Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 54080
تاریخ انتشار : شنبه 16 آوریل 2016 - 10:35
0 views بازدید

بازی Gears of War 4 بیشتر بر بخش چند نفره تمرکز خواهد داشت

مسلماً بسیاری از علاقه مندان به سری بازی های Gears of War ، که در ابتدای نسل گذشته با بهره گیری از برخی المان های مورد استفاده قرار گرفته در عناوین شوتر سوم شخص و ارتقا دادن و تثبیت آن ها در این سبک توانست مجموعه ای قابل اعتنایی لقب بگیرد، هم اکنون سخت در انتظار ملاقات با چهارمین نسخه از این مجموعه به سر […]

بازی Gears of War 4 بیشتر بر بخش چند نفره تمرکز خواهد داشت

مسلماً بسیاری از علاقه مندان به سری بازی های Gears of War ، که در ابتدای نسل گذشته با بهره گیری از برخی المان های مورد استفاده قرار گرفته در عناوین شوتر سوم شخص و ارتقا دادن و تثبیت آن ها در این سبک توانست مجموعه ای قابل اعتنایی لقب بگیرد، هم اکنون سخت در انتظار ملاقات با چهارمین نسخه از این مجموعه به سر می برند. البته طی روز های اخیر شاهد مشخص شدن نکات تازه ای از این بازی توسط سازندگان آن هستیم که ممکن است به مذاق برخی از هواداران قدیمی سری Gears of War چندان خوش نیاید.

 

 

یکی از دلایلی که هواداران سری Gears of War را نسبت به کیفیت نسخه ی چهارم و در کل آینده ی این مجموعه بدبین ساخته بود خارج شدن سرنوشت این مجموعه از دستان شرکت Epic و قرار گرفتن آن در دستان تیم جدید و بی تجربه ای به نام The Coalition بود. اگر چه در کل شاید نتوان بدبینی را حس چندان مثبتی به شمار آورد، اما وقتی سخنان اخیر عضو ارشد استودیو The Coalition یعنی راد فرگوسن را می شنویم به این نتیجه می رسیم که بدبینی هواداران سری Gears of War به کیفیت نهایی بازی Gears of War 4 چندان هم بی دلیل نبوده است و بهتر است که این دست از هواداران سری Gears of War انتظارات خود از گیم پلی کمپین داستانی بازی Gears of War 4 را چندان بالا نبرند و آن را از هم اکنون در حد معقولی نگاه دارند. به نظر می رسد که تمرکز اصلی بازی Gears of War 4 (در مبحث گیم پلی) بر روی بخش چند نفره خواهد بود و در این میان آقای فرگوسن توجیه جالب و در عین حال خنده داری را برای این اقدام مطرح ساخته است. از دیدگاه رییس اصلی استودیو The Coalition ، برای داستان سرایی در بازی های شوتر ظرفیت چندان بالایی وجود ندارد و محدودیت های فراوانی در این زمینه بر سر راه بازی سازان فعال در عرصه ی بازی سازی قرار گرفته است. محدودیت هایی که در سبک های دیگر و در آثار ساخته شده به دست استودیو های بازی سازی مستقل وجود ندارد.

 gow4

در این میان آقای فرگوسن برای جا انداختن منظور خود نام سری Uncharted را به عنوان مثال آورده است که اتفاقاً (به دلیل داستان محور بودن این مجموعه) در عوض بهتر شدن، کار خود را خراب تر کرده و در واقع درک نادرست خود از عنصر داستان در بازی های کامپیوتری را به همگان اعلام کرده است تا بسیاری از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری افسوس بخورند که چرا در حال حاضر کنترل بخش مهمی از صنعت بازی سازی در دستان امثال او قراد دارد. با این حساب احتمالاً آقای فرگوسن تا کنون نام بازی هایی نظیر Half – Life یا The Darkness را نشنیده است که این گونه در رابطه با عدم وجود ظرفیت داستان پردازی در عناوین شوتر قضاوت می کند. اگر هم بخواهیم این قضیه را به حساب سن و سال و عدم داشتن تجربه بگذاریم می توان اندکی جلو تر آمد و نام مجموعه ی BioShock را مطرح کرد. جالب این جاست هنگامی که آقای فرگوسن نام بازی Uncharted را به عنوان مثال مطرح می کند (که لا اقل در بخش داستان می توان با اطمینان گفت که چندان نا موفق عمل نکرده است) هیچ نامی از دیگر ساخته ی شرکت ناتی داگ یعنی The last of Us نمی آورد. اثری که با وجود استفاده از هسته ای تکراری در بخش داستان، در زمینه ی پرداخت این هسته و در کل نوع داستان پردازی بسیار موفق عمل کرده بود و وجود این بازی (که شاید از لحاظ سبک و سیاق گیم پلی بتوان آن را تا حدودی به سری Gears of War هم شبیه دانست) خود بر نادرست بودن فرضیات مطرح شده از سوی رییس استودیو The Coalition مهر تایید می زند. در واقع آن جایی که آقای فرگوسن با بر شمردن نکات قوت بازی Hearthstone (که در نوع خود بازی سرگرم کننده ای به شمار می رود) وجود قابلیت پرداخت درون برنامه ای را در بازی Gears of War 4 تایید می کند، می توان به وضوح دریافت که تمام این آسمان و ریسمان بافتن ها و مطرح کردن نکات نادرست در رابطه با ظرفیت داستان پردازی در سبک های مختلف دنیای بازی های کامپیوتری با چه هدف و بر چه اساسی بیان می شوند. در کل آن دسته از شرکت های بازی سازی و بازی سازانی که از قدرت خلاقه بی بهره اند و در عین نداشتن حال و حوصله ی کافی برای ساختن یک بازی خوب و قدرتمند تنها در اندیشه ی پر کردن جیب خود از راه ساخت بازی های نصفه و نیمه و مبتنی بر قابلیت هایی نظیر پرداخت درون برنامه ای و DLC های رنگارنگ بی بو و خاصیت هستند، بهتر است به جای مطرح کردن فرضیه های بی معنی و بی پایه و اساس این موضوع را به صراحت اعلام نمایند یا لا اقل سکوت اختیار کنند تا کسی پی به علم و دانش نداشته شان در زمینه ای که در آن مشغول فعالیت هستند نبرد. همین چندی پیش بود که توجیه مشابهی برای عدم وجود کمپین داستانی در بازی Star Wars Battlefront از سوی برخی سران شرکت EA مطرح شد و موجبات ریشخند آن ها را از سوی بسیاری از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری فراهم آورد. کوتاه سخن این که اگر به بازی Gears of War 4 امید فراوانی بسته بودید بهتر است در دیدگاه خود تجدید نظر کرده و انتظارات خود از این بازی را از همین حالا تعدیل نمایید تا در زمان انتشار این بازی یعنی پاییز سال جاری به طور کل نا امید نشوید.     

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات