Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 44787
تاریخ انتشار : شنبه 19 مارس 2016 - 0:23
6 views بازدید

رانندگی‌تان را در نوروز اینگونه ایمن کنید

با رعایت چند اصل مهم هنگام رانندگی، سلامت بدن و سفرهای خود ر‌ا تضمین کنید. محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب درگفت‌و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه بی‌توجهی به اصول درست نشستن هنگام رانندگی در سفرهای نوروزی و بی‌توجهی به بهداشت و سلامت بدن افراد را دچار عارضه‌ و دردهای مفصلی می‌کند، افزود: بیشتر افراد هنگام […]

با رعایت چند اصل مهم هنگام رانندگی، سلامت بدن و سفرهای خود ر‌ا تضمین کنید.

محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب درگفت‌و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه بی‌توجهی به اصول درست نشستن هنگام رانندگی در سفرهای نوروزی و بی‌توجهی به بهداشت و سلامت بدن افراد را دچار عارضه‌ و دردهای مفصلی می‌کند، افزود: بیشتر افراد هنگام مسافرت‌ها بدون توجه به اصول بهداشت و سلامت بدن اقدام به رانندگی‌های مداوم و طولانی مدت می‌کنند و هنگام رانندگی به اصول درست نشستن و رعایت نکات ایمنی سفر توجهی ندارند به همین دلیل دچار عارضه‌ و دردهای مفاصل به ویژه دردهای گردن، شانه و کمر می‌شوند. 

وی افزود: در هنگام رانندگی بهتر است‌؛ علاوه بر توجه به درست نشستن و رعایت اصول ایمنی و سلامت بدن از پشت گردنی‌های مخصوص رانندگی استفاده شود تا فرد دچار این عوارض نشود. 

بستن کمربند ایمنی و استفاده از پشت گردنی‌های رانندگی‌ تا حدود زیادی از بروز دیسک‌های ناگهانی گردن و کمر پیشگیری می‌کند؛ زیرا هنگام رانندگی بر مهره‌های گردن و کمر فشار وارد می‌شود. 

معتمد تصریح کرد: توجه به تغذیه و مصرف مواد غذایی کلسیم دار و موادی که برای استحکام ستون فقرات و مهره‌های گردن و کمر مناسب است کمک بزرگی به پیشگیری از دیسک‌ها و دردهای مفصلی می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بروز دردهای مفاصل و دیسک‌های گردن و کمر افزایش وزن است و باید به این امر توجه ویژه شود.

 

وی تاکید کرد: پرهیز از مصرف غذاهای چرب، آماده، فست‌فودها، نوشابه‌های گازدار، مواد نگهدارنده، افزودنی‌ها، مصرف مواد غذایی کلسیم دار، لبنیات، سبزی‌ها و میوه‌ها،‌ تحرکات بدنی و فعالیت‌های ورزشی می‌تواند از بروز دردهای مفصلی و دیسک‌های گردن و کمر جلوگیری کند. 

معتمد خاطرنشان کرد: رعایت الگوی صحیح نشستن، فعالیت‌های منظم ورزشی، کاهش وزن،‌ تقویت عضلات و مفاصل، رعایت الگوی صحیح راه‌ رفتن، رعایت اصول ویژه سلامت و ایمنی هنگام کار و برداشتن وزنه‌ها و بارهای سنگین و حتی سبک و درمان بیماری‌های مختلف بدن از راهکارهای مهم کاهش دردهای مفصلی و دیسک‌های مفصلی است.

انتهای پیام/ 

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات