Friday 9 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 36749
تاریخ انتشار : شنبه 27 فوریه 2016 - 8:59
4 views بازدید

با صد میلیون تومان ماشین آلمانی و ایتالیایی بخرید

در گذشته به این مساله  اشاره کردیم که بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان، بستر مناسب فعالیت و فروش خوب خودروهای چینی است. این یک نگاه بلند‌مدت نیست و امروز شاهد هستیم که در عمل، چینی‌ها هستند که در این بازه حکومت می‌کنند و در شماره 144 روزنامه «دنیای خودرو» به این مساله  پرداختیم. ولی اشاره شد که بسیاری هنوز مخالف خودروهای چینی هستند […]

در گذشته به این مساله  اشاره کردیم که بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان، بستر مناسب فعالیت و فروش خوب خودروهای چینی است. این یک نگاه بلند‌مدت نیست و امروز شاهد هستیم که در عمل، چینی‌ها هستند که در این بازه حکومت می‌کنند و در شماره 144 روزنامه «دنیای خودرو» به این مساله  پرداختیم. ولی اشاره شد که بسیاری هنوز مخالف خودروهای چینی هستند و به مراتب کارکرده‌هایی با برند بهتر از چینی‌ها را ترجیح می‌دهند. با توجه به اینکه ایرانیان دید خوبی به خودروهای ژاپنی دارند، در شماره 145 این روزنامه، بحثی را پیرامون خودروهای کارکرده ژاپنی داشتیم که قیمتی بین 50 تا 100 میلیون تومان دارند و پیشنهادهای جذابی بین گزینه‌ها دیده می‌شد. حال امروز سراغ خودروهای اروپایی می‌رویم که در بازار کارکرده‌ها قیمتی بین 50 تا 100 میلیون تومان دارند.

1- اوپل کورسا

وقتی بحث از فناوری ساخت می‌شود، کمپانی‌های آلمانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. حال اگر بدانید که خودرویی آلمانی با مدل 2014، قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان دارد، آیا آن را به چینی‌ها ترجیح می‌دهید؟! شاید اول بگوید بله. ولی بهتر است کمی‌موشکافانه‌‌تر به مساله  نگاه کنیم. اوپل کورسا خودرویی است در مدل اتوماتیک 2014 قیمتی زیر 90 میلیون تومان را در بازار دارد. این خودروی هاچ‌بک  آلمانی به موتور 1/4 لیتری مجهز است که 100 اسب‌بخار را با گشتاور تقریبی 130 نیوتون‌متر تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک هم از نوع چهار سرعته است و قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. مساله اصلی اینجاست که بازار اوپل کورسا در ایران بسیار ضعیف و تعداد زیادی از آن به بازار ایران نیامده است. مساله فروش این خودرو به مراتب از چینی‌ها و آلمانی‌های دیگر سخت‌‌تر بوده و بازار کشش کمی‌را به سمت آن نشان داده است. تعمیرات و خدمات‌دهی به این خودرو هم مساله‌ای است مهم که متاسفانه خدمات پس از فروش فراگیری در ایران ندارد و در صورت بروز مشکل، قطعات این خودرو به‌راحتی در دسترس نیست. امکاناتی مثل دو کیسه هوا، کروزکنترل و سیستم تهویه دستی ازجمله امکانات کورسایی به حساب می‌آید که قیمت زیر 90 میلیون تومان دارد.

2- آلفارومئو جولیتا

alfa guilita

زیبای ایتالیایی، خاص در مهندسی ساخت، جذاب و دوست‌داشتنی. این جملات توصیفی بود که روزهای اول عرضه این خودرو در بازار ایران از جانب رسانه‌های مکتوب اعلام می‌شد. نمی‌توان این جملات را شعار و تبلیغ دانست، زیرا واقعا این تفسیرها برای جولیتای ایتالیایی صحیح است. فقط مساله  اینجاست که این جمله‌های عاشقانه نتوانست کاری کند تا آن‌طور که باید و شاید جولیتا سهم خوبی را از بازار ایران داشته باشد. این روزها شاهد هستیم که خودروهای آلفارومئو، فروش به نسبت کمی‌ را در بازار ما دارند و معمولا با افت قیمتی زیادی در خریدوفروش نسخه‌کارکرده تغییر مالکیت داده می‌شوند. همچنین عدم وجود خدمات پس از فروش گسترده باعث شده است بسیاری از علاقه‌مندان این خودرو برخلاف میل خود عمل کنند و سراغ خودرویی دیگر بروند. اما امروز شرایطی مناسب ایجاد شده تا خریدارانی که بودجه کمتر از 100 میلیون تومان دارند، به جای خودروهای صفر چینی به سمت این خودروی هاچ‌بک  به نسبت خانوادگی از دیار حمید معصومی‌نژاد- رم بیایند. آلفارومئو جولیتا 2012 در نسخه بدون رنگ فول، قیمتی حدود 93 تا 100 میلیون تومان دارد. با توجه به کارکرد و تمیزی خودرو و البته وجود برخی امکانات مثل مانیتور، دنده پشت فرمان و رینگ سفارشی قیمت این خودرو در این بازه، شناور است. البته بسیاری مالکان حاضر به فروش خودرویشان با این قیمت نیستند و گاهی قیمت بالای 110 میلیون تومان را اعلام می‌کنند. ولی با کمی‌گشت‌و‌گذار در بازار خودرو، می‌توانید نسخه‌ای از جولیتا را با هزینه کمتر از 100 میلیون تومان پیدا کنید. از ویژگی‌های خوب این خودرو موتور 1/4 لیتر تویین توربو است که 170 اسب‌بخار را با گشتاور 250 نیوتون‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه توانست در مسابقه‌های فناوری مختلف برگزار شده در سطح جهان، جوایز نفیسی را دریافت کند. گیربکس دوکلاچه اتوماتیک این خودرو هم قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و شتاب صفر تا 100کیلومتر را حدود 7/7 ثانیه برای جولیتا ثبت می‌کند. در نسخه فول این خودرو امکاناتی مثل شش کیسه هوا، سقف پانورامیک، زنون و چراغ‌شور، کروزکنترل، تودوزی چرم، دنده پشت فرمان، مانیتور، سنسور پارک، دوربین عقب، سیستم تهویه دوگانه، صندلی برقی، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی DNA و… وجود دارد.

3- آلفارومئو میتو

alfa mito

میتو هم جزو آن دسته آلفارومئوهایی است که در ایران چندان از آن استقبال گرمی نشده‌است. میتو را می‌توان نسخه کوچک و دو در جولیتا دانست که با موتور 1/4لیتری توربو قدرت 135 اسب‌بخار را تولید می‌کند. این خودرو، گیربکس شش سرعته دوکلاچه دارد و می‌تواند شتاب صفر تا 100کیلومتر را برای این کوچک جذاب در 8/3 ثانیه ثبت کند. امکاناتی مثل شش کیسه هوا، سیستم تهویه دوگانه، سقف نیمه‌پانورامیک، نور زنون و… ازجمله امکانات این خودروی دو در به حساب می‌آید. شما می‌توانید با پرداخت هزینه بین 75 تا 95 میلیون تومان مالک این خودرو شوید. به شرطی که اگر قصد خرید خودروی چینی داشتید، صرفا برای استفاده حداکثر دو تا سه نفر را داشته باشید و این خودرو را در شرایط کارکرده جایگزین آن صفر چینی کنید. می‌توان گفت که میتو به مراتب از هر چینی زیر 100 میلیون تومان در بازار ایران جذاب‌تر است و به‌راحتی می‌تواند جوانان را برای خرید خود ترغیب کند. مساله  اصلی هم این است که این خودرو خدمات گسترده و شاسیته‌ای در سطح کشور ندارد و باید به این نکته قبل از خرید دقت کنید.

4- ب‌ام‌و سری 5 نسخه E60

bmw-series5-e60

اگر قصد خرید یک چینی صفر دارید، به احتمال زیاد نمی‌توانید با بودجه زیر 100 میلیون تومان سوار ب‌ام‌و، آن هم سری 5 شوید. زیرا اگر قصد خرید این خودرو با کمترین امکانات هم داشته باشید، خودرویی را پیدا می‌کنید که حدود 10 سال عمر کرده است و احتمالا هم به هم میزان راه رفته. خودرویی که شاید راحت‌‌تر آن را پیدا کنید، 520i مدل 2005 تا 2008 است که در صورت سلامت نسبی، قیمتی حدود 88 تا 100 میلیون تومان را دارد. در این نسخه نباید توقع آپشن و امکانات خاصی را داشته باشید. ولی با این حال در اتاق این خودرو امکاناتی پیدا می‌شود که امروز در خودروهای چینی صفر کمتر دیده می‌شود. نسخه 520 با موتور دو لیتری 168 اسب بخاری (برخی نسخه‌ها قدرت کمتری را تولید می‌کنند) و گشتاور 210 نیوتون‌متری در آن سال‌ها به بازار جهانی عرضه شده و از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار داشت. با توجه به اتوماتیک بودن این خودرو، امکانات پایه دیگری هم روی 520i وجود دارد. همچنین قدرت این خودرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ولی به‌خاطر قوی نبودن موتور، زیاد حس اسپرت و چسبندگی خاصی برای این مدل احساس نمی‌شود. اگر بخواهید سوار سری 5 قوی‌تری شوید، باید سراغ مدل 525i بروید که با موتور M54B25 قدرت 192 یا 218 اسب بخار را تولید می‌کند.

5- ب‌ام‌و سری 3 نسخه E46

bmw-series3-e46

ب‌ام‌و E46 را می‌توان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ب‌ام‌و‌ها در ایران دانست. این محبوبیت جدای از جذابیت ظاهری، از سریال تلویزیونی «هشدار برای کبرا11» آغاز شد که شخصیت اول فیلم در ماموریت‌های پلیسی با ب‌ام‌و E46 هنرنمایی می‌کرد. برد رسانه‌ای این فیلم در ایران به قدری بالا بود که بازاریان به جای گفتن اسم دقیق خودرو، به تکیه‌کلام « ب‌ام‌و سمیری» اکتفا می‌کردند و هنوز هم همین را می‌گویند! شما می‌توانید این خودرو را نسخه‌های 318i، 320i و 325i در بازار ببینید و با توجه به سلامت فنی، مشخصات فنی و مدل نهایی بین 70 تا 100 میلیون تومان بپردازید. البته باید اشاره کرد که E46 محبوبیت زیادی دارد و گاهی نسخه‌های آنتیک آن تا 130 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. مدلی که شما می‌توانید تعداد بیشتر آن را در بازار پیدا کنید، به سال 2005 برمی‌گردد.

6- ب‌ام‌و سری 3 نسخه E90

bmw-series3-e90

شما می‌توانید ب‌ام‌و 320i و 325i مدل 2006 و 2007 را که با اتاق E90 عرضه شده است، با قیمتی بین 80 تا 100 میلیون تومان تهیه کنید. خودروهایی که با موتور دو و 2/5 لیتری عرضه می‌شوند و گیربکس اتوماتیک و دیفرانسیل‌عقب از قسمت‌های اصلی آن به حساب می‌آیند. نسخه 320i به صورت عادی 148 اسب بخار قدرت دارد و نسخه تقویت شده تا 168 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مدل 325i هم بین 188 تا 218 با توجه به کد موتور قدرت لازم را ایجاد می‌کند. تنها مساله  در خرید این خودروها دقت در سلامت فنی آن است و اینکه باید آگاه بود که سوار بر یک ب‌ام‌و هستید و احتمالا خرج تعمیرات بالایی را متحمل می‌شوید.

7- ب‌ام‌و X3 

bmw x3

شما می‌توانید به جای خرید یک چینی صفر شاسی‌بلند، سراغ ب‌ام‌و X3 اتاق E83 بروید. این خودرو را با مدل 2005 یا 2006 با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان در بازار معامله می‌کنند. گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک از ویژگی‌های این خودرو به حساب می‌آید. وجود موتور 2/5 لیتری و 3 لیتری باعث می‌شود با توجه به استفاده و بودجه نسخه موردنظر خود را انتخاب کنید. البته مدل سه لیتری شش سیلندر در بازار ایران طرفدار بیشتری دارد.

8- مرسدس‌بنز کلاس C اتاق W203

benz-c class-w203

شما می‌توانید این خودروی بین 50 تا 100 میلیون تومان را با توجه به مدل موتور و سال خریداری کنید. آن دسته از C240‌هایی که در اختیار ارگان‌های دولتی بوده، به دلیل استفاده بالا تا 52 میلیون تومان هم معامله شده است. ولی اگر دنبال نمونه خانگی آن باشید می‌توانید بین C180، C200 و C230 مدل 2003 تا 2007 یکی را انتخاب کنید. این خودروها با موتورهای مختلف عرضه شده است و امکانات به نسبت خوبی را در خود دارند. به‌عنوان مثال بنز C230 مدل 2006 با کارکرد 150 هزار کیلومتر و بدنه بدون رنگ، 86 میلیون تومان معامله شده است. همچنین بنز C200 مدل 2007 با کیت AMG  و بدنه سالم، با کارکرد 120 هزار کیلومتر 93 میلیون تومان معامله شده است. باید دقت کرد که شما باید بتوانید از پس برخی مخارج یک مرسدس‌بنز 10 ساله بر بیایید.

9- مرسدس‌بنز کلاس E اتاق W211

benz-e class-w211

اگر قصد خرید بنز کلاس E داشته باشید؛ به احتمال قوی باید یک دستگاه از مدل‌هایی که کاربرد ارگانی داشته را و از سال 2003 تا الان کار می‌کند،خریداری کنید. این خودرو عموما مدل 240  بوده و با گیربکس دستی عرضه شده است. برخی مالکان  این خودروها را بعد از تغییر کاربری، به گیربکس اتوماتیک و امکاناتی تا حد سطح فول مجهز کرده‌اند. قیمت این خودروها با توجه به کارکرد و سلامت در بازار بین 68 تا 100 میلیون تومان تعیین می‌شود. پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید یک بنز کارکرده را به جای یک چینی صفر دارید، حداقل به سراغ کلاس C بروید و مدل 2006 و 2007 آن را تهیه کنید.

10- فیات 500

fiat 500شما می‌توانید به فیات 500 هم فکر کنید. با وجود اینکه این خودرو به‌صورت عمده به بازار ایران نیامده است، ولی با توجه به آغاز واردات آن و پیدا شدن نسخه‌های کارکرده، می‌توانید این خودرو را به‌عنوان یک ایتالیایی دونفره خریداری کنید. با اینکه ابعاد این خودرو کوچک است، ولی کیفیت و طراحی منحصر به‌فرد خود را دارد. این روزها مدل 2015 کارکرده این خودرو را با قیمت زیر 84 میلیون تومان معامله می‌کنند. این خودرو در ایران با موتور 1/3 لیتری 69 اسب بخار عرضه می‌شود و به گیربکس پنج‌دنده اتوماتیک Dual Login مجهز است. جالب است بدانید نسخه صفر کیلومتر 2015 این خودرو با گارانتی فیات 500، بین 85 تا 90 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و با این حال هم این خودرو نتوانسته خطری برای چینی‌ها به حساب بیاید.

روزنامه دنیای خودرو-حسین دلاور

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات