Saturday 3 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 24334
تاریخ انتشار : شنبه 28 نوامبر 2015 - 9:12
2 views بازدید

مطالبات دریافتی از دانش‌آموزان باید در راستای حفظ شأن آموزش و پرورش باشد

مدیر کل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در خصوص مطالبات دریافتی دانش‌آموزان گفت: بسیاری از مدیران مدارس به دلیل تنگناهای مالی مجبورند هزینه‌هایی را از طریق والدین تامین کنند ولی باید دریافت وجه در شأن آموزش و پرورش باشد. به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در دومین گردهمایی روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات […]

مدیر کل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در خصوص مطالبات دریافتی دانش‌آموزان گفت: بسیاری از مدیران مدارس به دلیل تنگناهای مالی مجبورند هزینه‌هایی را از طریق والدین تامین کنند ولی باید دریافت وجه در شأن آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در دومین گردهمایی روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش سراسر کشور، میر شاه‌ ولد مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: مدت زمان حدود 3 ماه است که برای برگزاری این گردهمایی تلاش بسیاری صورت گرفته چرا که رویکرد این گردهمایی رویکردی آموزشی، دانش‌افزایی و ارتقای علمی توانمند سازی می‌باشد و هدف ما این است که در این زمان از جلسه بهره‌مند شوند.

 وی در ادامه گفت: در حال حاضر 5 کمیته دولت در نظر گرفته شده که کمیته صیانت از حقوق شهروندی به عهده اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی گذاشته شده است. 

وی ضمن تاکید بر اینکه کمیته صیانت از حقوق شهروندی به عنوان مهمترین کمیته موجود است اعلام کرد در استانها باید این کمیته پیگیری شود و مسئولیت آن به عهده گرفته شود. 

وی در ادامه افزود: بسیاری از همکاران سعی کردند در سال تحصیلی 95-94 مشکلات موجود را به حداقل برسانند که یکی از آنها در خصوص به کار گرفتن نیروهای انسانی است. 

وی ضمن اشاره به نیروی انسانی در خصوص تدریس مقطع پیش‌دبستانی گفت: امکان هماهنگی کامل در وزارتخانه وجود نداشت، چراکه هر کدام از وزارتخانه‌ها به روش خود نیروی انسانی را جذب می کردند که این بر اساس مصوبه مجلس بود و ابلاغ شد که تا پایان مرداد و تا شهریورماه معلمان به عنوان حق‌التدریس فعالیت می‌کردند. 

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم شایستگی‌های لازم را داشته باشند و خانواده آموزش و پرورش شایستگی معلمی را داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای انسانی است . 

وی در ادامه تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواستار دگرگونی و تحول در این سیستم تعلیم و تربیت کشور است که از مطالبات مقام معظم رهبری هم هست که آموزش و پرورش در پی اجرای آن است که البته این کار با سختی و تنگنا همراه است و همانطور که می‌دانید آموزش و پرورش دوره سخت مالی را پشت سر می‌گذارد و برای جذب اعتبار و امکانات مورد نیاز خود نمی‌تواند به شکل مطلوب عمل کند. 

وی افزود: بسیاری از مدیران مدارس به دلیل تنگناهای مالی مجبور است، هزینه‌های مدرسه را از طریق والدین تامین کنند البته باید این دریافت وجه به طوری باشد که شان و شخصیت آموزش و پرورش حفظ شود، سپس دست نیاز به سمت مردم دراز کند.

 

وی اذعان کرد: جذب کمک‌های مردمی روش های خاص خود را دارد و باید این اطمینان به اولیا حاصل شود که هزینه‌های دریافتی به اندازه‌ نیاز دستگاه آموزش و پرورش است و همه آن کمک‌ها در این قسمت هزینه می‌شود و باید به صورت شفاف مدیر مدرسه گزارش دهد که این وجه دریافتی در کجا هزینه می‌شود و باید از طریق مجرای قانونی یعنی انجمن اولیا و مربیان در این خصوص اقدام شود. 

وی افزود: خوشبختانه از بین 105 هزار مدرسه موجود حدود 80 هزار مدرسه سرکشی و رسیدگی شده است که تنها حدود 6 هزار دارای تخلف در آیتم‌های مختلف بوده است که این حجم نسبت به کل بسیار اندک است. 

وی تصریح کرد: تحول آموزش و پرورش باید در عمل پیگیری شود و همچنین در عمل نیز مطالبه شود.

وی افزود: مهمترین مساله در آموزش و پرورش که باید متحول شود، مربوط به مدیریت آموزش و پرورش است و باید بتوانیم تعلیم و تربیت امروز به چه مدیرانی مورد نیاز است و ضوابط انتخاب مدیران به درستی رعایت شود و همه در این سیستم باید به دنبال یک هدف باشند و هدف آنها تعلیم و تربیت کشور باشد که بر اساس قوانین و مقررات و شیوه‌نامه‌ها این تکلیف مشخص شده است .

وی خاطر نشان کرد: سند تحول یک سند مادر است و تمام تکالیف اساسی آموزش و پرورش در آن عنوان شده است، همچنین تشخیص مدرسه دانش‌آموزان، و مدیریت آمده است و نظام انتخاب مدیران باید قانون‌مند و در شایستگی افراد باشد. 

وی بیان کرد: البته باید با سایر دستگاه‌ها نیز تعامل داشته باشیم اما نباید آنها به جای ما برنامه‌ریزی کنند.

 

وی در ادامه گفت: این حق  آموزش و پرورش است که مدیران خود را انتخاب کند، ضمن اینکه با دیگر نهادها نیز تعامل داشته باشد.

 

وی افزود: متاسفانه بسیاری از تحولات نیروی انسانی در دست ما نیست و باید مشکلات قانونی آن حل شود تا ترکیب جنسی همکاران ما در آموزش و پرورش بر هم نخورد.

 

وی بیان کرد: حدود 50 درصد دانش‌آموزان دختر و حدود 50 درصد دانش آموزان پسر هستند به طوری که در تهران 82 درصد از پرسنل از خانمها هستند پس تکلیف مدارس پسرانه چه می‌شود. 

وی افزود: لازم است از نیروهای حق‌التدریس استفاده کنیم و نیروهای انسانی خود را ساماندهی نماییم چرا که باید نیروی انسانی ما متناسب با نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش باشد و همچنین توانمندی لازم را نیز داشته باشد تا بتواند فرزندان را رشد دهد. 

وی خاطر نشان کرد: چنانچه توانایی لازم وجود نداشته باشد برآورده شدن انتظارات ما در زمینه تعلیم و تربیت محقق واقع نمی‌شود .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دنیای امروز دنیای پیچیده‌ای است و تعلیم و تربیت در آن نیز دشوار است، معلمان باید بتوانند نیازهای روحی و روانی دانش‌آموزان را تامین کنند و فعالیت‌های اثر بخش داشته باشند تا دانش‌آموزان را شخصیت اجتماعی داشته باشند و در توسعه فرهنگی و اجتماعی سهیم شوند و بتوانند مهارت‌های لازم را بیاموزند البته ناگفته نماند میرشاه‌ولد روسای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استانهای مختلف را به جهت تاخیر و یا  ترک آنها از جلسه مذکور حتی به مدتی کوتاه جریمه نقدی به مبلغ 20 هزار تومان در نظر گرفته است و همچنین این قانون در این جلسه اعمال شده است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات