Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 89507
تاریخ انتشار : شنبه 30 جولای 2016 - 10:38
0 views بازدید

سفر به اعماق جنگل اشباح: معرفی بازی Through the Woods

در طی سال های اخیر شاهد رونق گرفتن طراحی و تولید آن دسته از بازی های ترسناک بوده ایم که در ساختار گیم پلی و داستان خود بازی با روح و روان مخاطب را به عنوان هدف اصلی مد نظر قرار داده اند و به جای برجسته ساختن عناصر مبتنی بر بقا (که در ساختار عناوین کلاسیک ترسناک نقش بسیار برجسته ای داشت)، نوعی از […]

سفر به اعماق جنگل اشباح: معرفی بازی Through the Woods

در طی سال های اخیر شاهد رونق گرفتن طراحی و تولید آن دسته از بازی های ترسناک بوده ایم که در ساختار گیم پلی و داستان خود بازی با روح و روان مخاطب را به عنوان هدف اصلی مد نظر قرار داده اند و به جای برجسته ساختن عناصر مبتنی بر بقا (که در ساختار عناوین کلاسیک ترسناک نقش بسیار برجسته ای داشت)، نوعی از حالت هراس روانی را به مخاطبان خود القا می کنند. در این میان بازی Through the Woods یکی از جدید ترین عناوینی به شمار می رود که قرار است با ملاک قرار دادن همین سبک و سیاق در طراحی بخش گیم پلی و داستان خود، به زودی در اختیار علاقه مندان به بازی های ترسناک قرار گیرد.

بازی Through the Woods به دست بازی سازان یک استودیوی مستقل بازی سازی واقع در کشور نروژ طراحی شده است که تنها دو سال از تاسیس آن زمان می گذرد و اعضای این استودیو نام جالب Antagonist را برای آن انتخاب کرده اند. در بازی Through the Woods بازیباز در نقش زن جوانی به نام کارن قرار می گیرد که بنا به دلایل نا معلومی پسر خود را گم کرده و به دنبال یافتن او راهی جنگل تاریک و اسرار آمیزی شده است. با این حال حضور کارن در جنگل مرموزی که در طول وقایع داستانی بازی Through the Woods در آن سرگردان است، به گذشته ی این شخصیت مربوط می شود و در زمان حال او در یک اتاق باز جویی حضور دارد. در واقع سازندگان بازی Through the Woods برای روایت داستان این اثر زمان گذشته و حال را با یکدیگر تلفیق کرده اند و گفتگو های کارن در زمان حال را با پرسه زدن هایش در دل جنگل طی زمان گذشته در هم آمیخته اند. به این معنی که رویداد های داستانی بازی Through the Woods از زبان کارن و در اتاق باز جویی روایت می شود، در حالی که این روایت در پس زمینه ی بازی Through the Woods جریان دارد و در متن این اثر بازیباز به تجربه ی رویداد هایی مشغول خواهد بود که در زمان گذشته برای او (کارن) اتفاق افتاده است و همان گونه که به آن اشاره شد تمامی آن ها در دل جنگلی تاریک و وهم آلود سپری می شود. به این ترتیب تمرکز اصلی گیم پلی بازی Through the Woods بر امر جستجو و کند و کاو در دل جنگل مذکور به منظور یافتن سرنخی از فرزند گمشده ی کارن قرار خواهد داشت و هراسی که قرار است از این راه در دل بازیباز به وجود آید تم اصلی بازی Through the Woods را تشکیل خواهد داد.

 woods1

در این میان تلاش اصلی سازندگان بازی Through the Woods در امر طراحی فضای اصلی این اثر بر این بوده است تا حضور کارن در جنگل ترسناکی که در دل آن به جستجوی فرزند خود مشغول است، همان حس ترسی را برای تجربه کنندگان این اثر به وجود بیاورد که آن ها در زمان کودکی خود به هنگام حضور در مکان های تاریک و وهم آلود مشابه به آن دچار می شده اند. و این حس ترس زمانی بیشتر می شود که بدانیم تنها ابزار قهرمان اصلی داستان بازی Through the Woods به هنگام حضور در جنگل تاریک یاد شده چراغ قوه ی کوچکی خواهد بود که کارن با خود حمل می کند. این در حالی است که در دل این جنگل وهم آلود موجودات مختلفی حضور دارند که هر کدام از آن ها  رفتار های کاملاً متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته و در هنگام مواجه شدن با بازیباز به شیوه های مختلفی به سوی او حمله ور خواهند شد (عده ای به دلیل دفاع از قلمرو خود و گروهی هم تنها به دلیل آسیب رساندن به کارن). در این میان به منظور مقابله با موجودات مذکور در طول تجربه ی گیم پلی بازی Through the Woods ، راه های متفاوتی پیش روی کارن قرار گرفته است که وجود تنها ابزار در دسترس او یعنی چراغ قوه هم در چگونگی تعامل با آن ها بی تاثیر نیست. به عنوان مثال تعدادی از موجودات ساکن در جنگل تاریک از این امکان برخوردارند تا در دل تاریکی به سمت بازیباز حمله ور شده و در یک چشم بر هم زدن کار او را بسازند. در حالی که تعداد دیگری از آن ها هم هستند که تنها زمانی متوجه حضور کارن در محیط پیرامون خود می شوند که او چراغ قوه ی خود را روشن نگاه داشته باشد. به این ترتیب راه رهایی از چنگ موجودات گروه نخست آن است که بازیباز نور چراغ قوه را مستقیم بر روی صورت این موجودات بتاباند تا آن ها فرار را بر قرار ترجیح دهند. همچنین بهترین راه مقابله با موجودات گروه دوم هم این است که بازیباز به هنگام نزدیک شدن به آن ها و آگاهی یافتن از حضور این موجودات در نزدیکی خود (از طریق شنیدت صدای قدم های آن ها) نور چراغ قوه را خاموش کرده و در دل تاریکی مکان امنی برای پنهان شدن بیابد. در واقع گوش سپردن به صدا های گوناگون موجود در اعماق جنگل یکی از مکانیزم های اصلی گیم پلی بازی Through the Woods را تشکیل می دهد و در کل بخش شنیداری بازی Through the Woods به گونه ای طراحی شده است تا تقش بسیار مهمی در گیم پلی این اثر ایفا نماید. همچنین مواردی نظیر مخفی شدن ، فرار یا مقابله با موجودات مهاجم ساکن در جنگل از طریق نور چراغ قوه، دیگر قابلیت های بازیباز در بخش گیم پلی بازی Through the Woods را تشکیل می دهد.              

 woods2

اگر چه بسیاری از بازی های هم سبک با بازی Through the Woods روایت اول شخص را به عنوان زاویه ی دید اصلی گیم پلی خود برگزیده اند، اما سازندگان بازی Through the Woods ترجیح داده اند تا این بازی را از دید سوم شخص روایت نمایند. چرا که بنا بر اعتقاد اعضای استودیو Antagonist تجربه کنندگان بازی Through the Woods در این بازی سرنوشت قهرمان اصلی داستان این اثر یعنی کارن را نظاره گر خواهند بود و بر این اساس بهتر است نوعی فاصله گذاری میان تجربه کنندگان بازی Through the Woods و شخصیت نخست این بازی وجود داشته باشد. امری که تنها از طریق انتخاب زاویه ی دوربین سوم شخص برای روایت داستان این بازی امکان پذیر بوده است. در عین حال سازندگان بازی Through the Woods دلتنگی خود برای ملاقات با عناوین شاخص کلاسیک سبک وحشت نظیر نخستین آثار از مجموعه بازی های Silent Hill ، Resident Evil و Fatal Frame را هم در اتخاذ این تصمیم بی تاثیر ندانسته اند. البته منبع الهام ساخت بازی Through the Woods تنها آثار یاد شده نبوده اند و در این میان اعضای استودیو Antagonist از گیم پلی عناوینی نظیر Amnesia: The Dark Descent ، Alan Wake ، Gone Home و The Last of Us نیز برای ساخت بازی خود الهام گرفته اند. همچنین به منظور طراحی داستان این بازی از اساطیر اسکاندیناوی و داستان های فولکلور کشور نروژ استفاده شده است.

 woods3

بازی Through the Woods سال گذشته کمپین کیک استارتر موفقی را پشت سر نهاد و اعضای استودیو Antagonist توانستند رقمی بیش از 43 هزار دلار را از طریق علاقه مندان به بازی Through the Woods برای ساخت این اثر تامین نمایند. در آن زمان قرار بر این بود تا بازی Through the Woods تنها از مدتزمان سه ساعت گیم پلی مفید بر خوردار باشد. اما در ادامه ی کار این رقم افزایش یافت و به شش ساعت گیم پلی مفید رسید. جالب این جاست که جنگل موجود در بازی Through the Woods با الهام از جنگلی واقعی در حومه ی شهر اسلوی نروژ به نام Sognsvann طراحی شده است که تنها 20 دقیقه با محل کار سازندگان بازی Through the Woods یعنی استودیو Antagonist فاصله دارد. در واقع سازندگان بازی Through the Woods بخش مهمی از جلوه های شنیداری این بازی را در جنگل Sognsvann صدا برداری کرده اند و در عین حال بسیاری از لوکیشن های موجود در بازی Sognsvann هم بر اساس تصاویری طراحی شده است که سازندگان بازی Sognsvann از دل این جنگل تهیه کرده اند. به هر حال بازی Through the Woods از این قابلیت بر خوردار است تا نام خود را به عنوان یکی از آثار مورد پسند علاقه مندان به بازی های کامپیوتری ترسناک در سال جاری مطرح سازد. گفتنی است که بازی Through the Woods در ماه اکتبر سال جاری میلادی برای پلتفرم کامپیوتر های خانگی منتشر خواهد شد.    

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات