Thursday 8 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 7327
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اکتبر 2015 - 14:34
6 views بازدید

ضرورت های تئاتر کُردی

گیگر: تئاتر کُردی به عنوان یک رویداد فرهنگی هنری که از سال 1378 در شهر سقز آغاز به کار کرد با برگزاری آن در 15 تا 19 شهریور سال جاری دوازدهمین دوره خود را رقم زد. ابراهیم محمدحسینی: این اتفاق هنری امروز دارای جایگاه خاصی در میان هنرمندان عرصه نمایش است که حضور گروه های نمایش از کشورهای عراق و ترکیه در دوره اخیر، نشان دهنده […]

گیگر:

تئاتر کُردی به عنوان یک رویداد فرهنگی هنری که از سال 1378 در شهر سقز آغاز به کار کرد با برگزاری آن در 15 تا 19 شهریور سال جاری دوازدهمین دوره خود را رقم زد.

ابراهیم محمدحسینی: این اتفاق هنری امروز دارای جایگاه خاصی در میان هنرمندان عرصه نمایش است که حضور گروه های نمایش از کشورهای عراق و ترکیه در دوره اخیر، نشان دهنده فراگیر شدن آن است که ضروری می نماید این حوزه تقویت شود و یادداشت پیش رو با این هدف نگاشته شده است.

***

انجام ارزیابی جدی سالانه از برگزاری جشنواره و طراحی سیاست های سال بعد ،مشخص شدن تعاریف و توقعات سیاستگذاران فرهنگی از تئاتر کُردی‏، همدلی و حضور فعال هنرمندان با تجربه، ارتباط گرم بازیگران با تماشاگر، توجه به فرهنگ بومی با استفاده از سبک های جذاب نمایشی و بازسازی فکری تماشاگران نا امید شده از تئاتر از جمله ضرورت های تئاتر کردی است.

این رشته از هنر در مناطق کردنشین نیاز به بازسازی بدنه اصلی آن برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، تلاش برای افزایش مخاطبان، خارج شدن از سیطره دولت، درک درست از شرایط سیاسی، اقتصادی‏ ، اجتماعی و فرهنگی جهان توسط نویسندگان و کارگردانان از جمله دیگر مواردی است که به عنوان ضرورت های این عرصه می توان از آن نام برد.

باید به این موضوع اذعان داشت که راه تئاتر کُردی، ادامه راه تئاتر غرب نیست‏، تجربه های موفق باید پشتیبانی شوند، تشویق و ترغیب نمایش نامه نویسی به صورت جدی و طراحی مرکزی برای گسترش و حرفه ای شدن آن مورد توجه قرار گیرد و برای بازیگری تئاتر، تاسیس هنرستان هنر پیشه گی، بهبود شرایط تئاتر دبیرستانی و دانشگاهی غیر حرفه ای نیز اهمیت قائل شد.

از سوی دیگر نمایش در مناطق کردنشین نیاز به ایجاد ارتباط منطقی بین تئاتر غیر حرفه ای و حرفه ای ، طراحی سالن های مناسب برای اجرا و متمرکز بودن سیاست های حمایتی دولت بر بخش های کلان این رشته از هنر دارد.

فعالان این حوزه نیز باید به بحث های دریافت پیام، انتقال اطلاعات، انتقال معنی، همانندی تجربه، ارسال علایم، درک معنی، پیش بینی مصرف کد مشابه و داشتن علایم مشابه در حوزه ارتباط نمایش با مخاطب توجه کنند.

از سوی دیگر بر اساس دیدگاه علم ارتباطات، باید به درک عمل، برابری معنی، جست وجو برای پاسخ، تغییر رفتار، تاثیر بر دیگری، پذیرش تاثیر، اشتراک فکر و اقناع که از شرط های مختلف ارتباط است نیاز نظری افکنده شود زیرا در حوزه ارتباط جمعی که نمایش نیز بخشی از آن است مهم این است که معنی مشابه مورد نظر فرستنده پیام در ذهن تعداد بیشتری از گیرندگان پیام متجلی شود و هر چه درصد این تعداد بیشتر شود، آن ارتباط کامل تراست و اگر هدف اصلی ارتباط تاثیر گذاری بر مخاطبان باشد، باید این موارد را رعایت کرد.ک/4

انتهای پیام /



لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات