Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 82324
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 جولای 2016 - 16:47
0 views بازدید

لامبورگینی پیشرانه V12 با اجزایی از جنس فیبرکربن می‌سازد

مدت زمان زیادیست که سازندگان خودروهای سوپر اسپرت به دنبال کاهش وزن محصولات خود هستند. به‌همین دلیل تا به امروز قسمت‌ها و اجزاء مختلفی از این خودروها دچار تحول شده‌اند. در ابتدا رینگ‌ها دستخوش تغییر شدند و مسیر فیبرکربن به چرخه تولید آنها بازشد و بعد از آن نوبت به بدنه و قسمت‌های داخلی رسید. اخیرا هم شاهد آن هستیم که با پیشرفت تکنولوژی، از […]

مدت زمان زیادیست که سازندگان خودروهای سوپر اسپرت به دنبال کاهش وزن محصولات خود هستند. به‌همین دلیل تا به امروز قسمت‌ها و اجزاء مختلفی از این خودروها دچار تحول شده‌اند. در ابتدا رینگ‌ها دستخوش تغییر شدند و مسیر فیبرکربن به چرخه تولید آنها بازشد و بعد از آن نوبت به بدنه و قسمت‌های داخلی رسید. اخیرا هم شاهد آن هستیم که با پیشرفت تکنولوژی، از فیبرکربن برای ساخت شاسی ابرخودروها استفاده می‌شود. اما لامبورگینی ایده‌ای را مطرح کرده که نشان می‌دهد از فیبر کربن فراتر از این موارد هم می‌توان بهره برد.

این شرکت ایتالیایی مدتی قبل آزمایشگاه تحقیقاتی را در سیاتل آمریکا راه‌اندازی نموده که به طور اختصاصی برروی مواد کامپوزیتی پیشرفته متمرکز شده است. از آن زمان لامبورگینی سخت درگیر کارشده تا کشف کند چگونه می‌توان از مواد بهینه‌تر در ساخت ابرخودروهای خود استفاده کند. حالا به‌نظر می‌رسد نتیجه این تلاش‌ها قرار است یک پیشرفت باورنکردنی را برای لامبورگینی رقم بزند. این شرکت در جدیدترین و درعین حال عجیب‌ترین اقدام می‌خواهد برای اجزاء پیشرانه خودروها، برای اولین بار از موادی غیرفلزی استفاده کند.

581436

این مورد یکی از چند پروژه‌ای است که این آزمایشگاه تحقیقاتی با جدیت بر روی آن کار می‌کند و قرار است بیشتر میله‌های اتصالی مثل قطعات اتصال پیستون به میل‌لنگ را از جنس فیبرکربن طراحی کند. این ماده درکنار وزن سبک خود یکی از مستحکم‌ترین کامپوزیت‌های متراکم ساخته شده است. همانطورکه می‌دانید میله‌های اتصالی داخل موتور تحت بیشترین تنش قرار دارند و اگر از فیبرکربن برای ساختن آنها استفاده شود، احتمال شکستن ناگهانی افزایش می‌یابد. ولی با این اوصاف لامبورگینی دست از تلاش برنداشته و با ابداع راه‌حل اختصاصی خودش می‌خواهد بر این مشکل غلبه کند.

581440

استفاده از قطعات کامپوزیتی در داخل مجموعه موتور می‌تواند منجر به افزایش شتاب و قدرت و همینطور کاهش وزن قابل توجه خودرو شود. لامبورگینی قصد دارد ظرف مدت یک الی یک سال و نیم آینده خود را بعنوان اولین خودروساز دنیا که موفق به ساخت پیشرانه‌ای با قطعات کامپوزیتی شده معرفی کند. به احتمال خیلی زیاد این فناوری اولین بار در مدل جایگزین برای آونتادور، که قرار است سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ رونمایی شود، استفاده خواهد شد.

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات