Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 14816
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 نوامبر 2015 - 11:07
6 views بازدید

خرمای تازه مصرف کنیم یا خرمای خشک؟

خبرگزاری میزان – خرما، سرشار از کربوهیدرات و انرژی است و هر یک عدد آن حدود ۲۰ تا ۷۰ کالری دارد. در خاورمیانه که خرما به طور روزانه مصرف می شود آمار بیماری های قلبی بسیار کم است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از ایران، بیشتر میوه ها دارای درصد زیادی آب است اما ۷۰ درصد خرما از قند تشکیل شده […]

خبرگزاری میزان – خرما، سرشار از کربوهیدرات و انرژی است و هر یک عدد آن حدود ۲۰ تا ۷۰ کالری دارد. در خاورمیانه که خرما به طور روزانه مصرف می شود آمار بیماری های قلبی بسیار کم است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از ایران، بیشتر میوه ها دارای درصد زیادی آب است اما ۷۰ درصد خرما از قند تشکیل
شده است. انواع مختلف خرما در بازار عرضه می شود اما سوالی که پیش می آید،
این است که خرمای تازه سالم تر است یا خشک؟

مدت ماندگاری
خرمای خشک رطوبت
کمتری دارد و در نتیجه مدت زمان طولانی تری تازه می ماند، در حالی که مدت
ماندگاری خرمای تازه کمتر از ۸ تا ۱۰ ماه است. خرمای خشک، در صورتی که در
یخچال نگهداری شود تا ۵ سال می ماند. بنابراین خرمای خشک نسبت به خرمای
تازه ماندگاری بیشتری دارد.

کالری
هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک
حاوی ۲۸۰ کالری است در حالی که هر ۱۰۰ گرم خرمای تازه حاوی ۱۴۵ کالری است.
بنابراین می توانید برای کاهش وزن خرمای تازه مصرف کنید و در صورتی که قصد
افزایش وزن دارید، می توانید کالری اضافه را از خرمای خشک دریافت کنید. پس
مصرف نوع خرما، به نیاز فرد بستگی دارد.

ماده مغذی
هر ۲  نوع خرما دارای
موادمغذی تقریبا یکسان است. خرما حاوی آهن، ویتامین A (مفید برای سلامت
چشم)، پتاسیم (مفید برای قلب) و منیزیم است که با دیابت، فشارخون و افسردگی
مقابله می کند. خرما سرشار از فروکتوز است که مقدار زیاد آن برای بدن مضر
است. چنان که گفته شد، تفاوت زیادی بین ارزش غذایی خرمای تازه و خشک وجود
ندارد.

انرژی
خرما سرشار از کربوهیدرات است که شامل ساکاروز، فروکتوز و گلوکز است. ورزشکاران برای دریافت انرژی قبل از هر مسابقه، خرما مصرف می کنند. خرمای خشک و تازه سرشار از انرژی است.

فیبر
خرما سرشار از فیبر است و از یبوست پیشگیری می کند. میزان فیبر در خرمای خشک بیشتر است. 

نتیجه
خرما میوه ای بسیار مفید
است. اگر قصد کاهش وزن دارید، خرمای تازه مصرف کنید و ورزش به طور روزانه
انجام دهید. کربوهیدرات های مختلف، ویتامین ها و پروتئین ها احساس سیری
ایجاد می کند. اما اگر قصد افزایش وزن دارید خرمای خشک مصرف کنید که سرشار
از کالری است.

/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای
تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر
می‌شود.

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات