Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 68546
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 می 2016 - 9:20
3 views بازدید

سانگ یانگ تیوولی یا رنو کپچر، مسئله این است!

با ورود خودروهای شاسی‌بلند کوچک به کشور مشخص شد، این خودروها در کشورمان طرفداران زیادی دارند، بنابراین شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده به سمت عرضه این محصولات در ایران حرکت کرده‌ و روز به روز بر تنوع آنها میافزایند. سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر که هردو یک کراس اوور سگمنت B هستند ، به خودروهای پرطرفدار ایران تبدیل شده‌اند. امروز در سایت چرخان به سراغ […]

با ورود خودروهای شاسی‌بلند کوچک به کشور مشخص شد، این خودروها در کشورمان طرفداران زیادی دارند، بنابراین شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده به سمت عرضه این محصولات در ایران حرکت کرده‌ و روز به روز بر تنوع آنها میافزایند. سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر که هردو یک کراس اوور سگمنت B هستند ، به خودروهای پرطرفدار ایران تبدیل شده‌اند. امروز در سایت چرخان به سراغ این ۲ خودرو رفته‌ایم تا خریداران این خودروها بتوانند از بین نماینده کره و فرانسه، بهترین انتخاب را انجام دهند.

ابعاد خارجی

اگر چه هر دو خودرو در یک سگمنت قرار دارند اما در ابعاد کمی با هم تفاوت دارند که در اینجا تیوولی کمی بزرگتر از رقیب فرانسوی خود طراحی شده است. ابعاد خارجی تیوولی۴۱۹۵ طول – ۱۷۹۸ عرض – ۱۵۹۰ ارتفاع (بر حسب میلی‌متر) است، این در حالی است که کپچر با ۴۱۲۲ طول – ۱۷۷۸ عرض – ۱۵۶۶ ارتفاع، عرضه شده است. البته با توجه به این موضوع که این ۲ محصول در رده شاسی‌بلندهای کوچک شهری عرضه شده‌اند، می‌توان گفت رنو کپچر در این بخش برتری دارد.

sang yang tivoli-1

طراحی خارجی

ما همیشه به این نکته اشاره کرده‌ایم که برای انتخاب یک خودرو بر اساس ظاهر، سلیقه فردی بیشترین تاثیر را خواهد داشت و سلیقه‌ها در این بخش همیشه متفاوت هستند. انصافا تیوولی و کپچر هر ۲ از چهره اسپرت و جوان پسندی برخوردار هستند، اما باید اعتراف کنیم که سانگ یانگ در ارتباط با نمای ظاهری کمی مرزها را شکسته و یک خودرو با چهره جدید و متفاوت عرضه کرده است. رنو نیز در بخش طراحی کپچر بیشتر سعی کرده به یک خودرو اسپرت دست پیدا کند که تا حدی نیز موفق نیز بوده است. به هر حال با توجه به چهره متفاوت تیوولی در این بخش می توانیم به ظاهر این خودرو کمی بیشتر امتیاز دهیم!

طراحی داخلی

کابین رنو کپچر از طراحی عادی برخوردار است و بخش هیجان‌انگیزی در خود ندارد، این صحبت‌ها را دریچه‌های تکراری هوا با طراحی دایره‌‌ای شکل و بخش کنترل سیستم‌ تهویه خودرو به روشنی اثبات می‌کنند. فضای داخلی سانگ‌یانگ تیوولی با نمای خارجی خودرو هماهنگی دارد و از طراحی داخلی زیباتری برخوردار است. تمام کلید‌های فیزیکی به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و بالای این کلید‌ها یک صفحه نمای ۷ اینچی لمسی با کیفیت وجود دارد که باعث بهتر شدن کابین این خودرو شده است. جنس مواد به‌کار رفته در هر دو خودرو شباهت نزدیکی به هم دارند و مواد پلاستیکی به کار رفته در آنها، اندکی حس سختی و ارزان‌قیمت بودن را القا می‌کنند.

tivoli-esfahan-9

reno capture-tehran-5

تجهیزات رفاهی و ایمنی

sang yang tivoli vs reno capture-3

sang yang tivoli vs reno capture-4

sang yang tivoli vs reno capture-2

مشخصات فنی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در انتخاب یک خودرو مناسب، بدون شک موتور آن خودرو خواهد بود. بنابراین به این بخش با دقت توجه کنید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ایرانی‌ها علاقه زیادی به خودروهایی با موتور حجم بالا دارند، شاید این علاقه به دلیل محدودیت واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور باشد. باید بگوییم که سانگ یانگ تیوولی با قدرت موتور بیشتر و حجم موتور ۱.۶ لیتری بالاتر از کپچر قرار می‌گیرد. تیوولی با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۸ اسب بخار در گشتاور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه عرضه شده که گیربکس ۶ دنده تیپ ترونیک Aisin وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

در مقابل موتور کپچر از نوع ۴سیلندر خطی با توروبو شارژ(TCE 120) است و حداکثر قدرت آن نیز ۱۲۰ اسب بخار در ۴۹۰۰ دور در دقیقه تعیین شده و سیستم انتقال قدرت آن نیز از نوع ۶ سرعته دو کلاچه است. مصرف سوخت ۴.۷ لیتری کپچر در مقابل ۵.۷ لیتر تیوولی کمی نگاه‌ها را به سمت خود کج می‌کند اما داشتن موتور قدرتمند به ازای مصرف چند لیتر بنزین بیشتر، ارزش بالاتری خواهد داشت.

sang yang tivoli vs reno capture-1

کیفیت سواری

رنو کپچر با کیفیت اروپایی سواری نرم‌تر و بهتری را در مقایسه با تیوولی ارائه می‌دهد. این تفاوت را کسانی لمس خواهند کرد که بیشتر به جزئیات خودروها توجه می کنند و اطلاعات بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. طبیعتا این موضوع را نمیتوان در بررسی تئوری خیلی دقیق نشان داد.

کلام آخر

رنو کپچر با قیمتی بین ۱۰۵ الی ۱۱۲ میلیون تومان در بازار ایران وجود دارد و تیوولی با قیمت ۸۹ میلیون تومان از طریق نمایندگی‌های سانگ یانگ عرضه می‌شود. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت تیوولی با توجه به قیمت کمتر، موتور قوی‌تر، تجهیزات بیشتر، و چهره متفاوت‌تر ارزش بیشتری برای خرید دارد.

شما می توانید تجربیات خود را در مورد این دو خودرو در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

چرخان

شرایط فروش نقدی و اقساطی تیوولی2016 از سوی رامک خودرو – بهار95

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

تست سانگ‌یانگ تیوولی در حاشیه نمایشگاه مشهد / تصاویر

نگاهی به سانگ یانگ تیوولی ؛ماجراجوی کوچک کره‌ای

تست و بررسی سانگ‌یانگ تیولی برای اولین بار در ایران

مشخصات فنی رنو کپچر

مقایسه و بررسی دو محصول آینده ایران‌خودرو-پژو 2008 و رنو کپچر

تست تصادف رنو کپچر + تست سیستم کنترل پایداری + ویدئو

مهم‌ترین معایب و مزایای رنو کپچر چه هستند؟

بررسی و مقایسه رنو داستر و کپچر در برابر رقبای چینی بازار

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات