Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 107331
تاریخ انتشار : جمعه 23 سپتامبر 2016 - 1:21
0 views بازدید

برنامه غذایی دانش آموزان موفق

با شروع فصل مدرسه توجه به عادات غذایی دانش‌آموزان که تاثیر بسزایی در یادگیری آنها دارد، اهمیت زیادی پیدا می کند. محمدتقی انوشه متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تغذیه‌ مناسب دانش‌آموزان در وعده‌های مختلف غذایی، اظهار داشت: تغذیه و خواب مناسب دانش‌آموزان در فصل بازگشایی مدارس که مهم‌ترین عوامل سلامتی موثر در موفقیت‌ تحصیلی آنها […]

با شروع فصل مدرسه توجه به عادات غذایی دانش‌آموزان که تاثیر بسزایی در یادگیری آنها دارد، اهمیت زیادی پیدا می کند.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تغذیه‌ مناسب دانش‌آموزان در وعده‌های مختلف غذایی، اظهار داشت: تغذیه و خواب مناسب دانش‌آموزان در فصل بازگشایی مدارس که مهم‌ترین عوامل سلامتی موثر در موفقیت‌ تحصیلی آنها به‌حساب می‌آیند، نیازمند رعایت چند نکته‌ی ضروری است.

این متخصص تغذیه بیان داشت:صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است که نقش زیادی در یادگیری دانش‌آموزان، به خصوص در ساعات میانی روز که انرژی آنها رو به کاهش است، ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش صبحانه در ایجاد تمرکز ذهن و هوشیاری دانش‌آموزان، تصریح کرد: استفاده از مواد غذایی مانند لبنیات، نان و پنیر به همراه گردو و انواع آبمیوه و غلات به میزان لازم در وعده صبحانه، نقش کلیدی در افزایش قدرت یادگیری و تمرکز ذهن در دانش‌آموزان دارد.

انوشه در خصوص مصرف میان وعده‌ها عنوان کرد: والدین دانش‌آموزان باید مراقب باشند تا حد امکان فرزندشان را خرید مواد غذایی همچون ساندویچ‌ها، آبمیوه‌های مصنوعی و صنعتی و تنقلات پرچرب مانند چیبس و پفک منع کنند زیرا کربوهیدرات‌های موجود در این مواد غذایی، سبب عدم تمرکز و بروز اختلال در یادگیری دانش‌آموزان می‌شود.

وی در خصوص مواد غذایی مناسب برای میان‌‌ وعده دانش‌آموزان، گفت: بهتر است دانش‌آموزان از مواد غذایی همچون لقمه‎‌ها و ساندویچ‌های خانگی مانند نان‌پنیر و مواد غذایی که فساد پذیری کمتری دارند و میوه‌های مختلف به عنوان میان وعده تغذیه کنند.

این متخصص تغذیه در خصوص اهمیت کنترل وعده شام برای دانش‌آموزان، اظهار داشت: مواد غذایی مصرفی در وعده‌ی شام، نباید سنگین، حجیم و پرچرب باشد زیرا این مواد غذایی علاوه بر ایجاد ناآرامی و اختلال در خواب شبانه، باعث بروز بی‌اشتهایی در وعده صبحانه می‌شود.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات