Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 102
تاریخ انتشار : شنبه 26 سپتامبر 2015 - 16:59
29 views بازدید

شب‌ها قهوه ننوشید!

نوشیدن قهوه قبل از خواب ، ساعت بدن شما را مختل می‌کند آیا به فکر نوشیدن یک فنجان قهوه پیش از رفتن به رختخواب هستید؟ اگر چنین است، پس شاید زمان آن رسیده باشد که این عادت را متوقف کنید. تحقیقی جدید تائید کرده که قهوه علاوه بر این‌که یک ماده محرک است، در واقع می‌تواند ساعت بدن‌تان را مختل کند. به گزارش Health News، […]


نوشیدن قهوه قبل از خواب ، ساعت بدن شما را مختل می‌کند

قهوه coffe

آیا به فکر نوشیدن یک فنجان قهوه پیش از رفتن به رختخواب هستید؟ اگر چنین است، پس شاید زمان آن رسیده باشد که این عادت را متوقف کنید. تحقیقی جدید تائید کرده که قهوه علاوه بر این‌که یک ماده محرک است، در واقع می‌تواند ساعت بدن‌تان را مختل کند.

به گزارش Health News، طبق مطالعه‌ای در دانشگاه کولورادو، نوشیدن قهوه چند ساعت پیش از زمان خواب، می‌تواند روی ساعت درونی‌تان تاثیر گذاشته یا آن را تغییر دهد زیرا کافئین، اثری برانگیزاننده و محرک دارد که بدن را باانرژی نگه می‌دارد. بدتر از همه، ممکن است صبح روز بعد، احساسی شبیه جت‌لگ یا کسالت و بی‌حالی ناگهانی داشته باشید.

پرفسور و محقق خواب، Kenneth Wright, Jr، از دپارتمان فیزیولوژی تلفیقی دانشگاه، توضیح می‌دهد که قهوه، با ری‌سِت کردن ساعت بدن فرد، آن را تغییر می‌دهد، و باعث می‌شود او ترجیح دهد دیرتر بخوابد. این ساعت درونی، مسئول تنظیم ریتم‌های بیولوژیکی مثل چرخه” خواب و بیداری” می‌باشد.

Business Standard می‌نویسد، یک آزمایش کوچک روی دو مرد و سه زن انجام شد تا چگونگی واکنش بدن آنها به قهوه پیش از خواب بررسی شود. این افراد به مدت 49 روز تحت چهار شرایط تست شدند: نور کم و قرص‌ دارونما؛ نور کم و 200 میلی‌گرم قرص قهوه که به وزن‌ بستگی دارد؛ نور زیاد با قرص دارونما؛ و نور زیاد و 200 میلی‌گرم قرص قهوه که به وزن بستگی دارد.

به گفته پروفسور رایت، آنهایی که قرص قهوه با نور کم دریافت کرده بودند، ، در مقایسه با آنهایی که قرص دارونما با نور کم دریافت کرده بودند، ساعت بدن‌شان 40 دقیقه تاخیر داشت. ضمنا، محققان کشف کردند که نور زیاد می‌تواند ساعت بدن را 85 دقیقه به تاخیر بیندازد، درحالی‌که، نور زیاد با قرص قهوه، 105 دقیقه در ساعت بدن تاخیر ایجاد می‌کند. این نتایج، می‌تواند توجیه‌کننده این باشد که چرا افرادی که شب‌ها قهوه می‌نوشند و دیر می‌خوابند، صبح‌ها هم دیرتر بیدار می‌شوند.

غیر از این‌که براساس این نتایج توصیه می‌شود بهتر است پیش از خواب از نوشیدن قهوه اجتناب کنید، محققان همچنین امکان استفاده از قهوه را برای ری‌سِت کردن ساعت بدن مسافران و پیشگیری از جت‎لگ، مطرح کردند. این یک تئوری کنجکاوی برانگیز است اما مطالعه محدودی است که نیاز به شواهد بیشتر دارد پیش از آن‌که بتوان به‌عنوان یک استاندارد همه پذیر آن را مورد ملاحظه قرار داد.

پژوهشگران عقیده دارند اگرقرار باشد قهوه برای مسافرانی که محدوده‌های زمانی را پشت سر می‌گذارند استفاده شود، باید با تدبیر درست این کار انجام شود.



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات