Tuesday 6 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 81061
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 جولای 2016 - 9:32
0 views بازدید

دلایل اصلی آسیب‌دیدگی جلوبندی!

جلوبندی یک از قسمت‌های فنی مهم یک خودرو محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در جذب ضربه‌های وارد به کابین دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر این بخش از خودرو را شرح دهیم باید بگوییم که جلوبندی عبارت است از، قسمت زیرین جلوی خودرو، که وظیفه تعلیق یا خوش‌دستی (هندلینگ) ماشین در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را به‌عهده دارد. اکنون در این مقاله دلایل آسیب‌دیدگی این بخش از […]

جلوبندی یک از قسمت‌های فنی مهم یک خودرو محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در جذب ضربه‌های وارد به کابین دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر این بخش از خودرو را شرح دهیم باید بگوییم که جلوبندی عبارت است از، قسمت زیرین جلوی خودرو، که وظیفه تعلیق یا خوش‌دستی (هندلینگ) ماشین در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را به‌عهده دارد. اکنون در این مقاله دلایل آسیب‌دیدگی این بخش از خودرو را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید…

 

میل‌تعادل به عنوان یک بخش اصلی در خودرو قرار دارد که وظیفه آن حفظ تعادل خودرو شما است. برای نگه‌داشتن این میله از ۲ بوش استفاده شده که خرابی آنها باعث لرزش فرمان می‌شود. بنابراین اگر فرمان شما لرزش پیدا کرد یکی از دلایل آن، بوش‌های میل‌تعادل است. حتما بارها مشاهده کرده‌اید که غربیلک فرمان خودرو شما لرزش پیدا کرده است، این لرزش به‌دلیل بالانس نبودن چرخ‌های جلو می‌تواند باشد که عدم رسیدگی به آن و بالانس نکردن چرخ سبب می‌شود جلوبندی خودرو شما بعد از مدت کوتاهی معیوب شود.

8940088Align-1024x802

لاستیک خودرو شما نقش زیادی در سالم ماندن جلوبندی خودرو دارد، اگر لاستیک خودرو صاف و بدون آج باشد، باید منتظر عواقب آن در سیستم جلوبندی خودرو خود باشید. پس اگر می‌خواهید متحمل هزینه خرابی جلوبندی خودرو خود نشوید، یک لاستیک با کیفیت و استاندارد را انتخاب کنید. بلبرینگ چرخ یک قطعه مهم محسوب می‌شود که اگر دچار آسیب شود بخش‌های مختلف خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بلبرینگ چرخ با صدایی که از خود خارج می‌کند، خرابی خود را اعلام می‌کند و همچنین لرزش فرمان نیز می‌تواند یکی از دلایل خرابی این قطعه باشد. بنابراین با حساسیت زیادی به این بخش از خودرو خود توجه کنید.

1425834676
اصلی‌ترین قسمت جلوبندی خودرو را کمک‌فنر جلو تشکیل می‌دهد که با خرابی جلوبندی، اول به سراغ کمک فنر می‌روند و آن را تعمیر می‌کنند. آسیب‌دیدگی و یا شل بودن کمک‌فنر سبب لرزش فرمان می‌شود که با وارد شدن به ناهمواری‌های خیابان‌ها با صدا همراه خواهد شد. خرابی و تکان‌خوردن بیش‌ از حد سیبک باعث لرزش فرمان و خرابی جلوبندی می‌شود. تنظیم نبودن فرمان، باعث ایجاد لرزش در غربیلک می‌شود، پس تنظیم فرمان را فراموش نکنید. اگر در زمان ترمز کردن، فرمان خودرو شما لرزش پیدا کرد، دیسک و صفحه خودرو شما دچار مشکل شده است. اگر دیسک چرخ‌های شما دچار تاب شده باشد سبب لرزش فرمان می‌شود که با تراشکاری آن، این عیب را برطرف می‌کنند ولی اگر میزان این انحناء زیاد باشد، دیسک خودرو شما نیاز به تعویض دارد. اشکال در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زوایای چرخ می‌تواند باعث انحراف خودرو از مسیر مستقیم شود. زمانی که فرمان خودرو را برای چند لحظه از دست خود جدا می‌کنید، تمایل خودرو را به یک سمت می‌بینید که با تنظیم چرخ‌ها این ایراد برطرف می‌شود.

steering

زمانی که شاسی خودرو شما به‌خصوص از سمت جلو، ضربه می‌خورد از حالت فابریک خود خارج میشود. برای بازگرداندن این حالت به شکل اولیه شما باید به یک صافکار و ارائه دهنده ماهر خدمات ویژه شاسی خودرو مراجعه کنید. اگر این کار به‌درستی انجام نشود ایرادات زیادی را بوجود می‌آورد که یکی از آنها خرابی جلوبندی خواهد بود. در جلوبندی خودرو یک بخش به اسم سگ‌دست وجود دارد که در صورت خرابی باعث انحراف خودرو به یک سمت می‌شود، پس در صورت انحراف داشتن فرمان شما، این بخش را نیز کنترل کنید. سر و صدای خودرو، زبان سخن گفتن او با شما است. اگر سر و صدای در قسمت جلوبندی به گوش رسید، به‌طوری که صدای حاصل از ورود به ناهمواری‌های خیابان‌ها به صورت تق‌تق از جلو خارج شد. یعنی سیستم تعلیق ماشین شما نیاز به تعمیر دارد و هرچه سریع‌تر باید نسبت به رفع نقص آن اقدام کنید.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

اگر سیستم ترمز خودرو شما دچار نقص شده باشد، نیروی حاصل از ترمزگیری به‌طور یکسان بین تمان چرخ‌ها پخش نخواهد شد. به همین دلیل شما زمانی که ترمز می‌گیرید به یک چرخ نیروی بیشتری وارد شده و حاصل آن انحراف خودرو به یک سمت می‌شود. برای حل این مشکل، فقط کافی است شما به یک ترمزسازی مراجعه کرده و مشکل خودرو خود را بگویید، وی به‌خوبی این نقص را رفع خواهد کرد. قبلا راجع به میل‌تعادل به شما گفته بودیم حال باید بدانید که اگر این بخش از خودرو شل باشد، سر و صدایی در اثر برخورد آن با بخش‌های دیگر ایجاد می‌شود که در ادامه گیجی خودرو شما را به‌همراه خواهد داشت. این عیب، یکی از عیوب شایع خودرو است که در اثر ضعف در این قسمت پدید می‌آید. در کل زمانی که شما حس کردید پشت فرمان یک خودرو گیج نشسته‌اید، باید سیستم تعلیق، فنر و کمک فنرها را بررسی کنید.

1

همانطور که در قسمت اول مقاله گفتیم، جلوبندی یکی از بخش‌های اصلی و پرهزینه خودرو شما بوده که خرابی آن به‌دلیل عدم توجه کافی، بوجود می‌آید. ما در این مطلب سعی کردیم هرآنچه که نیاز است شما بدانید را شرح دهیم و اگر فکر می‌کنید مطلبی در این باره وجود دارد که ما به آن اشاره نکردیم، می‌توانید آن را از طریق بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات