Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 29325
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فوریه 2016 - 10:35
2 views بازدید

فرار از چنگال هیولا: معرفی بازی Dead by Daylight

می توان گفت که شرکت Starbreeze این روز ها از قامت یک شرکت بازی سازی صرف خارج شده و گسترش قابل توجهی به فعالیت های خود داده است. گذشته از تمرکز بر دنیای واقعیت مجازی که بیش از هر چیز خود را در قالب تولید هدست انحصاری این شرکت یعنی Star VR نشان داده است ، شرکت Starbreeze این روز ها عمده فعالیت های خود […]

فرار از چنگال هیولا: معرفی بازی Dead by Daylight

می توان گفت که شرکت Starbreeze این روز ها از قامت یک شرکت بازی سازی صرف خارج شده و گسترش قابل توجهی به فعالیت های خود داده است. گذشته از تمرکز بر دنیای واقعیت مجازی که بیش از هر چیز خود را در قالب تولید هدست انحصاری این شرکت یعنی Star VR نشان داده است ، شرکت Starbreeze این روز ها عمده فعالیت های خود در دنیای بازی های کامپیوتری را بر روی تولید اشتراکی بازی های جدید کامپیوتری در همراهی با سایر شرکت ها و استودیو های بازی سازی قرار داده است و در واقع بیش از یک بازی ساز به عنوان ناشر بازی های کامپیوتری به فعالیت در صنعت بازی سازی مشغول است (البته ناشری که در جریان تولید بازی های خود دخالت نسبتاً مستقیمی دارد). پیش از این شاهد معرفی نسخه ی جدیدی از بازی The Walking Dead توسط این شرکت بودیم که با نام Overkill’s The Walking Dead شناخته می شود و در حال حاضر اطلاعات چندان مفصلی از چند و چون آن در دست نیست. با این حال شرکت Starbreeze این روز ها بسیار فعال تر از قبل به نظر می رسد و به جز اثر مذکور پروژه ی ساخت آثار دیگری را نیز در دست دارد. آثاری که از میان آن ها می توان به بازی جدید Dead by Daylight اشاره کرد.

 

در واقع بخش اصلی طراحی مراحل بازی Dead by Daylight به دست استودیوی کانادایی Behaviour Interactive در دست انجام است و در این میان شرکت Starbreeze بیشتر نقش نظارت بر کار آن ها را بر عهده دارد. نظارتی که می تواند علاقه مندان بازی های کامپیوتری را بیش از پیش نسبت به کیفیت نهایی بازی Dead by Daylight امیدوار سازد. چرا که استودیوی بازی سازی Behaviour Interactive کارنامه ی چندان درخشانی در امر تولید بازی های مطرح کامپیوتری ندارد و عمده فعالیت های این استودیو تا کنون بیشتر بر روی پورت بازی های کامپیوتری ریز و درشت بر روی پلتفرم های مختلف غیر مقصد بوده است. در این میان البته آن ها تولید آثاری نظیر WET و Naughty Bear (این بازی می توانست یک شاهکار باشد اما متاسفانه این گونه نشد) را هم در کارنامه ی خود دارند که در کل بازی های معمولی و متوسطی به شمار می روند. با این حال سبک و سیاق بازی Dead by Daylight به گونه ای است که می تواند به اثری موفق در دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل شود و در واقع چنین پتانسیلی در این بازی وجود دارد. خصوصاً این که بازی های هم سبک با این اثر به تدریج در حال محبوب شدن در میان مخاطبان عناوین اکشن آنلاین هستند و همین امر می تواند در صورت همراه شدن با گیم پلی مناسب و سرگرم کننده در صد موفقیت بازی Dead by Daylight را در میان مخاطبان بسیار بالا ببرد.

 dead-by-daylight

در واقع گیم پلی بازی Dead by Daylight در حالت کلی خود چیزی شبیه به گیم پلی عناوین چند نفره ای نظیر Evolve است. به این ترتیب که در طول این بازی یک نفر کنترل هیولای خشمگین و مهاجم حاضر در میدان را بر عهده می گیرد و چهار گیمر دیگر باید از چنگ او فرار کرده و به هر طریق ممکن بقای خود را در محیط پر خطر این بازی تضمین نمایند. همان گونه که از نام بازی Dead by Daylight بر می آید رویارویی های هیجان انگیز موجود در این بازی در دل تاریکی شب رخ می دهند و در واقع با زدن سپیده ی صبح هیولای کذایی دیگر هیچ شانسی برای شکار کردن چهار گیمر حاضر در این بازی نخواهد داشت. به این ترتیب بیش از بازی Evolve ، گیم پلی بازی Dead by Daylight به گیم پلی نسخه ی جدید از بازی جمعه ی سیزدهم شباهت دارد که چندی قبل شاهد معرفی شدن آن به مخاطبان بازی های کامپیوتری بودیم. در واقع بازی Dead by Daylight نیز همچون اثر مذکور عنوانی چند نفره و رقابتی به شمار می رود که از المان های سبک وحشت در ساختار داستانی و گیم پلی خود بهره می برد. عنوانی که طی آن گیمر ها می توانند همراه با یکدیگر یا به صورت جداگانه به مقابله با هیولای افسار گسیخته ای بپردازند که کمر به از بین بردم کامل آن ها بسته است. با این حال بازی Dead by Daylight از المان های منحصر به فردی در ساختار گیم پلی خود برخوردار است که می تواند تجربه ای کاملاً متفاوت با بازی جدید جمعه ی سیزدهم را برای مخاطبان خود رقم بزند. مسلماً یکی از تفاوت های این بازی با جمعه ی سیزدهم به تعداد گیمر های حاضر در این اثر باز می گردد. همان گونه که گفته شد در این بازی 5 گیمر (یکی در نقش مهاجم و 4 نفر دیگر در نقش بازماندگان) قادر به حضور در محیط بازی هستند و این در حالی است که در نسخه ی جدید از بازی جمعه ی سیزدهم در کل 8 نفر می توانند به انجام بازی بپردازند (یک نفر در قامت مهاجم و دیگران در قالب بازماندگان). سوای این امر برخلاف بازی جمعه ی سیزدهم و حتی آثاری نظیر Evolve ماهیت فرد مهاجم یا هیولای حاضر در بازی Dead by Daylight ثابت نیست و قدرت انتخاب بسیار گسترده ای در این زمینه برای مخاطبان فراهم شده است. به این معنی که فرد قرار گیرنده در نقش هیولا قادر خواهد بود از میان طیف وسیعی از موجودات ترسناک حاضر در مجموعه آثار سبک وحشت (از قاتلان زنجیره ای خطرناک گرفته تا موجودات ماورالطبیعه ای نظیر خون آشام ها) یکی را بنا به دلخواه خود انتخاب نماید و پا به کارزار رقابت و از میان برداشتن سایر گیمر ها بگذارد. مسلماً انتخاب هر کدام از این شخصیت ها امکانات کاملاً متفاوتی را در اختیار گیمری که در قالب نقش هیولا قرار می گیرد خواهد گذاشت و می تواند گیم پلی بازی Dead by Daylight را دستخوش تغییرات قابل توجهی سازد.

 dead-by-daylight1

یکی دیگر از وجوه تفاوت بازی Dead by Daylight با آثار مشابه و هم سبک ، به زاویه ی دید تجربه کنندگان این بازی باز می گردد. به عبارت بهتر در طول بازی دو طرف درگیر در ماجرا از زاویه های دید یکسانی برخوردار نیستند و هر کدام از آن ها از زاویه ی دید مختص به خود بهره می برد. به این معنی که فرد قرار گیرنده در نقش هیولا ، داستان بازی را از دید اول شخص دنبال می کند و در واقع بازی Dead by Daylight برای او اثری در سبک اکشن اول شخص خواهد بود (یعنی چیزی مشابه با عناوینی نظیر Evolve یا Left 4 Dead). اما کسانی که در قالب بازماندگان بازی Dead by Daylight قرار می گیرند گیم پلی این اثر را در قالب یک بازی شوتر سوم شخص دنبال می کنند و در واقع این بازی برای آن ها از دید سوم شخص روایت می شود. امری که موجب می شود تا آن ها بتوانند دید نسبتاً مناسب تری از محیط اطراف داشته باشند و حضور هیولا در محیط پیرامون خود را به گونه ای بهتر تشخیص دهند. در واقع قدرتمند تر بودن هیولا در بازی Dead by Daylight و بالا تر بودن توانایی های او به نسبت سایر گیمر ها وقتی با زاویه ی دید متفاوت این شخصیت نسبت به دیگران تلفیق می شود نوعی تعادل را در گیم پلی این بازی به وجود خواهد آورد که می تواند بر جذابیت های موجود در آن بیافزاید. علاوه بر آن به نظر می رسد که در هر دور از بازی محیط اطراف به شکل تصادفی تغییر می کند و بنا بر این هیچ کدام از تجربه کنندگان بازی Dead by Daylight نمی توانند با به خاطر سپردن محل اشیا ، آیتم ها یا نقاط استراتژیک موجود در نقشه حالتی از برتری را در طی انجام این بازی برای خود ایجاد نمایند و به نوعی از تکرار در گیم پلی برسند. به این ترتیب گیم پلی بازی Dead by Daylight از ابتدا تا انتهای آن، خصلت تازگی و بکر بودن خود را حفظ خواهد کرد و همواره حالتی از هیجان ، ترس و التهاب در تار و پود آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این امر گیمر ها در طول انجام بازی Dead by Daylight قادر به پیشرفت و شخصی سازی توانایی های خود خواهند بود و به تدریج آیتم ها و توانایی های تازه ای در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت که می توانند توسط آن ها سبک بازی خود را به کلی دگرگون ساخته و از این طریق گیم پلی بازی Dead by Daylight را دستخوش تغییر قرار دهند. به هر حال به نظر می رسد که بازی Dead by Daylight از پتانسیل های بسیار مناسبی برای موفقیت در دنیای بازی های کامپیوتری برخوردار است. پتانسیل هایی که در صورت به بار نشستن تمامی آن ها ، بازی Dead by Daylight می تواند به انتخاب اصلی بسیاری از علاقمندان به بازی های چند نفره و آنلاین تبدیل شود. گفتنی است که مقصد اصلی بازی Dead by Daylight در حال حاضر تنها پلتفرم PC عنوان شده است. با این حال هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای عرضه شدن این بازی به بازار توسط ناشر آن یعنی شرکت Starbreeze اعلام نشده است و به منظور اطلاع از این امر باید صبر و حوصله ی بیشتری به خرج داد.

 

google

facebook

insta

twitter

telegram

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات