Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 55488
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آوریل 2016 - 8:28
0 views بازدید

تلفیق واقعیت با رویا: آشنایی با پروژه ی BLACKROOM (بخش نخست)

در یکی از مطالب صبح امروز خود به شایعات مربوط به همکاری جان رومرو و استودیوی تحت سرپرستی او با شرکت Hoxar در زمینه ی ساخت یک بازی کامپیوتری جدید برای پروژه ی نو پای این شرکت یعنی BLACKROOM اشاره کردیم. اگر چه موارد مربوط به پروسه ی ساخت بازی جدید جان رومرو هم اکنون تنها در حد شایعه مطرح است، اما در عوض پروژه […]

تلفیق واقعیت با رویا: آشنایی با پروژه ی BLACKROOM (بخش نخست)

در یکی از مطالب صبح امروز خود به شایعات مربوط به همکاری جان رومرو و استودیوی تحت سرپرستی او با شرکت Hoxar در زمینه ی ساخت یک بازی کامپیوتری جدید برای پروژه ی نو پای این شرکت یعنی BLACKROOM اشاره کردیم. اگر چه موارد مربوط به پروسه ی ساخت بازی جدید جان رومرو هم اکنون تنها در حد شایعه مطرح است، اما در عوض پروژه ی جدید شرکت Hoxar یعنی BLACKROOM حقیقتی است که به زودی امکان ملاقات با آن برای بسیاری از علاقه مندان به استفاده از تکنولوژی های نوین در عرصه های گوناگون فراهم خواهد آمد. بنا بر این در مطلب پیش رو قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که پروژه ی BLACKROOM در حقیقت چیست و در عمل قرار است چه اهداف ویژه ای را دنبال نماید.

 

 

این روز ها بحث استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی به یکی از بحث های داغ مطرح شده در صنعت سرگرمی و همچنین دنیای تکنولوژی های نوین تبدیل شده است و نکات مربوط به ابزار های مبتنی بر این تکنولوژی تازه وارد یا همان هدست ها و عینک های واقعیت مجازی به مطالبی بسیار کنجکاوی برانگیز در میان علاقه مندان به بحث تکنولوژی های نوین تبدیل گشته اند. با این حال و در شرایطی که هنوز هدست های واقعیت مجازی جای پای خود را به طور کامل در صنعت سرگرمی محکم نکرده اند، اعضای شرکت Hoxar بر این اعتقاد هستند که تکنولوژی واقعیت مجازی دیگر به گذشته تعلق دارد و در عوض، آن ها قصد ارائه کردن تکنولوژی جدیدی را به دنیا دارند که به مراتب باور پذیر تر و قابل لمس تر از تکنولوژی واقعیت مجازی بوده و در عین حال کاربرد های وسیع تری را هم نسبت به تکنولوژی واقعیت مجازی و ابزار های مرتبط به آن خواهد داشت. تکنولوژی جدیدی که با نام BLACKROOM شناخته می شود و سازندگان این پروژه به جای واقعیت مجازی از آن با نام واقعیت دیجیتال یاد می کنند. اما پرسش این جاست که پروژه ی BLACKROOM در حقیقت چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ شاید ساده ترین پاسخ پرسش مذکور این باشد که پروژه ی BLACKROOM شکل توسعه یافته ای از فعالیت هایی است که اعضای شرکت Hoxar Inc تا پیش از این به انجام آن ها مشغول بوده اند. شرکت Hoxar در حقیقت یکی از شناخته شده ترین مجمو عه های فعال در بخش تولید، توسعه و پشتیبانی شبیه ساز های هولو گرافیک در سطح جهان است. اگر چه تکنولوژی هولو گرافیک برای سال های متمادی است که در بخش های مختلف و به شیوه های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است، اما اعضای شرکت Hoxar قصد دارند به موجب نو آوری ها و خلاقیت های گسترده ای که تا کنون در زمینه ی بسط و توسعه دادن تکنولوژی هولو گرافیک داشته اند، شکل کلی این تکنولوژی و همچنین موارد استفاده از آن را چندین گام به جلو هدایت نمایند و آن را وسعتی اساسی بخشند. فرآیندی که شاید بتوان نمود عینی آن را در پروژه ی جدید این شرکت یا همان BLACKROOM مشاهده کرد. در واقع تکنولوژی BLACKROOM قرار است کاربران خود را با تجربه ای بسیار نوین در دنیای واقعی که تا حد قابل توجهی با المان های مجازی تلفیق گردیده است آشنا سازد و آن ها را به شکل کاملاً ملموسی به درون رویا هایشان ببرد.

 hoxar

در بخش دوم این مطلب به تمامی کاربرد های این تکنولوژی اشاره خواهیم کرد

 

این امر از طریق آخرین مدل از شبیه ساز های DPHM طراحی شده به دست شرکت Hoxar قابل انجام خواهد بود. به این ترتیب که به کمک شبیه ساز های مذکور کاربران استفاده کننده از تکنولوژی BLACKROOM قادر خواهند بود بدون آن که نیاز به استفاده از ابزار جانبی خاص و دست و پا گیری نظیر هدست ها یا عینک های واقعیت مجازی داشته باشند، به طور کاملاً عینی پا به درون بازی ها یا سایر محتوا های مجازی مشابه بگذراند. و این در حالی است که آن ها می توانند تجربه ای کاملاً واقعی را از این دنیای مجازی در اختیار داشته باشند. به این ترتیب که در درون این تجربه ی نوین (که ترکیبی از واقعیت و خیال خواهد بود) و در دنیای به تصویر کشیده شده در دل آن به لمس اشیا بپردازند، حرکت کنند یا این که حتی بو های پراکنده شده در کنج و کنار محیط را استشمام نمایند. و تمامی این موارد تجربه ای کاملاً واقعی را در اختیار استفاده کنندگان از تکنولوژی جدید BLACKROOM قرار می دهد. در واقع محتوای به تصویر کشیده شده در دل این تکنولوژی جدید (که می تواند شامل فیلم، بازی و بسیاری از موارد مشابه دیگر باشد) توسط شکل بسیار بهبود یافته ای از تصاویر هولو گرافیک در اختیار کاربران قرار می گیرد که با موارد اضافه ای نظیر بو و قابلیت لمس اشیا تکمیل گردیده و تجربه ای کاملاً واقعی را برای کاربران فراهم خواهد آورد. همان گونه که در ابتدای این مطلب و همچنین مطلب صبح امروز به آن اشاره شد، ظرف روز های اخیر شایعات گسترده ای مبنی بر درگیر بودن بازی ساز نام آشنای دنیای بازی های کامپیوتری یعنی جان رومرو در پروسه ی ساخت یک بازی کامپیوتری جدید برای تکنولوژی BLACKROOM به گوش می رسد. حال فرض کنیم که در بازی جدید جان رومرو (در صورت حقیقت داشتن شایعات مربوط به آن) و در طی یکی از مراحل این بازی، صحنه ای مرتبط با یک آتش سوزی وجود داشته باشد که هدف شما در طول مرحله ی مذکور دویدن به گوشه ای از اتاق و برداشتن سطل آب برای خاموش کردن آتش باشد. به این ترتیب از طریق تکنولوژی BLACKROOM شما می توانید شعله های آتش را در قالب تصاویر با کیفیت هولو گرافیک در درون اتاق خود مشاهده کرده و برای برداشتن سطح آب به شکل کاملاً واقعی به گوشه ی اتاق بدوید. و این در حالی است که بوی چوب سوخته  از هر سو به مشام خواهد رسید. البته موارد استفاده از تکنولوژی جدید شرکت Hoxar تنها به انجام بازی های کامپیوتری واقع گرایانه محدود نمی شود و در این میان BLACKROOM کاربرد های دیگری نیز دارد که تا ساعاتی دیگر و در بخش دوم این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد. ضمن این که در بخش دوم این مطلب به چگونگی شبیه سازی محیط مجازی در دنیای واقعی توسط تکنولوژی BLACKROOM نیز خواهیم پرداخت.         

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات