Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 113505
تاریخ انتشار : شنبه 15 اکتبر 2016 - 21:40
0 views بازدید

با این راهکارهای ساده مدیریت زمانتان را در دست بگیرید

یک روان شناس گفت: مهمترین راهکار برای مدیریت زمان تعیین هدف، اولویت بندی کارها و برنامه ریزی است. فرشته کریمی زاده روانشناس کودک و خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره راهکارهای افزایش مدیریت زمان بیان کرد: تعیین هدف و اولویت بندی کارها مهمترین اقدامات برای افزایش مدیریت زمان هستند و بهتر است اهداف بلند مدت به هدف […]

یک روان شناس گفت: مهمترین راهکار برای مدیریت زمان تعیین هدف، اولویت بندی کارها و برنامه ریزی است.

فرشته کریمی زاده روانشناس کودک و خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره راهکارهای افزایش مدیریت زمان بیان کرد: تعیین هدف و اولویت بندی کارها مهمترین اقدامات برای افزایش مدیریت زمان هستند و بهتر است اهداف بلند مدت به هدف های کوتاه مدت تقسیم شوند تا تحقق آنها راحت تر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن برنامه ریزی منظم و دقیق نقش بسیار مهمی در مدیریت زمان دارد، ادامه داد: برای تحقق برنامه ریزی بهتر است، برنامه روزانه واقعی و متناسب با توانایی ها و شرایطمان باشد و همچنین باید از کمال گرایی و انجام چند کار به طور همزمان پرهیز شود.

این روانشناس کودک و خانواده گفت: استفاده بهینه از زمان در اوقاتی که کار مثبتی انجام نمی دهیم و وقتمان به بطالت می گذرد، نظیر زمان هایی که در مترو، اتوبوس و تاکسی هستیم، از نکات مهم در افزایش مدیریت زمان است و بهتر است در این اوقات کارهایی مانند گوش کردن فایل صوتی یک کتاب، گوش کردن به موسیقی دلخواه، خواندن کتاب و چک کردن ایمیل انجام شود.

وی با بیان اینکه عدم خواب کافی باعث احساس خستگی و به تعویق افتادن کارها می شود، افزود: داشتن خواب مناسب، مصرف عذاهای سالم فاقد مواد مضر و چربی و همچنین ورزش کردن در شادابی افراد، انجام به موقع کارها و مدیریت زمان نقش بسیار مهمی دارند.

کریمی زاده با تاکید بر اینکه استفاده از تجارب دیگران یکی عوامل اصلی مدیریت زمان است، اظهار داشت: بهتر است قبل انجام کارهایمان با دیگران در خصوص نحوه انجام آن مشورت کنیم تا در زمان صرفه جویی کنیم.

وی توصیه کرد: باید عواملی که باعث حواس پرتی و عدم انجام درست کارها می شود، شناسایی و از به وجود آمدن آنها جلوگیری شود.

این روانشناس کودک و خانواده افسردگی، بی هدفی و کمال گرایی را از جمله اختلالاتی که باعث عدم موفقیت در مدیریت زمان می شوند، دانست و اشاره کرد: شادابی، هدفمندی، شناسایی توانایی های خود و قدم برداشتن متناسب با آن، نقش اساسی در مدیریت زمان دارد.

وی یادآور شد: افزایش تمرکز و انگیزه و همچنین پرهیز از انجام کارهای تکرای در طول روز  باعث کارایی بهتر، انجام به موقع امور، افزایش مدیریت زمان و در نهایت موفقیت در زندگی می شود.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات