Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 73226
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 ژوئن 2016 - 10:59
0 views بازدید

رفع نگرانی بازی سازان: ساخت بازی برای کنسول های جدید سونی و مایکرو سافت فرآیند دشواری نخواهد بود

طی روز های اخیر خبر تولید کنسول نیم چاشت نسل هشتمی شرکت سونی یا همان Play Station 4 Neo بالاخره به شکل رسمی توسط عضو ارشد این شرکت یعن اندرو هاوس مورد تایید قرار گرفت و شایعاتی که در طی ماه های گذشته پیرامون این محصول جدید و در دست تولید سامورایی ها مطرح بود در نهایت رنگ واقعیت به خود گرفت. بر این اساس […]

رفع نگرانی بازی سازان: ساخت بازی برای کنسول های جدید سونی و مایکرو سافت فرآیند دشواری نخواهد بود

طی روز های اخیر خبر تولید کنسول نیم چاشت نسل هشتمی شرکت سونی یا همان Play Station 4 Neo بالاخره به شکل رسمی توسط عضو ارشد این شرکت یعن اندرو هاوس مورد تایید قرار گرفت و شایعاتی که در طی ماه های گذشته پیرامون این محصول جدید و در دست تولید سامورایی ها مطرح بود در نهایت رنگ واقعیت به خود گرفت. بر این اساس کاملاً محتمل به نظر می رسد که به زودی شاهد تایید خبر تولید محصول مشابه شرکت مایکرو سافت که در حال حاضر با نام Scorpio شناخته می شود هم باشیم. با این حال خبر تولید این دو کنسول جدید نسل هشتمی و به خصوص کنسول Play Station 4 Neo که شایعات مربوط به وجود آن مدتی پیش از کنسول Scorpio به گوش می رسید، نگرانی هایی را در میان برخی از بازی سازان سبب ساز شده بود. نگرانی ها که عضو ارشد شرکت سونی در صدد رفع آن ها بر آمده است.

 

 

از جمله نگرانی هایی که در طی یکی دو ماه اخیر و پس از بالا گرفتن شایعات مربوط به وجود کنسول Play Station 4 Neo توسط برخی از بازی سازان در زمینه ی ساخت آثار جدید برای این کنسول مطرح شده بود، به لزوم استفاده از منابع بیشتر به منظور ساخت بازی های جدید برای کنسول Play Station 4 Neo اختصاص داشت. به این دلیل که شرکت سونی پس از عرضه شدن کنسول Play Station 4 Neo به بازار (که تاریخ آن هنوز به طور دقیق اعلام نشده است)، به هیچ وجه قصد قطع حمایت از نسخه ی فعلی کنسول پلی استیشن 4 را ندارد و به همین دلیل تمامی بازی سازان را مجاب کرده است تا بازی های بعدی خود را برای هر دو نسخه ی معمولی و  Neoاز کنسول پلی استیشن 4 بسازند. موضوعی که موجب شده تا برخی از بازی سازان از احتمال تخصیص زمان و هزینه ی بیشتر به منظور تولید بازی های جدید خود برای این دو کنسول نسل هشتمی سخن بگویند و از آن گله مند باشد. با این حال رییس بخش سرگرمی های تعاملی شرکت سونی در کنار تایید رسمی وجود کنسول Play Station 4 Neo با رفع نگرانی های مذکور به این نکته اشاره کرده است که فرآیند تولید بازی های کامپیوتری جدید برای هر دو نسخه ی معمولی و Neo از کنسول پلی استیشن 4 در کل فرآیندی یک پارچه محسوب می شود و نیاز به صرف میزان اندکی از منابع اضافه دارد که کاملاً قابل مدیریت خواهد بود. به این ترتیب (بنا بر گفته های او) به نظر نمی رسد که بازی سازان مختلف فعال در صنعت بازی سازی نیاز به صرف نیرو و هزینه ی دو چندانی به منظور ساخت عناوین خود بر روی هر دو نسخه از کنسول پلی استیشن 4 داشته باشند. آقای هاوس همچنین به این نکته اشاره کرده است که تمام تلاش او و همکارانش بر این خواهد بود که طی همکاری های همه جانبه با شرکت های بازی سازی مختلف، تا حد امکان بازی های فراوان تری (عناوینی که هم اکنون برای کنسول PS4 در بازار موجود هستند) را برای اجرا توسط کنسول Play Station 4 Neo بهینه سازی و آماده نمایند.

 doom

در این میان شاید عده ای از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری اظهارات رییس بخش سرگرمی های تعاملی شرکت سونی مبنی بر عدم نیاز تولید بازی های کامپیوتری جدید به صرف هزینه و زمان اضافه به منظور عرضه بر روی هر دو کنسول نسل هشتمی سونی را تنها گفته هایی تبلیغاتی قلمداد نمایند. اما باید به این نکته توجه داشت که برخی از بازی سازان فعال در زمینه ی تولید بازی های چند پلتفرمی نیز به نوعی گفته های او را تایید نموده اند. به عنوان مثالی در این زمینه می توان به طراحان بازی Dead Effect 2 اشاره کرد. اثری که هم اکنون از طریق شبکه ی آنلاین استیم در اختیار کاربران پلتفرم PC قرار گرفته است و به زودی برای دو پلتفرم اکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز منتشر خواهد شد. در واقع سازندگان این بازی معتقدند که به منظور ساخت آثار جدید برای کنسول های نسل هشتم و کنسول های نیم چاشت نسل هشتم (به شکل هم زمان) کافی است که تنها دو دستورالعمل جداگانه برای دریافت خروجی های متفاوت از این قبیل بازی ها تعریف کرد. به این معنی که در دستورالعمل نخست (که برای کنسول های قدیمی نسل هشتمی مد نظر قرار می گیرد) فرآیند اجرای بازی های جدید کیفیت کمتری نسبت به دستورالعمل مربوط به ساخت این آثار برای کنسول های نیم چاشت نسل هشتمی خواهد داشت. در واقع سازندگان بازی Dead Effect 2 معتقدند که فرآیند تولید یک بازی کامپیوتری جدید برای هر دو نسخه از کنسول های نسل هشتمی (به عنوان مثال نسخه ی معمولی و Neo از کنسول پلی استیشن 4) بسیار راحت تر از فرآیند تولید این بازی برای پلتفرم PC و بهینه سازی آن برای اجرا توسط طیف وسیعی از پردازنده های گرافیکی و سایر سخت افزار های مشابه موجود در بازار خواهد بود. آن ها همچنین به این نکته اشاره کرده اند که نسخه ی تحت آزمایش آن ها از بازی Dead Effect 2 بر روی کنسول پلی استیشن 4 کیفیتی نزدیک به نسخه ی اجرا شده توسط کامپیوتر های خانگی سطح بالا را دارد و این کیفیت در رابطه با نسخه ی اکس باکس وان از این بازی در حد اجرا توسط کامپیوتر های متوسط و میان رده خواهد بود. علاوه بر آن سازندگان بازی Dead Effect 2 به این نکته اشاره کرده اند که در ابتدا قصد طراحی این بازی بر اساس بهره مندی آن از نرخ فریم 30 فریم در ثانیه را داشته اند، اما در نهایت از این موضوع منصرف شده و تصمیم گرفته اند تا به جای این کار (طراحی بازی Dead Effect 2 با جلوه های گرافیکی پر رنگ و لعاب تر و نرخ فریم پایین تر) به سبک اکشن این بازی توجه بیشتری نشان داده و به منظور بهره مندی بازیبازان از تجربه ای سریع و روان از گیم پلی این اثر، آن را بر اساس بهره مندی از نرخ کلی 60 فریم در ثانیه طراحی نمایند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا نظر سایر بازی سازان فعال در صنعت بازی سازی نیز پس از عرضه ی رسمی کنسول های نیم چاشت نسل هشتمی سونی و مایکرو سافت به بازار به همین صورت خواهد بود یا این که باید شاهد اظهار نظر های متفاوتی در این زمینه از سوی آنان باشیم.    

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات