Saturday 3 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 92411
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آگوست 2016 - 6:32
0 views بازدید

مقایسه پژو پارس و دنا : جدال ایرانی، فرانسوی

ایران خودرو به عنوان یک خودروساز دولتی که بخش عظیمی از بازار را در اختیار دارد در بخش خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان چندین محصول دارد که برخی از آنها فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از این محصولات پژو پارس است که هر سال با تغییرات کوچکی با استقبال خوبی روبرو می‌شود. این خودرو که در ابتدا پرشیا نام گرفت، یک […]

ایران خودرو به عنوان یک خودروساز دولتی که بخش عظیمی از بازار را در اختیار دارد در بخش خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان چندین محصول دارد که برخی از آنها فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از این محصولات پژو پارس است که هر سال با تغییرات کوچکی با استقبال خوبی روبرو می‌شود. این خودرو که در ابتدا پرشیا نام گرفت، یک محصول محبوب از پژو فرانسه در ایران است که به‌نظر می‌رسد کم‌کم با فراهم شدن شرایط تولید خودروهای جدید و به روز به زودی بازنشسته میشود. یکی دیگر از محصولات ایران خودرو که ما امروز می‌خواهیم آن را با پژو پارس مقایسه کنیم، یک خودرو ملی است که با حرف و حدیث‌های فراوانی به بازار عرضه شد. دنا نام یک خودرو ایرانی است که شباهت زیادی به خانواده سمندهای ایران‌خودرو دارد ولی چند میلیونی با این خودروها تفاوت قیمتی دارد. با مقایسه این ۲ خودرو با ما همراه باشید…

طراحی ظاهری

پژو پارس نام یک کمپانی بزرگ و مطرح را یدک می‌کشد که در طراحی حرف برای گفتن زیاد دارد و در مقابل دنا از طراحی جدیدتری برخوردار است. نظر دادن درباره ظاهر هر کدام از این خودروها به‌تنهایی آسان است اما وقتی از مقایسه سخن گفته می‌شود، شرایط تغییر می‌کند. چهره پژو پارس باتوجه به اینکه از زمان تولید آن مدت زیادی میگذرد، قدیمی شده و در مقابل دنا طراحی جدیدتر و جذاب‌تری دارد به خصوص در بخش چراغ‌های جلو که از LED در آن بهره گرفته شده است. به‌ هر حال نظر دادن درباره چهره خودروهای هم‌رده کمی دشوار است اما در اینجا دنا برتر شناخته خواهد شد.

شاید یکی از دلایل اینکه پژو پارس هنوز هم در بازار خرید و فروش میشود، ظاهر قدیمی آن باشد که هنوز جذابیت هایی برای هموطنانی دارد که سالهاست با این خودروهای قدیمی سوخته و ساخته اند.

2

طراحی داخلی

پژو پارس بعد از چندین سال تولید با تغییرات داخلی روبرو شد. کابین جدید از طراحی بهتری برخوردار است و در قسمت داشبورد، بسیار جذاب‌تر شده، اما جذابیت کابین دنا بسیار بیشتر از پژو پارس است. طراحان ایران خودرو در طراحی داخلی دنا واقعا خوب عمل کرده‌اند و اگر کمی جنس کابین بهتر بود، دیگر هیچ جای شکی باقی نمی‌ماند که یکی از بهترین‌ها در مقایسه با سایر رقبا است. از لحاظ تریم هر دو خودرو مشابه هم هستند ولی از لحاظ ظاهری، تفاوت‌هایی وجود دارد. دنا از لحاظ ابعادی کمی بزرگتر از پارس است بنابراین طبیعی بوده که فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

البته اگر به طراحی داخلی دنا نگاهی بیاندازنید و سپس به سراغ طراحی داخلی هایما S7 بروید، ممکن نیست تشخیص دهید که چه کسی از روی دست آن یکی کپی کرده است!

در این مقایسه مدل پارس سال بررسی شده است

vkuy3s7t04

پیشرانه

پژو پارس با موتور XU7JP/L3 و با حجم دقیق ۱۷۶۱ سی‌سی عرضه شده است. این موتور توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت را در گشتاور ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارد و حداکثر گشتاور آن ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. لازم به ذکر است که وزن خالص پژو پارس ۱۱۶۵ کیلوگرم است. در مقابل دنا با موتور EF7 خود توانایی تولید ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه  اسب بخار قدرت را دارد و حداکثر گشتاور آن ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. وزن خالص دنا بیشتر از پژو پارس است و این خودرو ۱۲۵۸ کیلوگرم وزن دارد. پژو پارس به‌دلیل شتاب خوب خود در رده خودروهای ارزان قیمت طرفداران زیادی دارد و همانطور که مشاهده می‌کنید موتور دنا اگرچه کمی قوی تر است اما وزن آن نیز بیشتر است و این امر سبب می شود هر ۲ محصول از لحاظ قدرت نزدیک به هم باشند.

هر ۲ خودرو گیربکس دستی ۵ سرعته دارند

dhiu2s2rpx

هندلینگ

صندلی‌های دنا باعث می‌شوند به خودرو تسلط بیشتری داشته باشید و بتوانید آن را بهتر کنترل کنید و چیزی که در دنا توجه بسیاری را به‌خود جلب کرد توانایی هندلینگ و فرمان پذیری بالا است که به‌عنوان یک موفقیت برای مهندسان ایران خودرو مطرح می‌شود. این خودرو در داخل پیچ‌ها بسیار محکم و خوب عمل میکند و کنترل شما بر روی خودرو بسیار زیاد است. بنابراین قدرتمندترین بخش دنا، هندلینگ و فرمان‌پذیری آن است که پژو پارس هر چقدر هم تلاش کند به‌پای آن نخواهد رسید. پارس اگر چه از هندلینگ خوبی برخوردار است اما یک خودرو تیز محسوب مشده و در پیچ‌ها کمی ناپایدار عمل می‌کند.

1dqhm7ua3t

قیمت و تجهیزات

دنا در بازار نزدیک به ۴۲.۸۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد و به همین نسبت از تجهیزات کامل‌تری برخوردار است. از جمله تجهیزات دنا می‌توان به فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل، مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری، دارای سیستم رهیاب، دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل)، مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، تیوتر، جابجایی‏های صندلی‏های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی, امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (دارای استاندارد Isofix ), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی و … اشاره کرد. در حالی که پژو پارس سال با قیمت ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان تجهیزات ابتدایی و ساده‌ای دارد. البته در مدلهای با داشبرد جدید، بر روی فرمان این محصول چند دکمهای برای خالی نبودن عریضه نصب شده است.

wp1fewjavd

کلام آخر

وقتی این ۲ خودرو را با هم مقایسه می‌کنیم متوجه خواهیم شد پژو پارس در خیلی از بخش ها از دنا ضعیف‌تر ظاهر خواهد شد و به نظر می‌رسد اختلاف قیمت ۸ میلیون تومانی ارزش خرید دنا را داشته باشد چرا که یک خودرو بسیار کامل‌تری از پژو پارس سال است. بنابراین در این مقایسه اگر بخواهیم یک خودرو را برتر اعلام کنیم بی‌شک آن دنا خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید خودرو سدان داخلی برای خود خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما در این مقایسه دنا خواهد بود.

 

 

 

 

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات