Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 19161
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 نوامبر 2015 - 6:48
8 views بازدید

بخشی از شما برای غمگین بودن برنامه ریزی شده!

در فرهنگ وسواس-مثبتِ ما، مسخره، جاهلانه، یا خبیثانه به‌نظر می‌رسد که فکر کنیم بخشی از ما تمایل به شکست و بدبختی دارد. در این مقاله، به حقیقت داشتن این مسئله پرداخته و نشان می‌دهد چطور با آن سازگار شویم. اگر مدام انتخاب‌های بد وضعیفی می‌کنید، این را یادتان باشد که : بخشی از شما که احتمالا جنبه ناخودآگاه شخصیت‌تان است، گرایش به این انتخاب‌ها دارد. […]


در فرهنگ وسواس-مثبتِ ما، مسخره، جاهلانه، یا خبیثانه به‌نظر می‌رسد که فکر کنیم بخشی از ما تمایل به شکست و بدبختی دارد. در این مقاله، به حقیقت داشتن این مسئله پرداخته و نشان می‌دهد چطور با آن سازگار شویم.

اگر مدام انتخاب‌های بد وضعیفی می‌کنید، این را یادتان باشد که : بخشی از شما که احتمالا جنبه ناخودآگاه شخصیت‌تان است، گرایش به این انتخاب‌ها دارد. اگر هیچ بخشی از شما این تمایل را نداشت، مسلما صددرصد مواقع، انتخاب‌های هوشمندانه‌تری می‌کردید.

autopilotbehaviorخیلی از تصمیمات تاسف‌انگیز ما، به‌طور ناخودآگاه گرفته می‌شوند. وقتی ذهن به‌حال خود رها می‌شود، جنبه ناخودآگاهش، طبق برنامه‌ریزی که از قبل شده، شما را راهنمایی می‌کند.

اگر به بدبختی خو گرفته باشید، انتخاب‌های ضعیف، بارزترین‌ها هستند.

نمونه‌هایی از چنین انتخاب‌ها می‌توانند این‌ها باشند:

. انتخاب نامناسب غذایی که برنامه کاهش وزن را خنثی می‌کند

. واکنش شدید یا حالت تدافعی گرفتن

. تعلل و طفره رفتن

. فرار از مسئولیت‌های خانه

. دروغ‌گویی، خیانت، یا از راه به‌در کردن دیگران

. مخفی کردن احساسات و رفتار انفعالی- تهاجمی

. زدن دکمه چرت کوتاه آلارم و زیاد خوابیدن

. ازدست دادن فرصت‌هایی که به‌نفع شماست

چرا چنین انتخاب‌هایی می‌کنیم؟

اگر جواب‌تان “نمی‌دانم” است، پس به‌اندازه کافی عمیق فکر نمی‌کنید. وقتی الگوهای رفتاری‌تا را بررسی می‌کنید ممکن است متوجه درون‌بینی‌هایی مانند نمونه‌های زیر شوید:

هرکسی که انتخاب‌های بد گفته شده در بالا را می‌کند، به جایی می‌رسد که جز شکست و احساس ناخوشایند را دربرنمی‌گیرد. هیچ‌کدام از این انتخاب‌ها برای شما خوب نیستند و حتی ممکن است هنگام این انتخاب‌ها به این موضوع واقف باشید.

وقتی این درک را با این ایده همراه می‌کنید که ضمیرناخودآگاه طبق برنامه‌ ازپیش تعیین شده و جستجوی رفتارهای آشنا، عمل می‌کند، سپس باید بپذیرید که برنامه‌ریزی قبلی که معمولا همان برنامه داده شده در زمان کودکی است، جهت کشاندن شما به سمت درد و ناراحتی تنظیم شده است.

اگر احساس بد، هم آشناست و هم اجتناب‌ناپذیر، پس انتخاب‌های بد بخشی از برنامه‌ریزی شماست. ناخودآگاه شما برای شکست و محنت و اندوه احساسی برنامه ریزی شده. این اصلا خوب نیست!

برای رها کردن خودتان از برنامه‌ریزی مفلوکانه، باید به‌طورخودآگاه پادرمیانی کنید.

شما نمی‌توانید میانجی‌گری خودآگاهانه داشته باشید مگر این‌که دیگر تمایل‌تان برای انتخاب‌های بد را انکار نکنید، همان انتخاب‌هایی که به شما احساس بد و نامطلوب می‌دهند. پذیرفتن این باور که بخشی از شما برای ناراحتی و مصیبت و شکست برنامه‌ریزی شده، اولین قدم جهت پایان دادن به این خودتخریبی است.

وقتی به این آگاهی مجهز شدید، سپس می‌توانید خودتان را حین کشش به‌سمت برنامه‌ریزی اشتباه گیربیاندازید و بدون این‌که خودتان را ملامت کنید، به آرامی پروسه برنامه‌ریزی مجدد را برای انتخاب‌های متفاوت آغاز نمایید.

گرفتن مچ خودتان، کلید حل مسئله است- و سخت‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید! این کار به تلاش و مراقبت و توجه نیاز دارد. وقتی بخشی از وجودتان همچنان درمرحله انکار باقی‌می‌ماند و توجه چندانی ندارد، یعنی چالشی به اندازه تمام عمرتان در پیش رو خواهید داشت. هرچه بیشتر با خودتان روبرو شوید بهتر و مفیدتر است. می‌توانید این کار را با تعیین رفتارتان و کسب اطمینان از احساسی که به شما می‌دهد انجام دهید.

برای مثال:

من این دونات را می‌خورم حتی اگر به من احساس نفخ و ناراحتی بدهد.

من بازهم دکمه چرت کوتاه را خواهم زد حتی اگر احساس استرس کنم و وقتی بیدار می‌شوم کسل و بی‌حال باشم.

من بازهم با شریکم بحث خواهم کرد حتی اگر به من احساس تنهایی و طردشدن بدهد.

من امروز از مرتب کردن باغچه طفره خواهم رفت حتی اگر احساس بی‌فایده بودن کنم.

این نوع مواجهه با خود، سوژه را جلوی دید و درمرکز قرار خواهد داد. برخی از انتخاب‌های خودکار ما به ما حس بدی می‌دهند. ما برای اجراکردن برنامه‌ریزی قبلی‌مان، به این انتخاب‌ها ادامه می‌دهیم، برنامه‌هایی که به ما یاد داده این نامناسب است. این احساسات بد، روال همه کارهاست.

انتخاب‌های متفاوت حتی می‌تواند ترسناک یا غیرجذاب به‌نظر برسد چون عمیقا با برنامه درونی و نهادینه شده ما درتضاد است.

اگر مرتبا با خودتان مواجه شوید، آگاهی جدیدی به آرامی اما با اطمینان در شما متولد می‌شود و شروع خواهید کرد به زیرسوال بردن ارزش و اعتبار برنامه‌ریزی قبلی‌تان. جرات انتخاب‌های جدید را پیدا کرده و احساس خوب، قوی و شادی را با خودتان آشنا خواهید کرد.

یک راه عالی برای توسعه آگاهی این است که یادبگیرید پایبند ماندن به برنامه‌ریزی منفی چگونه موجب خودتباهی می‌شود.


Laghari



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات