Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 103723
تاریخ انتشار : شنبه 10 سپتامبر 2016 - 22:22
0 views بازدید

با این مواد غذایی، بی خوابی را ضربه فنی کنید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بیش از حد فراورده های گوشتی و پرچرب می تواند زمینه بروز مشکل بی خوابی را فراهم کند. به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛حسین ایمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مصرف برخی از مواد غذایی  می […]

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بیش از حد فراورده های گوشتی و پرچرب می تواند زمینه بروز مشکل بی خوابی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛حسین ایمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مصرف برخی از مواد غذایی  می تواند مشکل بی خوابی افراد را تشدید  کرده  و حتی منجر به اختلال در برنامه منظم  خواب سایر افراد شود.

وی ادامه داد: غذاهای نفاخ، پرادویه و چرب زمان زیادی را برای ورود به روده، هضم و جذب مواد غذایی به خود اختصاص می دهند که این امر منجر به بی خوابی می شود.. 

مواد حاوی کافئین

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص رابطه علت و معلولی مصرف مواد غذایی حاوی کافئین با بی خوابی، تصریح کرد: مصرف قهوه، نوشابه های سیاه و چای به تنهایی منجر به بی خوابی نشده اما به دلیل دارابودن ماده محرک کافئین، می تواند، فرد را با  این مشکل مواجه کند. همچنین در افرادی که قرص های آرامبخش مصرف می کنند کافئین می تواند اثربخشی دارو را  مختل کند.

سوسیس و کالباس

ایمانی نسبت به مصرف فراورده های گوشتی همچون سوسیس و کالباس  و غذاهای حاوی پنیر پیتزا  هشدار داد و بیان داشت: در این فراورده از مواد افزودنی نامطلوب و ادویه های تند استفاده می شود، بنابراین وجود این مواد مضر در بدن باعث عدم سازگاری و مشکلات گوارشی و در نهایت منجر به عوارضی همچون بی خوابی می شود.  

کمبود ویتامین

وی در خصوص افرادی که رژیم های سخت می گیرند تصریح کرد: در این افراد بدلیل برنامه غذایی کم کالری  و  فقدان دریافت مواد معدنی چون کلسیم و ویتامین های گروه ب1، ب2 و ب3 و ب6 فرد را پرخاشگر  و بی خواب می کند.

لبنیات

این متخصص تغذیه در خصوص گنجاندن لبنیات ابراز داشت:  این گروه از مواد غذایی همچون شیر و ماست بدلیل اینکه سرشار از کلسیم و اسید آمینه تریتوفان که پیشتاز سروتونین در مغز است بنابراین وجود این دو ماده می تواند در یک خواب آرامبخش نقش بسزایی را داشته باشد.

وی درباره اصلاح الگو مصرف، یادآور شد: مصرف شیر گرم، کاهو، چای بابونه، موز، مغزها و دانه ها چون کنجد و بادام و غذاهای حاوی ویتامین های گروه ب و غلات سبوسدار و همچنین جایگزین کردن گوشت های سفید از جمله بوقلمون مرغ و ماهی می تواند راهکار مناسبی برای  رفع این معضل باشد و تاثیر بسزایی در بهبود خواب داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات