Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 42843
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مارس 2016 - 6:56
2 views بازدید

عوض کردن لاستیک پنچر خودرو در 8گام

ادعای رانندگان جدید مبنی بر دشوار بودن برخی تعمیرات مکانیکی ساده و تکنیک های مبتدی رانندگی کمی ناراحت کننده است . درواقع ، با کمی آگاهی می بینید که این کارها به حد خنده داری ساده است . به این منظور ، ما قصد داریم که طی مدت کوتاهی با یک آموزش هشت مرحله ای به افراد کم تجربه یاد بدهیم که چگونه با اعتماد […]

ادعای رانندگان جدید مبنی بر دشوار بودن برخی تعمیرات مکانیکی ساده و تکنیک های مبتدی رانندگی کمی ناراحت کننده است . درواقع ، با کمی آگاهی می بینید که این کارها به حد خنده داری ساده است . به این منظور ، ما قصد داریم که طی مدت کوتاهی با یک آموزش هشت مرحله ای به افراد کم تجربه یاد بدهیم که چگونه با اعتماد به نفس از فوت و فن های مهندسی استفاده کنند و به عنوان یک راننده در امنیت بیشتری باشند . واضح است که اولین کار ، همانطور که برای خیلی ها ساده به نظر می رسد ، تعویض لاستیک پنچر خودرو است . گرچه باورش سخت است اما بسیاری از رانندگان به جای اینکه خودشان این کار ساده را انجام دهند ، با مکانیک خودرو تماس می گیرند . در واقع روزانه تماس هایی بیش از آنچه تصور می کنید برای تعویض لاستیک پنچر به افراد متخصص می شود .

 گام 1 : ایمن سازی خودرو

اول ایمنی ! خودرو را به سمت راست جاده هدایت کنید و سعی کنید تا حد ممکن از محل عبور مرور ماشین ها دور باشید . درصورت ممکن جلوی یک پارک یا روی سطح صاف توقف کنید ، برای اتومبیل های دنده اتوماتیک حالت توقف خودرو را انتخاب کنید و اتومبیل های با دنده غیراتوماتیک را اصطلاحاً توی دنده بگذارید ، ترمز دستی را محکم بکشید ، موتور را خاموش و چراغ هشدار خودرو را روشن کنید . سرنشینان را به محلی امن ترجیحاً پشت نرده های ایمنی و خارج از خودرو بفرستید و اگر مثلث هشدار شب نما دارید حتماً از آن استفاده کنید .

گام 2 : آماده کردن لاستیک یدک

جک ، جعبه ابزار ، و لاستیک یدک را از صندوق عقب بیاورید و قبل از تعویض مطمئن شوید که پنچر نیست . اگر می توانید لاستیک مقابل لاستیک پنچر را با گوه مهار کنید – حتی اگر یک تکه سنگ هم باشد کافی است – این کار مانع از حرکت خودروی روی جک می شود . قالپاق و یا هر پوشش دیگر روی لاستیک پنچر را با استفاده از جعبه ابزاری که از قبل آورده اید ، باز کنید .

 

گام 3 : نصب جک روی خودرو

محل نصب جک روی خودرو را پیدا کنید . برای هرچرخ معولاً زیر در محلی تعبیه شده است . اول جک را با دست باز کنید تا در محل مورد نظر جا بیفتد ، سپس آماده بالا بردن خودرو شوید . قبل از اینکه لاستیک کامل از زمین جدا شود ، اول مهره های چرخ را کمی شل یا باز کنید . بعد از آن ، به بالا زدن خودرو ادامه دهید تا به ارتفاعی برسد که بتوان چرخ را جدا کرد ، بیش از آن بالا نروید و هرگز زیر خودروی روی جک نروید .

 pancher giri-2

گام 4 : جدا کردن چرخ

وقتی که خودرو روی جک قرار دارد با استفاده از آچار چرخ مهره های چرخ را جدا کنید . مواظب باشید که قل نخورند و بعد از در آوردن مهره ها به راحتی می توانید لاستیک را بلند کنید و با کمی لغزش آن را دربیاورید . یادتان باشد که زانو بزنید و عقب بکشید !  بعد از جدا کردن لاستیک ، آن را تخت روی زمین قرار دهید . یادتان باشد که بعد از طی مسافت طولانی ممکن است لاستیک داغ باشد ، پس بهتر است قبل از اینکه تایر را در دست بگیرید این مساله را چک کنید .

 گام 5 . نصب لاستیک یدک

اگر قبل از سوار کردن تایر ، سوراخ پیچ و مهره های لاستیک و چرخ را روی هم چفت کنید ، کارتان خیلی ساده تر خواهد شد .  بعد از قرار دادن لاستیک روی پیچ چرخ ، بستن مهره ها و سفت کردن لاستیک کار ساده ای است . موقع سفت کردن مهره ها حتماً ترتیب بستن آنها را رعایت کنید تا از متوازن بودن آن مطمئن شوید . یک راه ساده برای به خاطر سپردن این موضوع این است که مهره را یک در میان ببندید ( ضربدری ) و این کار را ادامه دهید تا زمانی که تمام مهره ها را آنقدر که می شود با دست محکمشان کرد ، ببندید .

 گام 6 : باز کردن جک

بعد از بستن چرخ ، جک را پایین بیاورید تا حدی که لاستیک در تماس با سطح زمین قرار بگیرد . به این شکل تا زمانی که بار دیگر مهره ها را به همان ترتیب قبلی ، اما این بار با آچار چرخ سفت می کنید ، چرخ روی جک قرار دارد . خواهید دید که با این کار خیلی سفت تر خواهند شد . زمانی که مطمئن شدید که تمام مهره ها به حد کافی سفت شده اند ، جک را پایین بیاورید و آن را از زیر ماشین بردارید  ( هیچ وقت برای سفت کردن مهره ها روی آچار چرخ نروید ) .

 pancher giri-3

گام 7 : روبراه کردن چرخ

بعد از سفت کردن چرخ فراموش نکنید قالپاق یا سایر متعلقات چرخ در صورت وجود ، را دوباره ببندید و آنها را کنار جاده جا نگذارید . بعد از تعویض لاستیک یدک ، کاور و ابزار و تایر پنچر شده را در جعبه بگذارید .

 گام 8 : اتمام کار

تا این مرحله باید جک ، ابزار و لاستیک یدک را در جای اولیه خود در صندوق عقب قرار داده باشید و آماده ی ادامه ی سفر شوید . فراموش نکنید که گوه ی چرخ پشت لاستیک و مثلث هشدار را بردارید . پس از آن همگی سوار خودرو شوید و با احتیاط وارد جاده شوید اما یادتان باشد چراغ هشدار خودرو را خاموش کنید . اگر از لاستیک یدک موقت استفاده می کنید ، معمولاً حد مجاز سرعت روی آنها نوشته شده (80km/h) ، پس برای حفظ ایمنی خود آن را رعایت کنید .

تذکر 1 : فراموش نکنید که در اولین فرصت لاستیک پنچر تعویض شده را تعمیر کنید تا درصورت پنچری مجدد با دو لاستیک پنچر آواره نشوید .

تذکر 2 : از آنجا که دستورالعمل فوق ویژه ی خودروی خاصی نیست ، قبل از هرچیز با مراجعه به راهنمای استفاده خودرو ، با ملزومات ویژه ی خودروی خود آشنا شوید . به جای اینکه این آموزش را به زمانی موکول کنید که لاستیک خودروتان پنجر شده ، و ممکن است شب باشد و بارانی ، آخرهفته یک بار این کار را تمرین کنید . مطمئن باشید سخت نیست ، کسی چه می داند شاید با کمی تمرین آنقدر در این کار مهارت پیدا کنید که بتوانید به دیگران هم آموزش دهید . پس این راهنما را مرتب کرده ، پرینت بگیرید و به گاراژ بروید . اگر هنوز هم فکر می کنید که خودتان نمی توانید لاستیک راعوض کنید ، به راهنمای خودرو مراجعه کنید یا ازسرویس کار محل خود کمک بگیرید . در مراکز بسیاری جلسات آموزش رایگان برگزارمی شود و اگر می ترسید که یکبار از بدشانسی پنچر کنید ، این بهترین راه برای اطمینان از آشنایی با خودرو است .

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات