Friday 9 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 31071
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فوریه 2016 - 7:03
5 views بازدید

دست ردی که بلزینسکی به سینه ی کوجیما زد (همراه با نکاتی تازه از بازی Doom و کنفرانس E3)

در مطلب پیش رو قصد داریم به بیان نکاتی تازه از دنیای بازی های کامپیوتری بپردازیم. نکاتی که هم به متن و هم به حاشیه های صنعت بازی سازی مرتبط هستند. پس پیشنهاد می کنیم که در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.     شاید یکی از افسوس های علاقه مندان مجموعه بازی های قدیمی و محبوب Silent Hill (که در آخرین […]

دست ردی که بلزینسکی به سینه ی کوجیما زد (همراه با نکاتی تازه از بازی Doom و کنفرانس E3)

در مطلب پیش رو قصد داریم به بیان نکاتی تازه از دنیای بازی های کامپیوتری بپردازیم. نکاتی که هم به متن و هم به حاشیه های صنعت بازی سازی مرتبط هستند. پس پیشنهاد می کنیم که در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

شاید یکی از افسوس های علاقه مندان مجموعه بازی های قدیمی و محبوب Silent Hill (که در آخرین نسخه های خود یک سیر قهقهرایی را با سرعتی قابل توجه رو به نزول می پیمود) عدم ساخته شدن تازه ترین نسخه از این مجموعه باشد. اثری که قرار بود به کارگردانی بازی ساز صاحب سبک ژاپنی یعنی هیدئو کوجیما ساخته شود. اما اختلاف های عمیق و دامنه دار او با سران شرکت کونامی همان جار و جنجال های کذایی که پیش از این بار ها به آن اشاره کرده بودیم را پدید آورد و در نهایت پس از لغو شدن کامل مراحل تولید اثر مذکور به جدایی کوجیما از شرکت کونامی پس از نزدیک به سه دهه فعالیت در آن انجامید. حال یکی دیگر از کارگردانان شناخته شده ی دنیای بازی های کامپیوتری یعنی کلیف بلزینسکی (که سابقه ی تولید سری بازی های Gears of War را در کارنامه ی خود دارد) مدعی شده است که پیش از لغو شدن مراحل ساخت جدید ترین نسخه از سری Silent Hill کوجیما از او برای همکاری در جریان تولید این بازی دعوت به عمل آورده بود. اما در عین حال آقای بلزینسکی با وجود خوشحالی فراوان از دریافت این پیشنهاد آن را رد کرده است. در واقع آقای بلزینسکی دو دلیل عمده را برای نپذیرفتن پیشنهاد کوجیما مبنی بر همکاری در جریان تولید نسخه ی جدید از سری بازی های Silent Hill بیان داشته است. نخست این که او به منظور همکاری با تیم سازنده ی این بازی ناچار به حضور در شهر لس انجلس امریکا بوده و این در حالی است که او به شدت از این شهر بیزار است! دلیل دوم او برای رد کردن پیشنهاد مذکور نیز تاسیس استودیوی شخصی خود و کار بر روی بازی کاملاً جدید این استودیو یعنی Lawbreakers بوده است و در واقع آقای بلزینسکی در آن زمان معتقد بوده که حضور او در کنار کوجیما و تیم سازنده ی نسخه ی جدید سری Silent Hill دودمان این بازی را به باد می داده است! به هر حال اگرچه به جای کلیف بلزینسکی عاقبت کارگردان نام آشنای دنیای سینما یعنی گیرمو دل تورو در نقش همکار آقای کوجیما ظاهر شد، اما در نهایت فرآیند ساخت نسخه ی جدید از سری Silent Hill به سرانجام مشخصی نرسید و به این ترتیب تمامی امید های هواداران قدیمی این مجموعه ی محبوب در سبک وحشت مبنی بر احیا شدن دوباره ی آن به نا امیدی محض گرایید.

 doom

پس از مجموعه بازی های Silent Hill و سبک وحشت به سراغ سبک قدیمی تری در دنیای بازی های کامپیوتری می رویم که با نام شوتر اول شخص شناخته می شود و قطعاً برای بسیاری از گیمر ها سبک کاملاً آشنایی به شمار می رود. بی شک یکی از شاخص ترین مجموعه آثار حاضر در این سبک، سری بازی های Doom است. مجموعه ای که علاقمندان آن به زودی با تازه ترین عنوان از این سری جریان ساز و خاطره انگیز ملاقات خواهند کرد. اثری که قرار است سری بازی های Doom را به طور کامل ریبوت نماید و بر اساس رسم همیشگی دنیای بازی های کامپیوتری با نام مختصر و مفید Doom شناخته می شود. از آن جایی که بازی Doom حاوی بخش چند نفره و آنلاین بسیار مفصلی در ساختار گیم پلی خود خواهد بود، بسیاری از علاقمندان و چشم انتظاران این بازی (که مسلماً برخی از آن ها را هواداران قدیمی و کهنه کار مجموعه بازی های Doom تشکیل می دهند) نگران این موضوع بودند که شاید وجود این امکان جدید به بخش داستانی و تک نفره ی بازی Doom آسیب برساند و به عبارت بهتر با تمرکز سازندگان این اثر بر بهبود کیفی بخش چند نفره ی بازی Doom کمپین داستانی این اثر آن شکوه و صلابت نسخه های کلاسیک سری بازی های Doom را نداشته باشد. اما به تازگی برخی دست اندرکاران در امر ساخت این بازی خیال هواداران نسخه ی جدید Doom را راحت کرده و به تایید این موضوع پرداخته اند که طول گیم پلی بخش داستانی و تک نفره ی بازی Doom بیش از 13 ساعت خواهد بود و در واقع به پایان بردن بخش داستانی این اثر به طور متوسط چیزی نزدیک به 13 ساعت زمان نیاز خواهد داشت. البته سازندگان بازی Doom به این نکته هم اشاره کرده اند که طول گیم پلی بخش داستانی این بازی ارتباط مستقیمی با درجه ی سختی آن خواهد داشت اما در عین حال چشم انتظاران این اثر شاخص حاضر در سبک شوتر اول شخص می توانند به طور متوسط از همان رقم یاد شده در طول تجربه ی کامل کمپین داستانی این بازی بهره مند شوند. به هر حال در زمانه ای که اکثر بازی های کامپیوتری تمرکز خود در بخش گیم پلی را بر روی بازی چند نفره و آنلاین قرار داده اند و در واقع طول کمپین داستانی این قبیل آثار به زحمت از پنج یا شش ساعت تجاوز می نماید، رقم متوسط 13 ساعت گیم پلی آن هم برای اثری در سبک شوتر اول شخص می تواند در نوع خود رقم قابل قبول و قابل توجهی جلوه کند. گفتنی است که بازی Doom در تاریخ سیزدهم ماه می سال جاری برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.  

pcgaming-show

بی شک یکی از درخشان ترین نمایش های ارائه شده از بازی Doom به نمایش این بازی در نمایشگاه E3 سال گذشته مربوط می شد. به طور حتم یکی از نکات برجسته ی نمایشگاه E3 سال گذشته کنفرانس محور بودن ساختار این نمایشگاه بود و به این ترتیب برخی از شرکت های بازی سازی صاحب نام نظیر Bethesda برای نخستین بار به برگزاری کنفرانس اختصاصی خود در جریان برگزاری نمایشگاه E3 اقدام کردند. البته در کنار کنفرانس اختصاصی شرکت Bethesda (که یکی از بهترین و محبوب ترین کنفرانس های نمایشگاه سال قبل نیز لقب گرفت) علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری برای نخستین بار شاهد برگزاری کنفرانس اختصاصی مربوط به بازی های کامپیوتری پلتفرم PC نیز بودند. کنفرانسی که تحت نام PC Gaming Show و به همت برخی از شرکت های فعال در دنیای بازی های کامپیوتری نظیر AMD برگزار شده بود و در جریان برگزاری آن علاوه بر معرفی محصولات تازه ای از سوی این شرکت در بخش کارت گرافیک، شاهد معرفی تعدادی بازی کامپیوتری جدید هم بودیم که البته اکثر آن ها آثار چند پلتفرمی محسوب می شدند. حال خبر می رسد که کنفرانس اختصاصی بازی های کامپیوتری پلتفرم PC یا همان PC Gaming Show در نمایشگاه E3 بعدی یعنی نمایشگاه E3 2016 نیز برگزار خواهد شد و زمان برگزاری این کنفرانس در روز 13 ژوییه سال جاری میلادی خواهد بود. گفته می شود که زمان یاد شده پیش از این به شرکت EA و کنفرانس اختصاصی این شرکت تعلق داشت اما در نهایت تصمیم بر این شده تا کنفرانس اختصاصی شرکت EA یک روز زود تر و در تاریخ 12 ژوییه برگزار شود. اگر چه کنفرانس PC Gaming Show در نمایشگاه E3 سال گذشته تا حدی از آن صلابت و قدرتی که شایسته ی نام پلتفرم PC است بی بهره بود اما برگزاری این کنفرانس اختصاصی خود گامی رو به جلو در جهت قدرت هر چه بیشتر پلتفرم PC تلقی می شود و قطعاً موجبات خرسندی بسیاری از علاقه مندان بازی های کامپیوتری بر روی کامپیوتر های خانگی را فراهم آورده است. در واقع با برطرف ساختن نقاط ضعف این کنفرانس، دوست داران پلتفرم PC می توانند به تدریج و در طول زمان شاهد برگزاری کنفرانس های PC Gaming Show قدرتمند تری نسبت به قبل در جریان برگزاری نمایشگاه سالانه ی E3 باشند. امری که برگزار کنندگان این کنفرانس از هم اکنون در حال برنامه ریزی بر روی آن هستند. در واقع آن ها معتقدند که کنفرانس سال قبل بسیار طولانی و از هم گسیخته برگزار شده بود و به همین منظور آن ها قصد دارند تا کنفرانس PC Gaming Show سال 2016 را با تمرکز و فشردگی بیشتری برگزار نمایند و در عین حال به معرفی محتوا های جدید جذاب تری برای پلتفرم PC در جریان برگزاری این کنفرانس بپردازند. بنا بر این باید منتظر ماند و دید که کنفرانس PC Gaming Show در سال 2016 از چه شکوه و صلابتی بهره می برد و در کل چه تفاوت های ویژه ای با کنفرانس مشابه در سال گذشته خواهد داشت.  

google

facebook

insta

twitter

telegram

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات