Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 37446
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فوریه 2016 - 7:09
5 views بازدید

بررسی کارایی کارت های گرافیک در بازی AotS (راند دوم نبرد انویدیا و AMD در میدان DX 12) بخش نخست

شاید در حالت عادی بازی Ashes of the Singularity نمی توانست به چنین اسم و رسمی که در حال حاضر از آن برخوردار است دست پیدا کند. با این حال از شانس خوب سازندگان بازی Ashes of the Singularity و همچنین ناشر این اثر یعنی دو شرکت Oxide Games و Stardock این بازی نخستین اثری در دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رود که […]

بررسی کارایی کارت های گرافیک در بازی AotS (راند دوم نبرد انویدیا و AMD در میدان DX 12) بخش نخست

شاید در حالت عادی بازی Ashes of the Singularity نمی توانست به چنین اسم و رسمی که در حال حاضر از آن برخوردار است دست پیدا کند. با این حال از شانس خوب سازندگان بازی Ashes of the Singularity و همچنین ناشر این اثر یعنی دو شرکت Oxide Games و Stardock این بازی نخستین اثری در دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رود که به شکل رسمی از تکنیک های مبتنی بر واسط نوین Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود استفاده کرده است. چندی قبل دو شرکت انویدیا و AMD از طریق بازی Ashes of the Singularity توانستند نخستین زور آزمایی خود در میدان Direct X 12 را تجربه نمایند و حال با انتشار نسخه ای تکمیل شده تر از بازی مذکور در سبک استراتژی، راند دوم مبارزه میان دو غول حاضر در دنیای کارت های گرافیک در میدان Direct X 12 رقم خورده است.

در واقع ساخته شدن بازی Ashes of the Singularity به دست دو تیم یاد شده که هیچ کدام از آن ها جزو ناشران و توسعه دهندگان ثروتمند و آن چنان سرشناس دنیای بازی های کامپیوتری به شمار نمی روند در نهایت موجب شد تا سازندگان این بازی مراحل تکمیل اثر در دست ساخت خود را به شکل تدریجی دنبال نمایند. شاید اگر این بازی نیز نظیر آثار مطرحی همچون Deus Ex: Mankind Divided (که جزو نخستین فاز بازی های کامپیوتری مبتنی بر Direct X 12 محسوب می شود) قرار بود به شکل سنتی به بازار عرضه شود، به طور حتم در تاریخی پس از آثار مذکور در اختیار علاقه مندان قرار می گرفت و در زیر سایه ی نام آن ها باقی می ماند. با این حال شیوه ی تدریجی و پله به پله ی تکمیل مراحل طراحی بازی Ashes of the Singularity (همگام با نقطه نظرات گیمر ها) موجب شد تا بازی Ashes of the Singularity بتواند نخستین بازی مبتنی بر واسط Direct X 12 لقب بگیرد و از این راه اسم و رسمی برای خود به هم بزند. چندین ماه پیش از این نسخه ای ابتدایی از این بازی (نسخه ی آلفا) در اختیار علاقه مندان آثار استراتژی قرار گرفت و نتایج مربوط به بررسی کارایی کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD که بر اساس این نسخه از بازی صورت گرفته بود جار و جنجال و حرف و حدیث های فراوانی را پدید آورد. به عبارت بهتر کارایی و عملکرد بهتر کارت های گرافیک شرکت AMD در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity بر مبنای واسط Direct X 12 به نسبت کارت های گرافیک رقیب از شرکت انویدیا موجب شد تا سران شرکت انویدیا قصور سازندگان این اثر در امر طراحی بهینه ی بازی Ashes of the Singularity در بخش فنی را دلیل اصلی به دست آمدن نتایج فوق بر شمرند. در این میان نکته ی عجیب ماجرا که تمسخر های فراوانی را نثار شرکت انویدیا ساخت، ادعای سران این شرکت مبنی بر وجود باگی در ساختار فنی بازی Ashes of the Singularity بود که موجب پایین آمدن کارایی کارت های گرافیک این شرکت در امر اجرای بازی مذکور می شد. باگی که در نهایت بررسی های دقیق تر بسیاری از کارشناسان فنی (که نتایج بررسی دو شرکت اینتل و AMD نیز جزئی از آن به شمار می رفت) نشان داد که وجود خارجی ندارد. از سوی دیگر پس از بالا گرفتن جنجال های مذکور سران شرکت AMD مدعی شده بودند که با ورود جدی دنیای بازی های کامپیوتری به میدان Direct X 12 پیروزی نهایی از آن شرکت AMD خواهد بود. یکی از دلایل اصلی آنان برای تصدیق این ادعا در آن زمان، وجود تکنیک جدید پردازش نا همگام بود که واسط نوین Direct X 12 آن را در اختیار بازی سازان مختلف قرار می دهد.

 ashes1

بنا بر ادعای سران شرکت AMD که در طی ماه های گذشته صورت گرفت، کارت های گرافیک شرکت انویدیا قادر به استفاده ی مناسب از تکنیک پردازش نا همگام نیستند و همین امر فرصت مناسبی را در اختیار محصولات شرکت AMD قرار می دهد تا بتوانند شایستگی های خود را در میدان Direct X 12 به اثبات برسانند. اما از آن جایی که هنوز بازی های کامپیوتری روز آن گونه که باید از تکنیک های مبتنی بر واسط نوین Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود استفاده نمی کنند، نمی توان ادعای سران شرکت AMD را در عمل به بوته ی آزمایش گذاشت. با این حال انتشار نسخه ای بهبود یافته از نسخه ی بتای بازی Ashes of the Singularity فرصتی را برای علاقه مندان بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم PC فراهم آورده است تا بار دیگر به مقایسه ی کارایی کارت های گرافیک مختلف دو برند انویدیا و AMD در امر اجرای این بازی مبتنی بر Direct X 12 بپردازند. در همین راستا به تازگی وب سایت Guru3d نوعی بررسی مقایسه ای را در امر اجرای نسخه ی بهبود یافته از بازی Ashes of the Singularity توسط کارت های گرافیک انویدیا و AMD به انجام رسانده است که مشاهده ی نتایج آن به طور حتم برای علاقه مندان بازی های کامپیوتری جالب و کنجکاوی بر انگیز خواهد بود. اما پیش از مشاهده ی نتایج بررسی مذکور بد نیست به آن دسته از تکنیک های نوین مبتنی بر واسط Direct X 12 که به تازگی توسط سازندگان بازی Ashes of the Singularity در ساختار فنی نسخه ی بتای این اثر گنجانده شده است بپردازیم و اشاره ای مختصر اما مفید به هر کدام از آن ها داشته باشیم.                

ashes2

نخستین تکنیک جدیدی که سازندگان بازی Ashes of the Singularity در نسخه ی بتای این بازی گنجانده اند با نام تکنیک پردازش موازی شناخته می شود. تکنیکی که به سازندگان بازی های کامپیوتری اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر هسته های پردازشی اصلی و گرافیکی سخت افزار های اجرای بازی در امر طراحی آثار خود داشته باشند. امکانی که تا پیش از این و از طریق قابلیت های موجود در واسط قدیمی Direct X 11 برای بازی سازان فراهم نبود. با این حال استفاده از ویژگی های مفید نهفته در دل واسط Direct X 12 و تکنیک پردازش موازی این امکان را برای سازندگان بازی های کامپیوتری فراهم می کند تا بتوانند در هنگام طراحی بازی های خود توسط موتور های گرافیکی مختلف به تعیین نقش برای هر کدام از هسته های پردازشی اصلی (هر کدام از هسته های پردازنده ی اصلی یا CPU) و همچنین هسته های پردازشی گرافیکی (هر کدام از هسته های گرافیکی کارت های گرافیک) به شکل مستقل بپردازند. و این در حالی است که هر کدام از هسته های پردازشی اصلی و گرافیکی مذکور می توانند به شکل کاملاً کارآمد با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عبارت بهتر سازندگان بازی های کامپیوتری به موجب استفاده از تکنیک پردازش موازی در واسط نوین Direct X 12 می توانند به شکلی کاملاً آزادانه تعیین نمایند که کدام یک از فعالیت های پردازشی موجود در موتور گرافیکی بازی در دست ساخت شان توسط هسته های کارت گرافیک و کدام یک از این فعالیت های پردازشی توسط هسته های پردازنده ی اصلی سیستم پردازش خواهد شد و در عین حال هر کدام از این هسته ها قرار است چه تعامل ویژه ای را در جریان این فرآیند کلی پردازش با یکدیگر داشته باشند. در کنار این ویژگی قابلیت جدیدی که در بازی Ashes of the Singularity گنجانده شده است قابلیتی است که به کاربران امکان استفاده از چندین کارت گرافیک مجزا را به منظور اجرای این بازی (یا سایر بازی هایی که در آینده بر مبنای ویژگی های موجود در واسط Direct X 12 ساخته خواهد شد) می دهد. جالب این جاست که به موجب استفاده از این تکنیک جدید (تکنیک EM-GPU) از این پس می توان کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD را در کنار یکدیگر و به منظور بالا تر بردن توان اجرایی بازی های کامپیوتری به کار برد و برخلاف گذشته دیگر محدودیت خاصی در زمینه ی استفاده از محصولات این دو برند رقیب در کنار یکدیگر وجود ندارد. اما سومین تکنیک مهمی که در نسخه ی بتا از بازی Ashes of the Singularity وجود دارد تکنیک پردازش نا همگام است. تکنیکی که به هر کدام از کارت های گرافیک موجود در سیستم های کامپیوتری این اجازه را می دهد تا بتوانند وظایف مستقلی را در امر پردازش گرافیکی بازی های کامپیوتری بر عهده بگیرند و فعالیت های پردازشی متفاوتی را در این زمینه انجام دهند. البته این تکنیک در آن دسته از سیستم های کامپیوتری که در معماری ساختاری خود تنها از یک کارت گرافیک به منظور انجام فعالیت های پردازشی بهره می برند نیز کاربرد دارد و توسط آن سازندگان بازی های کامپیوتری می توانند تدبیری بیاندیشند تا تا کارت های گرافیک موجود سیستم های کامپیوتری گیمر ها در امر اجرای بازی های کامپیوتر مبتنی بر Direct X 12 قادر به انجام چندین فعالیت پردازشی متفاوت به شکل همزمان باشند. حال که با تکنیک های نوین به کار رفته در ساختار فنی بازی Ashes of the Singularity (که تمامی آن ها به طور کامل مبتنی بر واسط Direct X 12 هستند) آشنا شدیم بهتر است به سراغ نتایج مربوط به بررسی کارایی کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD در بازی Ashes of the Singularity برویم.       

 ashes3

در جریان بررسی مذکور تعداد مشخصی از کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD حضور داشتند که می توانید لیست کامل آن ها را مشاهده نمایید.

 

GeForce GTX 950 – 2GB

GeForce GTX 970

GeForce GTX 980

GeForce GTX 980 Ti

Radeon R7 370

Radeon R9 380 – 2GB

Radeon R9 380X

Radeon R9 390X

Radeon R9 Fury

 

همان گونه که در سطور قبل نیز به آن اشاره داشتیم، به موجب استفاده از واسط Direct X 12 و تکنیک جدید EM-GPU اکنون می توان کارت های گرافیک مختلفی را از هر دو برند انویدیا و AMD (البته با توجه به میزان کارایی و قدرت آن ها) در کنار یکدیگر و در امر اجرای بازی های کامپیوتری به کار برد. به این ترتیب در بررسی انجام شده از اجرای بازی Ashes of the Singularity ، از ترکیب کارت های گرافیک مختلف در کنار یکدیگر نیز در کنار بهره گیری از آن ها به شکل مستقل استفاده شده است. در ادامه ی متن می توانید لیست کارت های گرافیکی ترکیبی در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity را مشاهده نمایید.

 

GeForce GTX 980 + Radeon R9 Fury

GeForce GTX 980 + Radeon R9 380X

GeForce GTX 980 + GeForce 980 Ti

GeForce GTX 980 + GeFroce GTX 980 Ti + Radeon R9 Fury  

 

گفتنی است که در جریان این بررسی از یک سیستم کامپیوتری با پردازنده ی هشت هسته ای مدل Intel Core i7-5960X Extreme Edition استفاده شده است. همچنین در آزمایش مقایسه ای مذکور تمامی کارت های گرافیک برند AMD از درایور AMD Radeon Crimson 16.1.1 و کارت های گرافیک برند انویدیا نیز از درایور 361.75 WHQL استفاده می کرده اند و در کنار آن آخرین نسخه از ویندوز 10 نیز بر روی سیستم کامپیوتری مورد آزمایش قرار گرفته در جریان این بررسی مقایسه ای نصب بوده است (هیچ کدام از بازی های مبتنی بر واسط Direct X 12 بر روی نسخه های پیشین سیستم عامل ویندوز قابل اجرا نیستند). ضمن این که این بررسی در کیفیت تصویری 2560 در 1440 پیکسلی و در دو حالت تنظیمی کیفیت بالا (High Quality) و کیفیت دیوانه وار! (Crazy Quality) به انجام رسیده است. با این توضیح به سراغ نتایج نهایی مربوط به بررسی کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD در نسخه ی بتای بازی Ashes of the Singularity می رویم.

 ashes4

تصویر فوق نرخ فریم متوسط دریافتی از بازی Ashes of the Singularity را به موجب بهره گیری از قابلیت های موجود در واسط Direct X 11 و Direct X 12 در کارت گرافیک GTX 980 Ti از برند انویدیا به تصویر می کشد. همان گونه که مشاهده می شود هنوز هم کارایی نهایی Direct X 11 اندکی از Direct X 12 بهتر به نظر می رسد که البته این امر می تواند با پیشرفت ویژگی های ساختاری واسط Direct X 12 در آینده ای نزدیک کاملاً بر عکس شود.

 ashes5

ashes7

در تصاویر فوق می توانید کارایی نهایی تمامی کارت های گرافیک مورد بررسی قرار گرفته در بازی Ashes of the Singularity را در دو حالت تنظیمی کیفیت بالا و کیفیت دیوانه وار مشاهده کنید. در واقع بررسی جدید کارایی کارت های گرافیک در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity کم و بیش همان نتایج بررسی پیشین را در اختیار ما قرار داده است و همچنان به صورت نسبی شاهد عملکرد بهتر کارت های گرافیک برند AMD در امر اجرای این بازی هستیم. در بخش بعدی و نهایی این مطلب که تا ساعاتی دیگر در اختیار شما قرار خواهد گرفت نتایج مربوط به بررسی مشترک کارت های گرافیک انویدیا و AMD (به شکل استفاده ی ترکیبی در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity) را به اتفاق یکدیگر از نظر خواهیم گذراند.

google

facebook

insta

twitter

telegram

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات