Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 60608
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 می 2016 - 7:33
0 views بازدید

توجه وی‍ژه به سند تحول بنیادین در برنامه ششم/ تغییر محتوای کتب زبان متوسطه اول

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را مبنای تغییرات مفهومی و محتوایی در این نهاد دانست. مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه های این نهاد براساس سند تحول بنیادین گفت:‌ در سند تحول آموزش و پرورش شش زیرنظام وجود دارد که از جمله آن می توان […]

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را مبنای تغییرات مفهومی و محتوایی در این نهاد دانست.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه های این نهاد براساس سند تحول بنیادین گفت:‌ در سند تحول آموزش و پرورش شش زیرنظام وجود دارد که از جمله آن می توان به  زیرنظام محتوایی اشاره کرد که برنامه آن تحت عنوان برنامه درسی ملی 2 سال قبل تدوین و تصویب شد و مبنای اصلاح و تغییر کتاب‌های درسی است.

وی با اشاره به شش زیر نظام سند تحول که شامل منابع انسانی، مدیریت راهبردی، منابع مالی، فضا و تجهیزات، ارزشیابی و پژوهش است،‌ ادامه داد: چنانچه این زیرنظام ها به صورت محتوایی و مفهومی مورد توجه قرار گیرد، اساس کار در آموزش و پرورش به خوبی شکل می گیرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ضمانت اجرای سند تحول با بیان اینکه  شورای عالی انقلاب بر اجرای سند نظارت دارد؛ افزود: سند تحول یک قانون است که به تصویب  مجلش و شورای انقلاب فرهنگی رسیده است،‌هم چنین در برنامه ششم توسعه با صراحت به اشاره شده است. 

نوید ادهم در خصوص توجه به درس زبان انگلیسی هم گفت:‌ از برنامه‌های اصلی شورای عالی کیفیت بخشی به درس زبان است و تاکنون  بحث های  کارشناسی آن  انجام شده است.

وی اظهار کرد:‌ عوامل متعددی در  ضعف این درس وجود دارد که از عوامل تاثیر گذار در بهبود آن می توان به بحث تغییر کتاب‌ها در پایه هفتم و هشتم اشاره کرد.

تشکل‌های دانش‌آموزی مبتنی بر استعداد های دانش آموزان

نوید ادهم در خصوص ایجاد تشکل های مختلف دانش آموزی گفت:‌ دانش آموزان ذوق و استعدادهای  مختلف دارند بنابراین  همه دانش‌آموزان در یک تشکل شرکت نمی‌کنند و نیاز به ایجاد تشکل‌های دیگری هم هست تا پاسخگوی سلیقه تمام دانش‌‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: اگر این فعالیت‌ها براساس محور درسی و  رعایت اصول آموزش و تربیتی طراحی و اجرا شود،‌گام مثبتی در آموزش و پرورش به شمار می آید.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات