Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 57459
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آوریل 2016 - 15:03
0 views بازدید

به 5 دلیل پراید نخرید / راهنما

وقتی صحبت از پراید و به قول نارنجی‌های جاده مخصوص سایپا ۱۱۱، ۱۳۲ و … می‌شود، داد و فغان همه به آسمان بلند می‌شود. چراکه دیگر آن‌قدر منتقدان از بدی‌های این خودرو صحبت کرده‌اند که زبانشان مو درآورده! وقتی سایپا تصمیم گرفت تا پروژه X100 را شروع کند، همه ما فکر کردیم که دیگر باید منتظر پرایدهایی جدید و باقابلیت‌های بسیار باشیم. اما همین‌که اولین […]

وقتی صحبت از پراید و به قول نارنجی‌های جاده مخصوص سایپا ۱۱۱، ۱۳۲ و … می‌شود، داد و فغان همه به آسمان بلند می‌شود. چراکه دیگر آن‌قدر منتقدان از بدی‌های این خودرو صحبت کرده‌اند که زبانشان مو درآورده! وقتی سایپا تصمیم گرفت تا پروژه X100 را شروع کند، همه ما فکر کردیم که دیگر باید منتظر پرایدهایی جدید و باقابلیت‌های بسیار باشیم. اما همین‌که اولین پراید یا همان سایپا ۱۳۲ به بازار آمد هر چه رشته بودیم پنبه شد! (سایپا به‌شدت تاکید دارد که اسمش پراید نیست و خیلی تغییر کرده است!

اما ما هرچه که با خودمان حساب کردیم اگر همه خودروسازان دنیا از تفکرات سایپا پیروی کنند در این صورت باید هر شرکتی بعد از ارائه فیس لیفت اتومبیل خود نامی جدید روی آن بگذارد!). متاسفانه فعلا که مدیران سایپا نمی‌خواهند گاو شیرده خود را بازنشست کنند و دوست دارند تا جای ممکن قیمت آن را بالا ببرند. چندی پیش مقاله‌ای را منتشر کردیم که در آن ۵ دلیل برای اینکه پراید بخریم ذکر شده بود. همراه با ما باشید تا با ۵ دلیل برای اینکه پراید نخریم، آشنا شویم.

نداشتن ایمنی

ابتدا قصدم این بوده تا بنویسم ” ایمنی پایین” اما هرچه با خود کلنجار رفتم نتوانستم همان ایمنی کم پراید را کشف کنم! در حقیقت باید بگویم حتی با پروژه X100 که ستون‌ها و به‌طورکلی بدنه، به گفته سایپا قوی‌تر شده است، اما چندان در وضعیت تصادفات جاده‌ای تفاوتی حاصل نشده و حتی می‌توان گفت که این پرایدها به نسبت مدل‌های قدیمی‌شان، ناایمن‌تر هستند. شاید بتوان پراید را نوعی کشنده جاده‌ای دانست که حتی با ایربگ هم به کشتار خود ادامه می‌دهد و دولت باید همزمان با ایمن کردن جاده‌ها، نسل این خودروی کشنده را از زمین برچیند!

peraid saipa141

مشکلات موتور

موتور پراید، چه کاربراتوری و چه انژکتوری همیشه برای دارندگانش دردسرساز بوده است. همواره بسیاری از افرادی که بنده با آن‌ها در ارتباط هستم از نقص در موتور هنگام مصرف CNG گله‌دارند. همچنین بعد از مدتی هم مصرف سوخت بالا می‌رود و به‌اصطلاح استهلاک موتور به‌شدت بالا رفته و باعث می‌شود تا از خرید این خودرو به دلیل مصرف پایین بنزین دلسرد شوید.

مشکلات دیگر هم فراوان است و در این مقاله نمی‌گنجد اما تنها تعدادی از آن‌ها را به‌صورت تیتروار اشاره می‌کنم: ریپ زدن موتور انژکتوری، خاموش کردن‌های ناگهانی، استارت نخوردن، خفه کردن و … . جالب اینجاست که تمامی این مشکلات دقیقا بعد از تحویل گرفتن پراید از نمایندگی به وجود آمده است و در این خصوص نمایندگی با گرفتن مبلغی خودرو را تعمیر می‌کند!

این در حالی است که باید شرکت خودروساز خودرویی که به خریدار تحویل می‌دهد از همه لحاظ سالم باشد و در صورت وجود مشکل بدون دریافت هزینه و حتی پرداخت مبلغی به‌عنوان غرامت به خریدار خودروی وی را تعمیر و یا جایگزین نماید.

peraid saipa-132-2

کیفیت پایین ادوات و داشبورد

دیگر لازم نیست که توضیحی دراین‌باره بدهم. فقط کافی است تا یک‌بار به داشبورد پرایدهای جدید دست بزنید تا بفهمید که چقدر از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت استفاده شده است. یکی از دوستانم در رابطه با داشبورد پراید می‌گوید” اگه سایپا داشبورد را با پلاستیک یک‌بار مصرف می‌ساخت، بهتر از این می‌شد!”.

متاسفانه وی نیز از کسانی است که این خودرو را خریداری کرده و همواره از همه‌چیز آن گله دارد. اما استفاده پلاستیک‌های بسیار و حتی بی‌خود و بی‌جهت در جای‌جای کابین و نیز استفاده از پلاستیک‌هایی که به‌هیچ‌عنوان با تریم به‌کار رفته در کابین تطابق ندارد، از دیگر مشکلات پراید است.

peraid saipa

مدل‌ها و تیپ‌های زیاد و قیمت بالا

در همه جای دنیا معمولا تیپ‌های مختلف چیزهای زیادی دارند، اما در ایران یک تیپ بالاتر ممکن است چیز خاصی نداشته باشد. در حقیقت فرقی ندارد که کدام مدل را انتخاب می‌کنید، همه مدل‌ها یکی هستند و فرق چندانی با هم ندارند. ازلحاظ قیمتی هم که این خودرو به‌هیچ‌عنوان توجیهی ندارد و قیمت ۲۰ میلیونی یک فاجعه برای صنعت خودروسازی ماست. خودرویی که تنها آپشن‌اش استفاده از قالپاق‌ها در طرح‌های مختلف است! و سایپا ادعا می‌کند که هنوز جا دارد تا قیمتش بالاتر برود.

peraid saipa-2

کیفیت ساخت پایین کابین

کابین پراید بیش‌ازحد نامناسب است. از لرزش بگیرید تا نفوذ صدا در کابین و ورود هوا، همه از موضوعاتی است که می‌توان از کابین پراید انتظار داشت. کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین بسیار پایین بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا در جای‌جای کابین از روکش استفاده کنید.

چرخان

به 5 دلیل پراید بخرید / راهنما

پراید بخریم یا تیبا؟ مسئله این است

قیمت پراید اصل کره در آلمان چند؟

16 سال پیش پراید 5میلیون تومان پیش فروش می شد / عکس

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات