Tuesday 6 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 57614
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آوریل 2016 - 6:52
0 views بازدید

حس فراگیری بیشتر با تلویزیون‌های UHD

گیگر : نتایج یک آزمایش علمی حاکی از آن است که تلویزیون‌های UHD سامسونگ تجربه تماشای منحصربه‌فردی همراه با ایجاد حس غوطه‌وری در تصویر برای کاربران خود خلق می‌کنند. در این آزمایش که در لابراتوار مایندلب (Mindlab International) در برینگتون انجام شد واکنش مغزی 24 نفر از مخاطبان در بازه سنی 18 تا 65 سال در حین تماشای تلویزیون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این […]

گیگر :

نتایج یک آزمایش علمی حاکی از آن است که تلویزیون‌های UHD سامسونگ تجربه تماشای منحصربه‌فردی همراه با ایجاد حس غوطه‌وری در تصویر برای کاربران خود خلق می‌کنند.

در این آزمایش که در لابراتوار مایندلب (Mindlab International) در برینگتون انجام شد واکنش مغزی 24 نفر از مخاطبان در بازه سنی 18 تا 65 سال در حین تماشای تلویزیون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که تماشای یک برنامه در تلویزیونهای UHD میزان 38 درصد حس غوطهوری (فراگیری) بیشتری نسبت به تماشای همان برنامه از طریق تلویزیون FHD ایجاد میکند. همچنین تماشای تلویزیون‌های UHD سامسونگ باعث افزایش تأثیرپذیری، درگیری مثبت و بیشتر بیننده با محتوای در حال پخش از تلویزیون می‌شود.

مدیر مؤسسه مایندلب درباره نتایج این تحقیق می‌گوید: «تلویزیون‌های UHD گامی رو به جلو در زمینه تجربه تماشای تلویزیون هستند. این واقعا جالب و حیرت‌آور است که پیشرفت‌های تکنولوژیکی این چنینی می‌توانند پاسخ‌های فیزیکی شاخصی را روی مخاطبان ایجاد کنند.»

در این آزمایش، برای اندازه‌گیری فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان، الکترودهای سنجش حرارت پوستی روی سر آن‌ها نصب و واکنش مغزی آن‌ها از طریق نوار مغزی و بررسی ریتم ضربان قلب کنترل شد. سپس برای آن‌ها مسابقه فوتبال در کیفیت‌های FHD و UHD نمایش داده شد، همچنین ویدئوهای آنلاین با کیفیت UHD نیز در مقابل دیدگان شرکت‌کنندگان در آزمایش قرار گرفت.

درنهایت به دلیل افزایش رویکرد انگیزشی (شاخصی برای اندازه‌گیری میزان جذب فرد به یک چیز)، تحلیل بصری و نیز توان بتا (شاخصی مرتبط با تمرکز و قابلیت تفکر فعال) در افراد، مشخصاً ثابت شد که تلویزیون‌های UHD فراگیرتر از تلویزیون‌های FHD هستند.

در پایان نیز مشخص شد که 62 درصد شرکت‌کنندگان در این آزمایش هنگام تماشای مسابقه فوتبال با تلویزیون UHD تحلیل بصری بیشتری را تجربه کرده‌اند. همچنین 20 درصد از افرادی که برای بار دوم یا سوم به تماشای یک کلیپ با تلویزیون‌های UHD نشستند بیشتر جذب برنامه شدند تا کسانی که چندین و چند بار یک محتوای تصویری را با تلویزیون‌های FHD تماشا کردند.

گفتنی است تلویزیون‌های UHD کیفیت تصویری چهار برابر تلویزیون‌های FHD دارند و این یعنی بیشترین میزان کیفیت تصویر و قابلیت نمایش جزئیات تصویر. سری جدید تلویزیون‌های UHD سامسونگ، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوآورانه و انحصاری به کار رفته در آن، با نمایش جزئیات دقیق و شفاف، تجربه تماشای تلویزیون را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

شما منتشر کنید در

منبع :مجله اینترنتی فوت و فن

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات