی تاج و تخت در فصل جدید مسابقات فرمول 1 – قسمت پایانی

مسابقات فرمول 1 جایی که از آن به عنوان مهد تکنولوژی های جدید برای خودرو ها یاد می شود این روز ها در شرف آغاز فصل جدیدی است. اولین مسابقه این فصل در پیست ملبورن استرالیا و در روز یکشنبه ساعت 8:30 صبح به وقت ایران آغاز خواهد شد ولی تمرینات آزاد پیش از مسابقه از امروز آغاز شده و تیم ها در حال محک زدن خودرو های جدید خود و آمادگی برای روز مسابقه هستند. طبق روال همیشگی مسابقات فرمول 1 تیم ها 3 تمرین آزاد خواهند داشت، دو  تمرین آزاد در روز جمعه و تمرین آزاد آخر در روز شنبه و تنها ساعاتی پیش از شروع زمانگیری و تعیین خط انجام می پذیرند. در قسمت اول نگاهی اجمالی به تغییرات این فصل مسابقات فرمول 1 داشتیم و در این قسمت نیز تغییرات تیم ها را به اختصار بررسی خواهیم کرد.

در فصل 2016 مسابقات فرمول 1 یازده تیم حضور دارند که هر کدام متشکل از انبوه مهندسین و مکانیک های خبره و دو راننده اصلی و یک راننده ذخیره به همراه مدیران تیم ها هستند. تیم ها اکثرا وابسته یا زیر مجموعه شرکت های بزرگ و شناخته شده خودرو سازی هستند و در این فصل تامین کننده پیشرانه های خودرو ها نیز چهار شرکت رنو، هوندا، مرسدس بنز و فراری هستند. شرکت پیرلی هم همچنان تامین کننده لاستیک های خودرو ها در این مسابقات است. و اما ترکیب تیم ها و وضعیتشان در فصل جاری به این صورت است:

Mercedes AMG Petronas F1 Team

قهرمان تیمی دو سال گذشته ترکیب رانندگان اصلی خود را برای این فصل نیز حفظ کرده است و لوییس همیلتون که دو سال متوالی قهرمانی رانندگان فرمول 1 را تصاحب کرده است امسال نیز برای کسب قهرمانی دیگری تلاش خواهد کرد. نیکو رزبرگ هم همچنان مانند گرگی زخمی بدنبال شکست دادن هم تیمی خود در رقابت برای کسب عنوان قهرمانی خواهد بود. اگرچه مرسدس همچنان پیشرانه ای خارق العاده در اختیار دارد که آنها را پیشتاز رقابت ها کرده ولی در تست های 8 روزه بارسلونا مشخص شد که فراری بسیار به آنها نزدیک شده است.

Scuderia Ferrari

خیلی ها فراری را ستون اصلی مسابقات فرمول 1 می دانند اما این تیم شناخته شده سال های گذشته را به سختی سپری کرده است و قوانینی که تغییرات بنیادین در پیشرانه خودرو های این مسابقات را الزامی کرده بود تیم فراری را به زانو دراورده بود. اما از سال گذشته فراری با سرعت شروع به پیشرفت کرد و سباستین فتل راننده آلمانی که به آنها ملحق شده بود توانست برنده چند مسابقه نیز شود اما هنوز مسیر زیادی تا قهرمانی تیمی و قهرمانی رانندگان برای فراری باقی مانده است. تیم فراری در کنار سباستین فتل راننده با تجربه دیگری به نام کیمی رایکونن از کشور فنلاند را در اختیار دارد.

Williams Martini Racing

فرانک ویلیامز افسانه ای امسال نیز خودرو های تیمش را مجهز به پیشرانه های ساخت مرسدس بنز کرده است تا از بابت سرعت خودرو هایش خیالی آسوده داشته باشد. فصل گذشته این تیم نمایش خوبی به اجرا گذاشت و والتاری بوتاس راننده جوان فنلاندی این تیم به همه نشان داد که استعداد زیاد و پتانسیل قهرمان جهان شدن را دارد. فلیپه ماسا برزیلی هم اگرچه با بد شانسی های زیادی در طول فصل پیش روبرو شد اما به کمک تجربه بالای خود در مسابقات جایگاه خود را در این تیم حفظ کرده است.

Red Bull Racing

تیم ردبول هم مانند فراری با تغییر قوانین مربوط به پیشرانه ها فاصله زیادی با جایگاه پیشین خود در مسابقات پیدا کرده بود و در نهایت این فاصله باعث جدایی راننده موفق آنها یعنی سباستین فتل از این تیم شد. البته آنها با در اختیار داشتن دنیل ریکاردو که یکی از با استعداد ترین رانندگان جوان دنیای فرمول 1 است توانستند جای خالی فتل را پر کنند و از طرفی دنیل کویات روسی هم در اولین سال حضورش در تیم ردبول نشان داد که رانندگی وی در تیم خواهر خوانده ردبول یعنی تورو روسو چیز های زیادی به وی آموخته است. ردبول بدلیل مشکلات فصل پیش با رنو تامین کننده پیشرانه هایش را عوض کرد و اکنون مجبور است تا از پیشرانه فصل پیش خودرو های فراری استفاده کند.

Sahara Force India F1 Team

اگرچه فورس ایندیا توانست علیرغم مشکلات مالی شدید فصل پیش را در جایگاه مناسبی به اتمام برساند اما قادر نبود تا تمام انتظارات خود را در فصل گذشته برآورده کند. نیکو هالکنبرگ آلمانی که فصل پیش در مسابقات اتومبیل رانی استقامتی لمان قهرمانی را بدست آورده بود بدلیل مشکلات فنی خودرو و تصادف هایی که در طول فصل برایش پیش آمده بود نتوانست به اندازه هم تیمی اش امتیاز کسب کند، اما چکو پرز مکزیکی فصل پیش را با خاطراتی خوش به پایان رساند. پرز که نمایش خوبی در فصل پیش از خود نشان داده بود مزد خود را در پیست جدید مکزیک و با استقبال کم نظیر تماشاچیان گرفت. فورس ایندیا مانند فصل گذشته از پیشرانه های مرسدس برای خودرو هایش استفاده می کند.

Renault Sport F1 Team

یکی از بزرگترین تغییرات در فصل جدید فرمول 1 مربوط به تیم رنو است. رنو با خرید امتیاز تیم لوتوس دوباره رسما با تیمی مستقل وارد مسابقات فرمول 1 شد. خانه تکانی در این تیم رانندگان جدیدی به آن افزود، کوین مگنسن که یک سال از مسابقات فرمول1 دور بود در بازگشت خود به تیم رنو پیوست تا در کنار جولین پالمر در تیم بازسازی شده رنو به رقابت بپردازند. اما چیزی که برای بسیاری از طرفداران ایرانی فرمول 1 هیجان انگیز بود راننده ذخیره و تمرینی تیم رنو است. نیکولاس لطیفی راننده 20 ساله ایرانی-کانادایی که پیش ازین در مسابقات فرمولا رنو و جی پی 2 درخشیده بود در فصل جدید بعنوان راننده ذخیره و تمرینی در تیم فرمول 1 رنو حضور خواهد داشت.

Scuderia Toro Rosso

تورو روسو هم مانند ردبول امسال با پیشرانه های فصل پیش فراری در مسابقات شرکت میکند ولی درخشش فوق العاده رانندگان جوان این تیم در فصل پیش همچنان امید های زیادی را برای تورو روسو در فصل جدید زنده نگه خواهد داشت. مکس ورشتاپن 18 ساله که پدیده فصل پیش مسابقات بود این فصل نیز با تجربه ای که از فصل پیش کسب کرده برای دومین سال در فرمول 1 به رقابت خواهد پرداخت و در کنار وی کارلوس ساینز هم با استعداد و تجربه بالای خود تلاش خواهد کرد تا علیرغم ضعف در پیشرانه بتواند امتیاز های خوبی در این فصل کسب کند.

Sauber F1 Team

بدون شک بدشانس ترین تیم این سال ها در فرمول 1 سائوبر است. این تیم سوییسی که سال 2014 در بر اثر مشکلات فراوان مالی تا مرز انحلال پیش رفته بود سال گذشته را هم به سختی پشت سر گذاشت. مارکوس اریکسون و فلیپه نصر توانستند تا حدی زخم های این تیم را التیام ببخشند اما ضعف های فراوان در این تیم همچنان پابرجاست و با حضور تیم های جدید در مسابقات امسال فصل جدید هم مسیر آسانی برای تیم سائوبر نخواهد بود.

McLaren Honda F1 Team

فصل پیش مکلارن اسف بار ترین وضعیت را در بین تیم های با سابقه فرمول 1 داشت. پیشرانه هوندا با مشکلات فراوانش روزگار را برای رانندگان و تیم مکلارن-هوندا سخت تر از همیشه کرده بود. اگرچه جنسن باتن انگلیسی با صبوری خود توانسته بود با مشکلات پیشرانه های هوندا تا حدی مدارا کند اما فرناندو آلونسوی اسپانیایی که یکی از پرطرفدار ترین راننده های حاضر در مسابقات فرمول 1 است فصل پیش تا مرز خداحافظی از این ورزش پیش رفته بود. در فصل جدید اما انگار شرایط برای آنها بهتر شده و هوندا پیشرفت های قابل ملاحظه ای در ساخت پیشرانه جدید داشته است. رانندگان این تیم هم در فصل جدید تمام تلاش خود را برای رسیدن به جایگاهی که مستحقش هستند خواهند کرد.

Manor Racing MRT

وقتی تیم ماروشا در سال 2014 تا حدی در مشکلات مالی غرق شده بود که حتی نتوانسته بود مسابقات را تا پایان فصل ادامه دهد اضافه شدن سهامداران جدید و تغییرات مدیریتی و درنهایت تغییر نام تیم به مانور جان دوباره ای به این تیم بخشید. اگرچه مانور چیز زیادی برای رقابت از خود نشان نداد اما فصل جدید آنها با استفاده از پیشرانه مرسدس بنز و جعبه دنده ویلیامز میتوانند حرف هایی برای گفتن داشته باشند. برای مانور پاسکال ورلاین راننده ذخیره سابق تیم مرسدس بنز و ریو هریانتو اولین راننده اندونزیایی دنیای فرمول 1 رانندگی خواهند کرد.

Haas F1 Team

تیم آخر این فصل اولین تیم آمریکایی در فرمول 1 است. تیم هاس با خرید پیشرانه و جعبه دنده و سیستم های الکترونیکی و قطعات دیگر از فراری قدم اول محکمی برای حضور در فرمول1 برداشته است و از طرف دیگر استفاده از استبان گوتیرز و رومن گروژان با تجربه هم به این تیم کمک خواهد کرد تا جای خود را در دنیای فرمول 1 پیدا کنند. اگرچه در تست های بارسلونا این تیم با مشکلاتی روبرو بود اما پیشرفت های آنها نشان داد که در قطعا برای آخر شدن به میدان نیامده اند.

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات