Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 85479
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 جولای 2016 - 6:54
0 views بازدید

قوی ترین کپسول های آهن/این زوج های غذایی با قرص آهن برابری می کنند

تحقیقات نشان داده است عادت‌های غذایی مناسب و مصرف ترکیبات صحیح خوراکی باعث افزایش جذب آهن می‌شود. دانشمندان می‌گویند 2 تا 20 درصد آهن موجود در محصولات کشاورزی به نام “آهن غیر هِم” در دستگاه گوارش جذب خون می‌شود. این در حالی است که 15 تا 35 درصد آهن محصولات حیوانی موسوم به “آهن هم” با موفقیت جذب بدن می‌شود. از طرفی، با مصرف ویتامین […]

تحقیقات نشان داده است عادت‌های غذایی مناسب و مصرف ترکیبات صحیح خوراکی باعث افزایش جذب آهن می‌شود.

دانشمندان می‌گویند 2 تا 20 درصد آهن موجود در محصولات کشاورزی به نام “آهن غیر هِم” در دستگاه گوارش جذب خون می‌شود. این در حالی است که 15 تا 35 درصد آهن محصولات حیوانی موسوم به “آهن هم” با موفقیت جذب بدن می‌شود.

از طرفی، با مصرف ویتامین C می‌توان جذب آهن را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.

گفته می‌شود، ترکیبات گیاهی زیر برای جذب آهن بسیار موثرند:

1.اسفناج (آهن) + فلفل قرمز (C)

2.کلک بروکلی (آهن) + گوجه (C)

3.نخود سیاه (آهن) + کلم (C)

4.کلم برگ (آهن) + پرتقال (C)

5.عدس (آهن) + جوانه کلم بروکسل (C)

6.شکلات تلخ (آهن) + توت فرنگی (C)

دو روش موثر هنگام خوردن غذا

1.از ظروف آهنی برای پخت و پز استفاده کنید

این روش هنگام پختن مواد ترش و اسیدی مثل گوجه بسیار کارآمد است. تحقیقی نشان داد سس اسپاگتی زمانی که در ظرف آهنی آماده شود، منجر به جذب آهن بیشتری در بدن می‌شود.

2.به ترکیبات خوراکی خاصی توجه کنید

تانن موجود در چای و قهوه و کلسیم در فرآیند جذب آهن مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین قبل از خوردن غذاهای آهن‌دار از مصرف مواد غذایی دارای تانن و کلسیم بپرهیزید.

منبع: Health.com

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات