Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 41078
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مارس 2016 - 6:12
5 views بازدید

جهش 20 در صدی در فرآیند اجرای بازی های کامپیوتری با DX12

واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 اکنون یکی از خبر ساز ترین پدیده های حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری محسوب می شود و این روز ها بسیاری از اخبار و حواشی مربوط به بازی های کامپیوتری به این واسط برنامه نویسی اختصاص یافته اند. در طی ماه های اخیر همواره از نقاط قوت و مزیت های ویژه ی بهره گیری بازی های […]

جهش 20 در صدی در فرآیند اجرای بازی های کامپیوتری با DX12

واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 اکنون یکی از خبر ساز ترین پدیده های حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری محسوب می شود و این روز ها بسیاری از اخبار و حواشی مربوط به بازی های کامپیوتری به این واسط برنامه نویسی اختصاص یافته اند. در طی ماه های اخیر همواره از نقاط قوت و مزیت های ویژه ی بهره گیری بازی های کامپیوتری جدید از قابلیت های موجود در این واسط برنامه نویسی سخن گفته شده است و اعداد و ارقام فراوان و گوناگونی در رابطه با در صد تفاوت این مزیت ها به نسبت توانایی های موجود در ساختار نسخه ی نسل قبلی این واسط برنامه نویسی یعنی Direct X 11 مطرح گردیده است. اعداد و ارقامی که البته تا این لحظه هیچ مثال عینی و قابل لمسی برای اثبات آن ها وجود نداشته است.

 

 

از آن جایی که تا کنون هیچ متر و معیار مشخصی برای مشاهده ی کامل توانایی های یاد شده و نکات افتراق ادعا شده در رابطه با قابلیت های موجود در این واسط نوین در دست نبوده و هنوز هیچ بازی قابل قبولی بر مبنای ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 در اختیار علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری قرار نگرفته است، شاید در حال حاضر نتوان به طور قطع به تعیین این نکته پرداخت که توانایی های موجود در دل واسط برنامه نویسی Direct X 12 از لحاظ آماری چه تفاوت قابل توجهی با برادر بزرگتر خود یعنی Direct X 11 دارد. با این حال شرکت مایکرو سافت (که در واقع توسعه دهنده ی اصلی واسط برنامه نویسی Direct X 12 محسوب می شود) به تازگی در قالب انتشار اطلاعاتی تازه به طور رسمی مدعی وجود جهش قابل توجهی در امر بهره گیری بازی های کامپیوتری جدید از قابلیت های موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 12 شده است. گفتنی است که اطلاعات مذکور در قالب ویدیوی کوتاهی ارائه شده اند که در آن به شکل گذرا شاهد معرفی بازی های کامپیوتری جدید مبتنی بر ویژگی های Direct X 12 هستیم. البته نکته ی جالب و مضحک ماجرا آن جاست که بازی Fable Legends نیز در این ویدئو حضور دارد و به عنوان یکی از عناوین شاخص سال جاری میلادی که از واسط برنامه نویسی Direct X 12 در ساختار خود استفاده خواهند کرد معرفی شده است (اثری که روز گذشته مراحل ساخت آن به طور کامل توسط مایکرو سافت لغو شد). به هر حال شرکت مایکرو سافت در قالب این ویدئو مدعی شده است که به موجب توانایی های موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 12 گیمر ها خواهند توانست مواردی نظیر کاهش تاخیر در فرآیند های پردازشی، نرخ فریم روان تر و اجرای بهتر و بهینه تر بازی های کامپیوتری را در امر اجرای آن ها تجربه نمایند. در کنار موارد مذکور اطلاعاتی نیز در زمینه ی تفاوت های فنی واسط برنامه نویسی Direct X 12 نسبت به نسخه ی پیشن آن یعنی Direct X 11 ارائه شده است. به عنوان مثال در ویدیوی مذکور شاهد نمایش صحنه هایی از بازی Deus Ex: Mankind Divided هستیم که تفاوت گرافیک فنی این بازی را در هنگام استفاده از تکنیک های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 و Direct X 11 نشان می دهد. بر مبنای این مقایسه به نظر می رسد که واسط برنامه نویسی Direct X 12 امکانات گسترده تری را در زمینه ی بهره گیری از تکنیک های مربوط به نور پردازی پویا در اختیار بازی سازان مختلف قرار می دهد.

 dx12

مقایسه ی بازی Deus Ex: Mankind Divided بر مبنای تکنیک های گرافیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 و Direct X 11

 

البته علاوه بر اشاره به موارد فوق در ویدیوی منتشر شده توسط مایکرو سافت، شاهد ارائه کردن اعداد و ارقامی نیز هستیم که میزان جهش در بهره گیری از واسط برنامه نویسی Direct X 12 را در امر ساخت بازی های کامپیوتری به نسبت استفاده از قابلیت های موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 11 نشان می دهد. بنا بر ادعای مایکرو سافت، به موجب استفاده از قابلیت های موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 12 در امر ساخت بازی های کامپیوتری جدید، علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری خواهند توانست جهشی 50 در صدی را در امر پردازش های مبتنی بر پردازنده ی اصلی (CPU) در حین اجرای بازی های کامپیوتری طراحی شده بر اساس ویژگی های Direct X 12 (به نسبت قبل) تجربه نمایند. همچنین این رقم در رابطه با پردازش های مبتنی بر کارت گرافیک به 20 در صد خواهد رسید. به عبارت بهتر شرکت مایکرو سافت مدعی است که استفاده از واسط برنامه نویسی Direct X 12 موجب می شود تا کارایی پردازنده های اصلی و کارت های گرافیک موجود در سیستم های کامپیوتری گیمر ها جهش قابل توجهی را در امر اجرای بازی های کامپیوتری مبتنی بر واسط Direct X 12 از خود به نمایش بگذارد که این جهش ارقام یاد شده را در بر خواهد گرفت. با این حال لا اقل در رابطه با بازی Ashes of the Singularity (یکی از نخستین بازی های مبتنی بر واسط Direct X 12 که چندی پیش شاهد انتشار نسخه ی بتای آن بودیم) می توان گفت که چنین جهشی مشاهده نشده است و حتی بررسی های انجام شده در رابطه با کارایی کارت های گرافیک مختلف در امر اجرای این بازی نشان از این دارد که برخی از کارت های گرافیک شاخص برند انویدیا عملکرد بهتری را در زمینه ی اجرای بازی Ashes of the Singularity بر مبنای ویژگی های تکنیکی مبتنی بر Direct X 11 از خود به نمایش گذاشته اند. در این میان عده ای از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که اعداد و ارقام ارائه شده از سوی مایکرو سافت بیشتر جنبه ی تبلییغاتی دارد و در حال حاضر معقول ترین جهشی را که می توان به موجب بهره گیری از قابلیت های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 در امر اجرای بازی های کامپیوتری متصور شد رقمی ما بین پنج تا ده در صد است. البته جهش ده در صدی در امر اجرای بازی های کامپیوتری مبتنی بر Direct X 12 خود رقم قابل قبولی به نظر می رسد و اگر واقعاً بازی های کامپیوتری مبتنی بر Direct X 12 بتوانند چنین پیشرفتی را در امر اجرای بازی های کامپیوتری جدید از خود به نمایش بگذارند می توان به آینده ی واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 امیدوار بود.

google

facebook

insta

twitter

telegram

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات