Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 5158
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اکتبر 2015 - 7:54
6 views بازدید

مواد غذایی ضروری برای کودکان

پروتئین‌هایی مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ نیز با توجه به سن کودکان و نیاز روزانه آنها باید مصرف شود. تغذیه و رژیم غذایی کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا بدن کودکان در سنین مختلف به مواد غذایی متفاوتی نیاز دارد تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز بدن بتواند از رشد خوب و مناسبی بهره‌مند شود. کودکان باید در طول روز وعده‌های غذایی متفاوتی را مصرف […]

پروتئین‌هایی مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ نیز با توجه به سن کودکان و نیاز روزانه آنها باید مصرف شود.

تغذیه و رژیم غذایی کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا بدن کودکان در سنین مختلف به مواد غذایی متفاوتی نیاز دارد تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز بدن بتواند از رشد خوب و مناسبی بهره‌مند شود.

کودکان باید در طول روز وعده‌های غذایی متفاوتی را مصرف کنند و برعکس مصرف تنقلات یا غذاهایی که باعث اضافه وزن شده و کالری‌های کاذب دارند را حذف یا کمتر مصرف کنند. در این میان برخی از موادغذایی از اهمیت بیشتری برخوردارند که در این مطلب به آنها اشاره می‌شود. موادغذایی که کودکان به طور روزانه مصرف می‌کنند باید به شکلی باشد که بتواند پاسخگوی نیاز بدن و شیطنت‌های کودکانه باشد تا آنها انرژی لازم برای بازی کردن و یادگیری را داشته باشند.

متخصصان تغذیه کالری مورد نیاز کودکان 4 تا 17 ساله را درحدود 1750  تا  2500کالری تخمین زده‌اند و این مقدار بسته به جنسیت، سن و همینطور میزان فعالیت کودکان و نوجوانان متفاوت است. در رژیم غذایی روزانه کودکان باید موادغذایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، لیپید و همینطور ویتامین‌ها و موادمعدنی قرار بگیرند. بسیاری از والدین معتقدند قرار دادن تمام مواد ذکر شده در رژیم غذایی کودکان دشوار است. اما توصیه‌هایی ارائه می‌شود :

مصرف شیر، ماست یا پنیر بخصوص در دختران باید مورد توجه قرار بگیرد تا کلسیم مورد نیاز بدن آنها تامین شود زیرا کمبود کلسیم در سال‌های آتی می‌تواند بیماری یا ناراحتی‌های بسیاری را برای دختران رقم بزند.

مصرف آب. کودکان به دلیل جنب و جوش و فعالیت زیادی که دارند، آب قابل
توجهی را از دست می‌دهند. در صورتی که یکی از مواد مورد نیاز آب است. در
نتیجه والدین باید کودکان را به مصرف نوشیدنی‌های بدون شکر یا حاوی افزودنی
تشویق کنند.

توده‌های استخوانی همیشه به رشد و فعالیت و استحکام نمی‌پردازند در نتیجه باید نیاز توده‌های استخوانی را با شیر و فرآورده‌های لبنی که سرشار از کلسیم هستند تامین کرد.

پنج واحد میوه و سبزی باید در طول روز مصرف شود. سبزیحات خام یا میوه‌هایی مانند سیب، گلابی، پرتقال، زردآلو، نارنگی، کیویی و نیز میوه‌های مفیدی برای بدن هستند.

محدود کردن مصرف بی‌رویه شکر و قند. مصرف شکر، شیرینی یا نوشیدنی‌های حاوی
قند در کودکان باید کنترل شود و از مصرف بی‌رویه آن جلوگیری کرد.

پروتئین‌هایی مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ نیز با توجه به سن کودکان و نیاز روزانه آنها باید مصرف شود.

غذاهای حاوی نشاسته مانند نان ، ماکارونی، برنج، حبوبات یا سیب زمینی نیز مفید هستند.

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات