Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 58252
تاریخ انتشار : جمعه 29 آوریل 2016 - 19:30
0 views بازدید

به‌کارگیری اوراق آلومینیومی در بخش‌های مختلف اتومبیل

گیگر : با ما همراه باشید تا ببینید چگونه شرکت‌های فورد و جگوآر از اوراق آلومینیومی در ساخت بخش‌های مختلف اتومبیل‌های خود بهره می‌برند. در گذشته آلومینیوم برای ساخت اتومبیل‌های اسپرت کم حجم و سدان‌های لوکس استفاده می‌شد؛ اما حالا شرکت‌های خودروسازی برای کاهش وزن و بهبود مصرف سوخت از آلومینیوم بیشتر بهره می‌برند. شرکت جگوآر قبلاً از آلومینیوم برای مدل‌هایی مانند اف-تایپ (F-Type) و […]

گیگر :

با ما همراه باشید تا ببینید چگونه شرکت‌های فورد و جگوآر از اوراق آلومینیومی در ساخت بخش‌های مختلف اتومبیل‌های خود بهره می‌برند.

در گذشته آلومینیوم برای ساخت اتومبیل‌های اسپرت کم حجم و سدان‌های لوکس استفاده می‌شد؛ اما حالا شرکت‌های خودروسازی برای کاهش وزن و بهبود مصرف سوخت از آلومینیوم بیشتر بهره می‌برند.

شرکت جگوآر قبلاً از آلومینیوم برای مدل‌هایی مانند اف-تایپ (F-Type) و ایکس‌جِی (XJ) استفاده می‌کرد؛ اما برای ساخت بدنه اتومبیل ایکس‌ای (XE) مدل ۲۰۱۷ که قیمت پایین‌تری دارد نیز از آلومینیوم بهره برده است. شرکت فورد نیز در طراحی جدید وانت باری اف- ۱۵۰ (F-150) برای سال ۲۰۱۵ از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده کرد. هر دو شرکت مذکور معتقدند بدنه‌های آلومینیومی سبک‌تر روشی مناسب برای افزایش صرفه‌جویی در سوخت است؛ اما این شرکت‌ها برای حفاظت از محیط زیست کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند.

شرکت فورد و جگوآر ادعا می‌کنند از میزان زیادی مواد بازیافتی در اتومبیل‌های بزرگ خود که از آلومینیوم بیشتری بهره می‌برند، استفاده می‌کنند. وانت باری اف- ۱۵۰ پرفروش‌ترین اتومبیل آمریکا است و طبق ادعای شرکت فورد، قسمت اعظم آلومینیوم به کار رفته در این اتومبیل، از طریق بازیافت به دست آمده است. این شرکت ادعا می‌کند این آلومینیوم‌ها از اوراق آلومینیومی کارخانه قطعات‌سازی فورد واقع در دیربورن به دست آمده‌اند.

طبق گفته فورد، ۳۰ الی ۴۰ درصد آلومینیوم یک حلقه آلومینیوم عادی طی فرآیند تولید اجزای بدنه به اوراق تبدیل می‌شود. این اوراق در سیستم لوپ بسته مجدداً به تأمین‌کنندگان آلومینیوم ارسال می‌شود تا بازیافت شود. این امر باعث می‌شود میزان زیادی انرژی ذخیره شود. شرکت فورد ادعا می‌کند مواد بازیافتی ۹۵ درصد آلاینده‌های کربنی مرتبط با تولید آلومینیوم را از بین می‌برند که در نهایت باعث می‌شود میزان آلاینده کربنی اف- ۱۵۰ کاهش یابد.

شرکت فورد از این طریق میزان زیادی آلومینیوم به دست می‌آورد. این شرکت هر ماه ۹ میلیون کیلوگرم آلومینیوم به دست می‌آورد که برای ساخت بدنه ۳۰ هزار دستگاه اف- ۱۵۰ کافی است. آلومینیوم بازیافتی مستقیم به کارخانه قطعات‌سازی دیربورن می‌رود که قطعات لازم برای هر دو خط مونتاژ اف- ۱۵۰ در دیربورن و کانزاس را تأمین می‌کند. جنس بدنه مدل ۲۰۱۷ فورد سوپر دیوتی (Super Duty) نیز در حال تغییر به آلومینیوم است. این امر پتانسیل دیگری برای استفاده از آلومینیوم بازیافتی فراهم می‌آورد.

فروش جگوآر ایکس‌ای (XE) به اندازه اف- ۱۵۰ زیاد نیست؛ اما احتمالاً هنوز جگوآری است که بیشترین حجم آلومینیوم در آن به کار رفته است. ایکس‌ای در حال حاضر در آمریکا به فروش می‌رسد؛ اما تولید این اتومبیل برای بازار اروپا سال گذشته آغاز شده است. طبق گفته شرکت جگوآر، از آن زمان تاکنون از ۵۵ هزار تن آلومینیوم بازیافتی که برای تولید بدنه ۲۰۰ هزار ایکس‌ای کافی است، استفاده شده است.

همچنین شرکت جگوآر از یک سیستم لوپ بسته بهره می‌برد که اوراق آلومینیوم را از کف کارخانه جمع کرده و آن‌ها را ذوب می‌کند تا مجدداً مورد استفاده قرار بگیرد. بدنه ایکس‌ای در واقع طوری طراحی شده که از یک آلیاژ آلومینیومی ساخته شده از درصد بالای مواد بازیافتی بهره بگیرد. شرکت جگوآر امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ در کل خطوط تولید خود از ۷۵ درصد مواد بازیافتی استفاده کند.

 

شما منتشر کنید در

منبع :مجله اینترنتی فوت و فن

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات