Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 33649
تاریخ انتشار : شنبه 20 فوریه 2016 - 4:21
1 views بازدید

برای کاهش وزن باید آشپزخانه منزل‌تان را تمیز نگه دارید!

مطالعه‌ای نشان داده است که آشپزخانه شلوغ و نامرتب می‌تواند سبب پرخوری و منجر به افزایش وزن و چاقی افراد شود. به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دلایل بسیاری همچون استرس و فشار روحی می‌تواند باعث شود شما در خوردن زیاده‌روی کنید و یکی از این دلایل به هم ریخته بودن و شلوغ بودن آشپزخانه است. بنابراین اگر می‌خواهید سلامتی خود ر […]

مطالعه‌ای نشان داده است که آشپزخانه شلوغ و نامرتب می‌تواند سبب پرخوری و منجر به افزایش وزن و چاقی افراد شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دلایل بسیاری همچون استرس و فشار روحی می‌تواند باعث شود شما در خوردن زیاده‌روی کنید و یکی از این دلایل به هم ریخته بودن و شلوغ بودن آشپزخانه است. بنابراین اگر می‌خواهید سلامتی خود ر ا تضمین کنید و  دچار اضافه وزن نشوید باید آشپزخانه‌تان تمیز و مرتب باشد تا کمتر وسوسه شوید که غذا بخورید یا پرخوری کنید.

در مطالعه‌ای که در مجله «تاثیر محیط بر افراد» به چاپ رسید، محققان نشان دادند که نامرتب بودن و کثیف بودن آشپزخانه علاوه بر اینکه باعث پرخوری می‌شود، منجر به میل به خوردن خوراکی‌های شیرین می‌شود که این مواد به علت سرشار بودن از قند، مواد افزودنی و نگهدارنده‌ها می‌تواند سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و موجب افزایش وزن یا چاقی شود.

این تحقیق رابطه بین روان‌شناسی و میزان غذایی که می‌خوریم را نشان می‌دهد. ناخودآگاه قرار گرفتن در آشپزخانه‌ای شلوغ و نامرتب میل به زیاد خوردن را افزایش می‌دهد و افراد را از کنترل خارج می‌کند. در واقع قرار گرفتن در همچین محیطی باعث می‌شود که افراد به این موضوع فکر کنند که همه چیز از کنترل خارج شده است چرا من نشوم؟

تحقیقات قبلی در این رابطه به این موضوع اشاره داشتند که هر چه ظرف غذا بزرگ‌تر باشد یا هر چه مقدار غذای موجود در آن بیشتر باشد، ما بیشتر تحریک و ترغیب می‌شویم که بیشتر بخوریم. اما این تحقیق جدید نشان داد آشپزخانه‌ای که در آن ظرف‌ها نشتسته و به‌هم‌ریخته است، سینک ظرف‌شویی پر از ظرف کثیف است و همه چیز نامرتب است فرد را تحریک می‌کند که بیشتر بخورد. ابلته با فکر کردن به آنچه که می‌خوریم یا جلوگیری از ایستاده خوردن می‌توانیم پرخوری خود را کنترل کنیم.

منبع: MedicalDaily

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات