Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 105908
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 سپتامبر 2016 - 6:32
0 views بازدید

بررسی هیوندای i20 new face: دست‌پخت جدید کرمان موتور!

فضای پسا برجام باعث شد تا حدودی وضعیت آسمان ابر گرفته خودروسازی کشور آفتابی‌تر شود. در جدیدترین اخبار، مدیرعامل کرمان موتور از امضای قرارداد با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی برای تولید ۲ مدل خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد. دو خودرویی که به گفته وی خودروهای هاچ‌بک هیوندای i10 و i20 خواهند بود. لذا فرصت را مغتنم شمرده تا به […]

فضای پسا برجام باعث شد تا حدودی وضعیت آسمان ابر گرفته خودروسازی کشور آفتابی‌تر شود. در جدیدترین اخبار، مدیرعامل کرمان موتور از امضای قرارداد با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی برای تولید ۲ مدل خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد. دو خودرویی که به گفته وی خودروهای هاچ‌بک هیوندای i10 و i20 خواهند بود. لذا فرصت را مغتنم شمرده تا به بررسی آخرین نسل از خودروی هاچ‌بک هیوندای i20 که از سال ۲۰۱۵ در بازارهای جهانی عرضه شده، پرداخته شود. نگارنده امیدوار است کرمان خودرو به عنوان تولیدکننده خصوصی خودرو، مسیر هوشمندانه و برخلاف دو خودروساز دولتی در پیش بگیرد و مبادرت به تولید نسخه‌های به روز از محصولات هیوندای کند تا رضایت مصرف کنندگان داخلی تامین گردد. حال پس از مقدمه بالا، به بررسی این سوغات جدید چشم بادامی‌ها پرداخته می شود.

نمای ظاهری

آخرین نسخه i20 ظاهری جسور تر نسبت به مدل گذشته خود دارد. این خودر نسبت به نسل قبل خود در طول و عرض افزایش و در ارتفاع کاهش را تجربه کرده است تا معجون جدید هیوندای در قالب i20 جدید با ظاهری مسلح‌تر به جنگ رقبای خود به نام اوپل کورسا و فولکس واگن پولو در عرصه جهانی برود. در نمای روبرو خودرو، گرافیک چراغ‌های جلو، درب کاپوت، جلوپنجره و چراغ‌های مه شکن تغییر اساسی نسبت به نسل قبلی به خود دیده است و برداشتی از زبان طراحی محصولات جدید هیوندای همانند سانتافه و توسان را به عاریت دارد. در کل میتوان ظاهر جلوی i20 را نسبت به نسل قبل جوان پسند تر و اسپرت در نظر گرفت.

در نمای بغل خودرو فرم جدید آینه ها و دو خط موازی که از لبه‌ی چراغ جلو تا چراغ عقب خودرو ادامه میابد و دستگیره های خودرو را پوشش می دهد، سادگی نمای جانبی را در هم می‌شکند و چشم ببیننده را معطوف به این می‌سازد که زبان طراحی نمای جلویی خودرو با نمای عقبی بیگانه نخواهد بود! هم چنین زه در پایین درب خودرو هم‌چون سایه‌ای‌، ظاهر جانبی آن را نمک‌گیر می‌کند.

hyundai-i20-2015-800-2c

در نمای پشت خودرو، چراغ‌ها بیننده را به یاد برادرزاده بزرگتر i20 یعنی سورنتو نسل جدید می‌اندازد. گرافیک جذاب چراغ‌های عقب خودرو موجب جذابیت بصری بیشتر این خودرو می‌شوند؛ چیزی که در نسل قبل نگاهی مایوس‌کننده و به دور از هرگونه هیجان را در ذهن مخاطب نقش می‌بست.

hyundai-i20-2015-800-3c

نمای داخلی

یکی از مواردی که در نسل قبلی هیوندای i20 موجب خرده گیری منتقدین می‌شد، طراحی داخلی به شدت اقتصادی و بی روح این خودرو بود. هیوندای با در نظر گرفتن جذابیت هاچ بک‌های اقتصادی در بازار حال حاضر دنیا، دست به طراحی مجدد داخل i20 زد. نتیجه کار تا حد مطلوبی قابل قبول به نظر می‌رسد. ظاهر داخلی نسل فعلی i20 با دمیده شدن روحی تازه در آن، ظاهر کسل کننده نسل قبل را کنار زده و هم چنین تا حدودی سعی به القای روح لوکس بودن به این هاچ‌بک اقتصادی را دارد.

hyundai-i20-2015-800-58

قوای محرکه

آخرین نسل از هیوندای i20 با لیست متنوع از قوای محرکه در بازار بین المللی عرضه می‌شود که شامل سه موتور بنزینی و یک موتور دیزل می‌شود. موتورهای بنزینی ا/۲ لیتری، ۱/۴ لیتری چهار سیلندر به همراه ۱۶ سوپاپ و ۱ لیتری سه سیلندر مجهز به ۱۲ سوپاپ و توربوشارژ به ترتیب با حداکثر قدرت ۸۴، ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ماکزیمم ۱۲۲، ۱۳۴ و ۱۷۱ نیوتن متر عرضه می‌شوند. هم چنین یک موتور دیزلی ۴ سیلندر حجم به ۱/۴ لیتر با قدرت ماکزیمم ۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر قابل دسترس است. گزینه‌ای که احتمال بیشتری برای حضور در خط تولید کرمان خودرو را دارد، موتور بنزینی ۱/۴ لیتری است. قابل ذکر است تمامی موتورها از استاندارد یورو ۶ تبعیت می‌کنند. برای سیستم انتقال قدرت، هیوندای برای مدل ۱/۲ لیتری بنزینی گیربکس دستی ۵ دنده و برای مدل بنزینی ۱/۴ لیتری یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و برای مدل مجهز به توربوشارژر یک گیربکس ۶ سرعته دستی در نظر گرفته است.

hyundai-i20-2015-800-8d

قیمت و امکانات

هیوندای i20 در مدل پایه تریم S با موتور ۱/۲ لیتری چهارسیلندر به همراه امکانات قفل مرکزی، شیشه های برقی جلو، EPS، رینگ فولادی ۱۵ اینچی،تهویه دستی، چراغ روشنایی روز، ABS، شش ایربگ، سیستم های کنترل پایداری VSM، سیستم کمکی در شیب HAC، سیستم هشدار فشار چرخ ها TPMS و سیستم صوتی مجهز به AUX و USB به قیمت ۹۹۹۵ یورو (حدودا زیر ۴۰ میلیون تومان!) به مشتریان عرضه می‌شود. هم چنین در مدلی که به احتمال زیاد در کرمان موتور تولید خواهد شد، هیوندای i20 با موتور ۱/۴ لیتری چهارسیلندر علاوه بر امکانات مدل پایه S،  دارای رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، ایرکاندیشن اتوماتیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، چهارشیشه برقی، محفظه نگهدارنده مجهز به خنک کن، سیستم ارتباطی بلوتوث، سیستم دستور صوتی، چراغهای مه شکن جلو، سیستم هشدار خروج از خطوط با قیمت ۱۳۰۲۵ یورو (حدودا ۵۲ میلیون تومان) در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

hyundai-i20-2015-800-73

قابل ذکر است این خودرو در مرکز معتبر تست ایمنی یورو انکپ توانسته است چهار ستاره ایمنی را از آن خود کند. هم چنین این خودرو به صورت یک دوره ۵ ساله با گارانتی نامحدود عرضه می‌شود که نشان دهنده اطمینان سازنده از محصول تولیدی خود و جذب رضایت مشتریان است. حال بایستی منتظر ماند تا خودروساز داخلی چگونه بازار خودروی داخل را بوسیله قیمت و مشخصات فنی این خودروی هاچ‌بک کره‌ای هدف قرار خواهد داد. بدیهی است که با تولید و عرضه این خودرو با امکانات و قیمت معقول و رقابتی، عرصه بیش از پیش بر خودروهای چینی بازار تنگ‌تر خواهد کرد؛ این موضوع با خروج اولین خودرو از خط تولید کرمان موتور مشخص خواهد شد!

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات