Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 65478
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 می 2016 - 6:08
0 views بازدید

تمرکز شرکت کرایتک بر روی پلتفرم واقعیت مجازی با بهره گیری از پتانسیل های DX 12

با وجود مشخص شدن و تثبیت برنامه ها و موقعیت شرکت های مختلف بازی سازی در نسل هشتم بازی های کامپیوتری، شرکت کرایتک هنوز موفق به محکم کردن جایگاه خود در دنیای بازی های کامپیوتری نشده است و فروغی که در نسل قبل به موجب تولید و انتشار عناوینی نظیر مجموعه بازی های Crysis (به طور واضح عنوان نخست از این مجموعه) از این شرکت […]

تمرکز شرکت کرایتک بر روی پلتفرم واقعیت مجازی با بهره گیری از پتانسیل های DX 12

با وجود مشخص شدن و تثبیت برنامه ها و موقعیت شرکت های مختلف بازی سازی در نسل هشتم بازی های کامپیوتری، شرکت کرایتک هنوز موفق به محکم کردن جایگاه خود در دنیای بازی های کامپیوتری نشده است و فروغی که در نسل قبل به موجب تولید و انتشار عناوینی نظیر مجموعه بازی های Crysis (به طور واضح عنوان نخست از این مجموعه) از این شرکت شاهد بودیم را هم اکنون و در نسل حاضر نمی توان از کرایتک مشاهده کرد. در این میان مسلماً بسیاری از علاقه مندان به شرکت کرایتک کنجکاو به دانستن برنامه های آتی این شرکت بازی سازی در دنیای بازی های کامپیوتری و آگاهی از اهداف کرایتک در طی ادامه ی نسل هشتم بازی های کامپیوتری هستند.

 

 

مدت هاست که هیچ خبری از ساخت بازی بزرگی توسط شرکت کرایتک به گوش نمی رسد و با توجه به شواهد موجود و همچنین بر اساس عناوین جدیدی که در طی یک سال اخیر توسط این شرکت به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شده اند، به نظر می رسد که عمده تمرکز اعضای کرایتک در ادامه ی نسل هشتم بازی های کامپیوتری بر روی تولید و انتشار عناوین مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی قرار خواهد داشت. در این میان می توان به بازی هایی نظیر The Climb و Robinson: The Journey اشاره کرد که پروژه های در دست تولید شرکت کرایتک در بخش واقعیت مجازی به شمار می روند و پیش از این در قالب برخی مطالب پیشین خود در وب سایت سخت افزار به نکاتی در رابطه با آن ها اشاره کرده بودیم. البته اعضای شرکت کرایتک آن دسته از بازیبازانی که فعلاً قصد نزدیک شدن به تکنولوژی واقعیت مجازی و بازی های کامپیوتری مبتنی بر این پلتفرم نو ظهور ندارند را فراموش نکرده اند و علاوه بر عناوین یاد شده بازی HUNT: Horrors of the Gilded Age را هم برای این دسته از مخاطبان خود در دست تولید دارند. اثری مبتنی بر تجربه ای گروهی و چند نفره که علاقه مندان به آثار شرکت کرایتک برای آگاهی از تمام جزییات مربوط آن باید قدری بیشتر انتظار بکشند. در هر صورت ساخته شدن این بازی که به لحاظ ساختار کلی اندکی با تجربیات پیشین شرکت کرایتک در دنیای بازی های کامپیوتری فاصله دارد قادر نیست تا موضوع تمرکز شرکت کرایتک بر تولید عناوین مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی را کم رنگ جلوه دهد. فرآیندی که اعضای این شرکت برای انجام هر چه بهتر آن به استفاده از تکنیک ها مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 روی آورده اند. بنا بر تایید اعضای شرکت کرایتک آن ها در حدود یک سال است که به کار با این واسط برنامه نویسی سطح پایین نو پا مشغول هستند و در طول این مدت با بسیاری از ریزه کاری های مربوط به کار با Direct X 12 آشنا شده اند. در واقع مهندسان شرکت کرایتک قصد دارند تا از برخی تکنیک های انحصاری واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 به منظور طراحی هر چه بهتر بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی بهره بگیرند.

 crytek

به عنوان مثال یکی از تکنیک های مهم مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 یعنی تکنیک پردازش نا همگام اکنون در قالب سیستمی با نام پرتو افشانی مجدد توسط شرکت کرایتک در قالب موتور گرافیکی انحصاری این شرکت یا همان CRYENGINE برای طراحی بازی های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از کاربرد های مهم آن در این قبیل بازی ها کاهش تاخیر در پردازش میزان فریم های خروجی بازی های ساخته شده توسط کرایتک و جلوگیری از افت آن ها در حین اجرای این بازی ها خواهد بود. البته اعضای شرکت کرایتک در تلاش هستند تا از این تکنیک علاوه بر مورد یاد شده در زمینه های دیگری نیز بهره بگیرند. با این حال این امر مستلزم انجام بهینه سازی های فراوان تری در ساختار واسط برنامه نویسی Direct X 12 و همگام سازی هر چه بیشتر پتانسیل های آن با توانایی های موجود در موتور گرافیکی CRYENGINE خواهد بود. چرا که یکی از موانع موجود در زمینه ی استفاده ی هر چه بیشتر (و بهتر) از تکنیک یاد شده در امر ساخت بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی توسط شرکت کرایتک نا سازگاری سخت افزار های اجرا کننده ی این بازی ها با تکنیک های فنی یاد شده است. به این معنی که پردازنده های گرافیکی موجود در بازار هنوز آن گونه که باید قادر نیستند با تکنیک هایی نظیر پر تو افشانی مجدد (که خود مبتنی بر تکنیک پردازش نا همگام است) منطبق گردند و به اجرای بی کم و کاست آن ها بپردازند. به عبارت بهتر اعضای شرکت کرایتیک نیز همانند سازندگان بازی HITMAN یعنی اعضای استودیو IO Interactive بر این نکته تاکید دارند که استفاده ی بهینه از پتانسیل های موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 12 مستلزم این است که نسخه ی مبتنی بر Direct X 12 بازی های کامپیوتری جدید (بر خلاف روال جاری) از روی نسخه ی Direct X 11 این بازی ها پورت نگردد و خود به شکل مجزا طراحی گردد. به عبارت بهتر مشاهده ی کارایی اصلی و پتانسیل واقعی موجود در واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 در امر طراحی بازی های کامپیوتری روز در گرو عبور کامل از واسط برنامه نویسی Direct X 11 و تمرکز کامل و همه جانبه ی بازی سازان بر روی بهره گیری از نسخه ی جدید تر این ابزار یعنی Direct X 12 خواهد بود. به هر حال شرکت کرایتک قصد دارد با بهره گیری از پتانسیل های موجود در واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 و تلفیق این پتانسیل ها با توانمندی های موتور گرافیکی CRYENGINE حضور موفقی در دنیای نوین واقعیت مجازی داشته باشد. طی روز های آینده به سایر پتانسیل های موتور CRYENGINE در این زمینه نیز اشاره هایی خواهیم داشت.     

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات