Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 84578
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 جولای 2016 - 14:32
0 views بازدید

دانستنی‌هایی جالب در مورد پورشه ۹۱۸ اسپایدر!

اگر نگاهی به محصولات تولید شده توسط کمپانی پورشه بیندازیم، مطمئنا جایگاه آنرا می‌توان در رده یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای سوپر اسپرت دنیا قرار داد، مخصوصا از زمانیکه این شرکت تاپ‌ترین ابرخودروی خود، یعنی مدل ۹۱۸ اسپایدر را عرضه کرد. دقیقا مشابه پورشه ۹۵۹ در دهه ۱۹۸۰ میلادی، این خودرو با ورود خودش تا حدودی قواعد بازی را برای سوپر اسپرت‌ها تغییر داد. البته […]

اگر نگاهی به محصولات تولید شده توسط کمپانی پورشه بیندازیم، مطمئنا جایگاه آنرا می‌توان در رده یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای سوپر اسپرت دنیا قرار داد، مخصوصا از زمانیکه این شرکت تاپ‌ترین ابرخودروی خود، یعنی مدل ۹۱۸ اسپایدر را عرضه کرد. دقیقا مشابه پورشه ۹۵۹ در دهه ۱۹۸۰ میلادی، این خودرو با ورود خودش تا حدودی قواعد بازی را برای سوپر اسپرت‌ها تغییر داد. البته شاید محبوبیت و یا سطح قیمتی ۹۱۸ اسپایدر به پای مدل‌هایی همچون مک‌لارن یا فراری نرسد، اما بدون شک تمرکز ویژه آن برروی لوکس بودن، راحتی و حفظ محیط زیست باعث می‌شود به‌خوبی درکنار رقبا و یا حتی بالاتر از آنها ایفای نقش کند. اما این خودرو چگونه توانسته خود را متمایز کند؟

پورشه ۹۱۸ اسپایدر با وزن ۱۶۷۵ کیلوگرمی خود یکی از سنگین وزن‌ترین ابرخودروهای هیبریدی محسوب می‌شود اما این اضافه وزن صرفا برای لوکس بودن آن بوجود نیامده است. برخلاف فراری لافراری یا مک‌لارن P1، این خودرو ۸۸۷ اسب بخار قدرت تولیدی را به جای محور عقب، از طریق هر چهار چرخ به کف خیابان منتقل می‌کند. این یعنی موتور برقی و نسبتا سنگین وزن آن باید در قسمت جلو جاسازی شده باشد، بنابراین بالا رفتن وزن خودرو درکنار افزایش قابلیت کنترل آن، کاملا توجیه‌پذیر است.

582465

این خودروی سوپر اسپرت ۵ حالت مختلف رانندگی را دراختیار راننده قرار می‌دهد تا بنا به شرایط و دلخواه خود یکی را انتخاب کند؛ E-Drive، ترکیبی، اسپرت، مسابقه و Hot Lap. دو مورد اول بیشتر در زمانیکه باید در مصرف سوخت صرفه جویی کرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید با انتخاب یکی از این دوحالت، سطح آلایندگی این ابرخودرو از تویوتا پریوس هم کمتر خواهد بود. دو حالت بعدی برای رانندگی تهاجمی استفاده می‌شوند و حالت پنجم تمامی قدرت و سرعت خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا سریعا تمامی اسب بخار و کیلووات تولید شده را به سطح جاده منتقل کند! چیزیکه شدیدا سیستم تامین نیروی کمکی سریع (IPAS) مک لارن P1 را به چالش می‌کشد.

582464

نکته جالب دیگر در مورد پورشه ۹۱۸ اسپایدر، که برتری بزرگی را نسبت به رقبای هیبریدی ایجاد کرده، فرمان پذیری هر چهار چرخ آن است. در سرعت‌های کم، زمانیکه چرخ‌های جلو به یک سمت هدایت می‌شوند، همزمان چرخ‌های عقب به سمت مخالف تغییر جهت می‌دهند تا دور زدن به راحتی انجام شود. از طرفی برای ایجاد ثبات بیشتر در سرعت‌های بالا، تغییر جهت چرخ‌های عقب هماهنگ با چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. ترکیب قابلیت چرخش هر چهار چرخ با سیستم فرمان پذیری در محور عقب باعث شده تا رانندگی با پورشه ۹۱۸ اسپایدر بسیار دلپذیر و جذاب شود.

582459

این خودرو با توجه به سیستم چهار چرخ متحرک و اینکه قابلیت تبدیل شدن به یک مدل کانورتیبل را دارد (سقف آن به صورت دستی جدا می‌شود)، به‌عنوان پرشتابترین محصول تولید شده در این کلاس شناخته می‌شود. برای تولید یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر، زمانی در حدود سه برابر تولید یک مدل ۹۱۱ نیاز است. شاید این زمان بسیار طولانی به‌نظر برسد اما بدنیست بدانید این سیکل در بین دیگر ابرخودروها، تقریبا سریعترین است. کارخانه پورشه می‌تواند روزانه ۴ دستگاه از این خودرو را تولید کند. از طرفی به خاطر وجود محدودیت در دسترسی به برخی قطعات ساخته شده از جنس فیبرکربن و یا بلبرینگ های سرامیکی، تولید نسخه Weissach پورشه ۹۱۸ اسپایدر در هفته فقط به هفت عدد می‌رسد. قیمت این نسخه که با کاهش وزن ۴۰ کیلوگرمی مواجه شده، ۸۸ هزار دلار گرانتر از مدل معمولی آن است.

fcyvozbxsr6257olstwt

پورشه سعی کرده در قسمت پیشرانه این خودرو نهایت وسواس را به‌خرج دهد تا وزن آنرا پایین نگه دارد. موتور ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر این خودرو ۱۴۰ کیلوگرم است که درحدود ۱۰۰ کیلوگرم از پیشرانه به‌کار رفته در مدل ۹۱۱ سبک‌تر است. این کاهش وزن به لطف استفاده از سوپر آلیاژ اینکونل بدست آمده که در عین وزن کم، در دماهای بالا،  بسیار مستحکم عمل می‌کند. مدیریت حرارت در این خودرو مقوله مهمی محسوب می‌شود، نه فقط بخاطر اینکه به یک پیشرانه قدرتمند مجهز شده بلکه باتری‌های نصب شده هم نیاز به خنک شدن مستمر دارند. بدین منظور، مهندسان موتور ۹۱۸ را طوری ساخته‌اند که قسمت سر آن در سمت عقب قرار گرفته است. بنابراین به جای اینکه گازهای خروجی از طرفین موتور تخلیه شوند، به سمت بالا پمپ شده و از لوله های اگزوز که در قسمت بالایی قرار گرفته‌اند، خارج می‌شوند. این سیستم کمک می‌کند تا باتری‌ها از همجواری با گازهای با حرارات بسیار بالا مصون مانده و درنتیجه عملکرد بهتر و طول عمر بالاتری را ارائه دهند.

2015_porsche_918_spyder__48_-970x647-c

سیستم گیربکس این ابرخودرو قیمتی معادل یک بی‌ام‌و M4 دارد. از طرفی محل قرارگیری پیشرانه به صورت جداگانه ۸۸ هزار دلار می‌ارزد چراکه یک بخش گرانبها با قیمت ۲۶۲ هزار دلاری را در خود جای داده است. همچنین برای اینکه رنگ بدنه این خودرو بعد از مدتی به رنگ دلخواه مالک آن تغییر کند، هزینه ۶۵ هزار دلاری را می‌طلبد! این اعداد و ارقام بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسند اما نباید فراموش کرد که از یک ابرخودرو متفاوت صحبت به‌میان است! دقیقا همان چیزی که افراد ثروتمند برای متمایز بودن به دنبال آن هستند و حاضرند برای یکی از مطلوبترین خودروهای تولید شده مبالغ هنگفتی را هزینه کنند.

 

 

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات