Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 61344
تاریخ انتشار : شنبه 7 می 2016 - 11:39
0 views بازدید

سخنان تکمیلی از GTX1080 و مرور برخی نکات فنی

همانطور که در بخش اول معرفی GTX1080 نیز بدان اشاره شد،مراسم خبری انویدیا در آمریکا،تگزاس،غوغای خبری بزرگی را به راه انداخته است.مراسمی مشابه با آنچه که در سال 2014 برگزار شد؛و در طی آن آقای جن سون هوانگ پرده از کارت گرافیک های مکسول برداشت.انگار همین دیروز بود که برای مشاهده نتایج کارت گرافیک  GTX970 و GTX980 با اشتیاق فراوان اخبار را دنبال می کردیم.اینک در […]

سخنان تکمیلی از GTX1080 و مرور برخی نکات فنی

همانطور که در بخش اول معرفی GTX1080 نیز بدان اشاره شد،مراسم خبری انویدیا در آمریکا،تگزاس،غوغای خبری بزرگی را به راه انداخته است.مراسمی مشابه با آنچه که در سال 2014 برگزار شد؛و در طی آن آقای جن سون هوانگ پرده از کارت گرافیک های مکسول برداشت.انگار همین دیروز بود که برای مشاهده نتایج کارت گرافیک  GTX970 و GTX980 با اشتیاق فراوان اخبار را دنبال می کردیم.اینک در ماه پنجم از سال 2016،ماه مه،شاهد مراسمی مشابه هستیم.نسلی جدید برای کنار زدن نسل گذشته معرفی شده است که به زودی وارد میدان خواهد شد.پس کمربندهای خود را ببندید که هم اکنون در آسمان انویدیا هستیم!

 

در قسمت اول پوشش رویداد خبری انویدیا،مشخصات فنی و اطلاعات اولیه از این کارت گرافیک را برای شما سروران شرح دادیم.اینک به سراغ بخش های دیگر از توانایی های GTX1080 خواهیم رفت.

همانطور که می دانید،مدیرعامل کمپانی Nvidia توان عملیاتی GTX1080 را بیشتر از دو کارت گرافیک GTX980 در پیکربندی SLI و حتی پرچمدار مکسول،GTX TITAN-X اعلام کرد.در نتیجه انتظار ما،اجرای بدون دغدغه بازی های واقعیت مجازی (VR) است.GTX1080 به عنوان اولین جیفورس از خانواده مکسول معرفی شد.این کارت گرافیک در رندرهای واقعیت مجازی تا دو برابر عملکرد بهتر به نسبت GeForce GTX TITAN X را ارائه خواهد داد.

آقای جن سون هوانگ گفت:پاسکال یک جهش بزرگ در زمینه پهنای باند،بهره وری از تراشه و قدرت بالاتر به نسبت هر وات مصرفی را به نسبت مسکول ارائه می دهد.ویژگی های پاسکال ما را به یکی از پیشگامان واقعیت مجازی و فن آوری های آن مبدل کرده است.تعریف مجدد کامپیوتر به عنوان برترین پلتفرم بازی،دستاورد پاسکال برای جهان دیجیتال است.

کامپیوتر محبوب ترین پلتفرم بازی در جهان است؛اولین کارت گرافیک ما (منظور GTX1080 است) شما را به ارتفاعات دنیای واقعیت مجازی خواهد برد.واقع گرایی باور نکردنی و تجربه همه جانبه VR،عمق و هیجان بالا در واقعیت مجازی،نتیجه بهبود و عملکرد چشمگیر در بهره وری GPU است.

سخنان پاراگراف آخر،متعلق به آقای Jeff Fisher بود.در ادامه به مرور امکانات جدید “پاسکال” (Pascal) خواهیم پرداخت.بنده حقیر سعی در ساده نویسی در این بخش را مد نظر قرار داده ام؛چرا که بسیاری از علاقمندان و دوستان،بارها تاکید بر ساده بودن مطالب فنی برای درک بهتر داشته اند.اینبار نیز به صورت شفاف و ساده این امکانات را برای شما شرح خواهم داد.این شما و این هم دستاوردهای پاسکال.

توان مصرفی در پاسکال

در مطلب نخست،به مصرف توان 180 وات برای کارت گرافیک GTX1080 اشاره کردیم.کارت گرافیکی با توان پردازشی 9 ترافلاپ و 8 گیگابایت تراشه حافظه از نوع GDDR5X.دیگری نیازی به رو کردن اسناد معتبر نیست.به آسانی و سادگی می توان متوجه شد که توان مصرفی کارت گرافیک های پاسکال به شدت کاهش یافته است.یک مثال بسیار ساده برای شما عزیزان خواهم زد که در درک این کاهش توان به نسبت پرفورمنس،موثر است.کارت گرافیک GTX980 که درون لپ تاپ های گیمینگ و رندرینگ مورد استفاده است،دارای توان حرارتی 150~180 وات است که تولید کنندگان لپ تاپ،بسته به سامانه خنک کننده،ولتاژ و فرکانس کارت گرافیک را تنظیم می کنند.معماری پاسکال در این زمینه تا 3 برابر بهتر از “مکسول” عمل می کند.این طراحی به کارت گرافیکی مانند GTX1080 اجازه خواهد تا فرکانس موثر 1.7 گیگاهرتز را تنها با 180 وات به اجرا درآورد.

فرآیند 16 نانومتری (FinFET 16nm)

پاسکال برای اولین بار لیتوگرافی 16 نانومتری را از سوی انویدیا روانه بازار کرد.این معماری موجب کاهش سایز ترانزیستوره و به طبع بالا رفتن تعداد عملیات های همزمان،پردازش های ناهمگون،رسیدگی به کتابخانه های بزرگ و در نهایت افزایش عملکرد به طور چشمگیر شده است.به عنوان مثال کارت گرافیک GTX1080 با وجود آنکه از سیلیکون پرچمدار برخوردار نیست،اما همچنان موفق به حمل 7.2 میلیارد ترانزیستور گشته است.

هماهنگی با تراشه های حافظه جدید و دستاوردهای آن

استفاده از نسل دوم تراشه های GDDR5X در کنار رابطه حافظه 256 بیتی،پهنای باندی برابر با 320 گیگابایت در ثانیه را فراهم ساخته است.حداقل در نسخه مرجع GTX1080 شاهد استفاده از تراشه های تولید MICRON هستیم.رابط حافظه در فرآیند اجرا،به سرعت 10 گیگابیت در ثانیه خواهد رسید.در این تراشه های شاهد رشد پهنای باند تا 1.7 برابر به نسبت GDDR5 هستیم.(هر چند که انویدیا همچنان از تراشه های GDDR5 نیز استفاده خواهد کرد).

پیشگام در واقعیت مجازی

انویدیا تائید کرد که فناوری NVIDIA VRWorks در اختیار تولید کنندگان بازی های کامپیوتری است.تجارب این کمپانی در تکمیل پاسکال سهیم بوده است.در نتیجه این کمپانی یک همکاری کاملا حرفه ای را با تولید کنندگان محتوا آغاز کرده است.پشتیبانی وی بستر پاسکال است.همچنین پاسکال در بازی های آنلاین (VR) بارها مورد آزمایش قرار گرفته است.انویدیا برای هر دو سناریو یعنی 2D و VR برنامه ریزی کرده است.انویدیا در سخنان خود اشارتی به توانایی های لمس و پردازش آنها در پاسکال کرد.اما در حال حاضر اطلاعات دقیقی از این بخش در دست نیست.

پس از برخورد های فیزیکی با اجسام مجازی، NVIDIA PhysX به سرعت واکنش نشان خواهد داد.توانایی تشخیص در موتور NVIDIA PhysX به شدت بهبود یافته است.تعریف بازخوردهای جدید و گسترده،برقراری تعامل مابین بازیکن و بازی،تشخصی مدل های رفتاری و دریافت سریع فعل و انفعالات از جمله دگرگونی های پاسکال در زمینه واقعیت مجازی است.در این میان،موتور صوتی NVIDIA OptiX نیز در بهبود همه جانبه ی واقعیت مجازی سهیم است.

آخرین خبر از GTX1080

و اما در آخرین اخبار حاصل از GTX1080،متوجه شدیم که کمپانی های ASUS،EVGA،PNY،ZOTAC،MSI،GIGABYTE،GALAXY و Colorful از جمله شرکای تجاری انویدیا هستند که کارت گرافیک های GTX1080 خود را تولید و آماده عرضه دارند.حداقل قیمت برای این کارت گرافیک 599 دلار است و پیشبینی می گردد که مدل های سفارشی از قیمت 699 دلار برخوردار باشند.

معرفی اولیه GTX1080

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات