Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 10862
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 نوامبر 2015 - 17:31
6 views بازدید

تلاش و اضطراب تا «صبح روز بعد»

گیگر: کیومرث پوراحمد در کنار سریال قصه‌های مجید ساخت چهار فیلم شرم، صبح روز بعد، سفرنامه شیراز و نان و شعر را با همان کاراکترها و در همان حال و هوا در کارنامه خود دارد که همگی به جز نان و شعر، با استقبال منتقدان و مردم مواجه شدند. به گزارش بولتن نیوز به نقل از جام جم، بهر چند «صبح روز بعد» که به‌تازگی […]

گیگر:

کیومرث پوراحمد در کنار سریال قصه‌های مجید ساخت چهار فیلم شرم، صبح روز بعد، سفرنامه شیراز و نان و شعر را با همان کاراکترها و در همان حال و هوا در کارنامه خود دارد که همگی به جز نان و شعر، با استقبال منتقدان و مردم مواجه شدند.

به
گزارش بولتن نیوز به نقل از جام جم، بهر
چند
«صبح
روز بعد
»
که
به‌تازگی از تلویزیون پخش شد نوشته
پوراحمد است اما نمی‌توان از تاثیر مستقیم
هوشنگ مرادی کرمانی در شکل‌گیری بستر
قصه‌ای روان و شخصیت‌های خوش‌تراش فیلم
گذشت؛ چراکه فضای فیلم وامدار همان سریال
قصه‌های مجید است
.

سال‌هاست
سینمای کودک چنین آثاری به خود کم دیده
است؛ فیلم‌هایی که با ساختاری منسجم و
با قصه‌ای جذاب مخاطبان خود را سرگرم
کند
.
اغلب
کمیت یک سوی کار لنگ می‌زند یا داستان
کشش چندانی ندارد یا از بازیگران کودک به
خوبی بازی گرفته نشده است یا اساسا فیلم،
فیلم کودک نیست و دغدغه‌های کودک یا
نوجوان را بیان نمی‌کند
.
«
صبح
روز بعد
»
با
وجود تمام المان‌های قدیمی‌اش هنوز در
جذب بیننده موفق است و در این موفقیت نقش
مجموعه عوامل نظیر بازی باورپذیر و یکدست
بازیگران، داستان ساده و پرکشش و ریتم
خوب موثر است
.
فیلم
در سه بخش با نام‌های جدول ضرب، تشویق و
زنگ انشا روایت می‌شود که با نخ تسبیحی
به هم متصل شده‌اند
.
ارتباط
هر سه قسمت مشکلات مجید با معلم‌ها در
مدرسه است
.
مشکلاتی
ملموس که برای هر کسی که دوران مدرسه را
طی کرده باشد، باورپذیر است
.
حتی
نسل جدید که اغلب طعم تنبیه بدنی و چوب
معلم را نچشیده‌اند
.

ابتدایی‌ترین
رسالت فیلمساز کودک، دوری از تصورات کهنه
و کلیشه‌ای از دنیای پیچیده کودکان زمانه
خود و شناخت نیاز‌های واقعی آنهاست
.
کارگردان
فیلم کودک و نوجوان باید مخاطبان خاص خود
را درنظر بگیرد و با بیانی ساده در عین
ظرافت و اهمیت دادن به خلق تصاویر زیبا
قصه بگوید
.
فیلمساز
باید بتواند با شناخت فرهنگ و افکار مخاطب
کودک و نوجوان با فیلمی قصه‌گو و روان
آنان را جذب کند
.
بیشتر
این ویژگی‌ها در فیلم صبح روز بعد که به
نوعی در ادامه قصه‌های مجید است دیده
می‌شود و همین سهل ممتنع بودن داستان و
ساختار فیلم است که آن را ماندگار کرده
است
.

قصه‌های
مجید، نقطه عطف و نوعی اوج گرفتن در کارنامه
پوراحمد و از بهترین و مهم‌ترین آثار
سینما و تلویزیون کودک ایران است که به
گونه‌ای حرفه‌ای همه دسته‌بندی‌های
این ژانر اعم از فیلم برای کودک و فیلم
درباره کودک را در بر می‌گیرد و این چنین
است که حاصل کار برای کودک و بزرگسال
تماشایی می‌شود
.
همان
طور که گفته شد این سریال، اقتباسی است
که در عین وفاداری به کتاب مرادی کرمانی
وجه تمایزاتی با آن دارد
.
کارگردان
با تیزهوشی ظرفیت‌های قصه برای رسانه
تلویزیون و سینما را شناخته است و برای
جاگرفتن هر چه بهتر اثر در قالب تصویر با
خوش سلیقگی تغییراتی در آن ایجاد کرده
است
.
این
اتفاق فرخنده‌ای برای سینما و تلویزیون
ایران است که کمتر تکرار می‌شود
.
شاید
نویسنده‌ها از ایده تبدیل شدن داستانشان
به فیلم استقبال کنند، اما معمولا پس از
پایان کار از دیدن آثار خود در تلویزیون
و بر پرده سینما ابراز رضایت نمی‌کنند و
اثر خلق شده را کم‌مایه‌تر از کتاب خود
یا قصه‌ای دیگر می‌دانند
.
در
مورد هوشنگ مرادی کرمانی این اتفاق کمتر
افتاده است و این می‌تواند به دلیل
تصویرسازی قوی داستان‌های او و همچنین
تعامل او با فیلمنامه‌نویس و کارگردان
در روند کار باشد
.



لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات