Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 109043
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 سپتامبر 2016 - 6:42
0 views بازدید

بهترین خوراکی‌ها برای تقویت روحیه

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ وقتی بحث غذا خوردن به میان می آید تمام مسایلی که به آن توجه نشان می دهیم این است که این غذاها تا چه اندازه در سطح انرژی و گوارش ما تاثیر می گذارند. تنها مسئله ای که تقریبا هیچ توجهی به آن نمی شود این است که غذاهایی که می خوریم چقدر در تغییر وضعیت روحی […]


foods

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ وقتی بحث غذا خوردن به میان می آید تمام مسایلی که به آن توجه نشان می دهیم این است که این غذاها تا چه اندازه در سطح انرژی و گوارش ما تاثیر می گذارند. تنها مسئله ای که تقریبا هیچ توجهی به آن نمی شود این است که غذاهایی که می خوریم چقدر در تغییر وضعیت روحی ما موثر خواهد بود. دقیقا نمی توان ادعا کرد که چه غذایی کاملا می تواند روحیه را تغییر دهد اما مطالعاتی در ارتباط با غذاها و به خصوص مواد معدنی و ویتامین های تشکیل دهنده آن ها انجام شده است که تاثیرات آن ها را بر روحیه ثابت می کند. برخی غذاها هستند که همه ما تاثیر آن ها را در روحیه می دانیم مثل شکلات. شکلات باعث شادی می شود و همه ما با آن موافق هستیم.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از مواد معدنی است که نقش مهمی در ایجاد روحیه مثبت دارد. ۱۰۰ گرم شکلات تلخ دربردارنده ۵۸ درصد مصرف روزانه پیشنهاد شده منیزیم است که در سنتز انتقال دهنده عصبی سروتونین ضروری می باشد. شکلات تلخ دربردارنده میزان زیادی ال تریپتوفان است. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که روحیه را تعدیل می سازد. آنتی اکسیدان پلی فنول موجود در کاکائو سطح خوشنودی و آرامش مصرف کننده های خود را بالا می برد. هنگام خرید شکلات حواستان به مقدار شکر آن و نوع شکلاتی که می خرید باشد. بهتر است شکلاتی که مصرف می کنید ارگانیک بوده و مقدار کاکائو آن بیشتر باشد.

ماهی سالمون وحشی

سالمون وحشی سرشار از ویتامین D است. گیرنده های این ویتامین در قسمت هایی از مغز هستند که مسئولیت احساسات و روحیات را برعهده دارند. ارتباطی که محققان بین ویتامین D و افسردگی دریافته اند این است که این ویتامین و سروتونین با یکدیگر در نوسان هستند.سالمون وحشی همچنین منبع اسیدهای چرب ضروری EPA و DHA می باشد. این های اسیدهایی هستند که بدن ما قادر به تولید آن ها نمی باشد بنابراین باید از مواد غذایی بدست آوریم. این اسیدهای چرب برای سلامت مغز، هورمون ها و ساختارهای سلولی بسیار ضروری هستند.

تخمه کدو

تخمه کدو منبع غنی منیزیم، زینک و آهن (موادی که نقش مهمی در تنظیم روحیه ایفا می کنند) می باشد. کمبود زینک در خون باعث افسردگی می شود. زینک در عملکرد صحیح انتقال دهنده عصبی GABA که در روحیه نقش بسیار مهمی دارد نیز موثر است. این ماده معدنی در انبوه زیادی در هیپوکامپ (قسمتی از بدن که احساسات را تنظیم می کند.) یافت می شود.

آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب omega3، تریپتوفان و ویتامین B می باشد. اسیدهای چرب omega3 در سلامت مغز بسیار پرکاربرد هستند و به کاهش افسردگی کمک می کنند. تریپتوفان در بدن سروتونین بیشتری می سازد. ویتامین B نیز با تولید سروتونین و اپی نفرین برای تنظیم روحیه در بدن بسیار ضروری است.

مرکبات

مرکبات منبع ویتامین C هستند. کمبود این ویتامین در بدن باعث ایجاد مشکلات در روحیه و نگرانی می شود. این ویتامین عملکردهای شناختی را تقویت می کند و اختلالات شناختی را کاهش می دهند. ویتامین C در ایمنی بدن و بالا بردن انرژی و سلامت سلول های قرمز خونی که اکسیژن را به مغز انتقال می دهند و باعث عملکرد بهینه مغز می شوند نیز موثر می باشد.

عدس

یک پیمانه عدس ۹۰ درصد میزان مصرف روزانه فولات را تامین می کند. فولات تنظیم سروتونین در بدن را حمایت می کند و به همین دلیل باعث تعادل در روحیه می شود. کمبود فولات در بدن باعث خستگی می شودکه در روحیه بسیار موثر است. عدس منبع آهن و زینک نیز می باشد.

سبزیجات با برگ های سبز تیره

مصرف سبزیجات سبز تیره بهترین راه برای تثبیت روحیه است. آن ها سرشار از مواد معدنی فولات، زینک و ویتامین C هستند. مقدار زیاد مواد معدنی موجود در این سبزی ها باعث تولید انرژی، عملکردهای شناختی سالم و تنظیم ایمنی بدن می شود.



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات