Wednesday 7 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 31404
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فوریه 2016 - 1:24
1 views بازدید

میکروب‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی جولان می‌دهند

برخی وسایل ورزشی می‌توانند ناقل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های ویروسی و عفونی در صورت عدم نظافت و رسیدگی از سوی مسئولان سالن‌های ورزشی شوند. گفتنی است، پژوهشگران هشدار می‌دهند مربیان و کادر اجرایی سالن‌های ورزشی علاوه بر ضدعفونی کردن‌ هوای سالن و استفاده از سیستم‌های تهویه هوا، حتماً به صورت دوره‌ای نسبت به ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و وسایل ورزشی اقدام کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، […]

برخی وسایل ورزشی می‌توانند ناقل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های ویروسی و عفونی در صورت عدم نظافت و رسیدگی از سوی مسئولان سالن‌های ورزشی شوند.

گفتنی است، پژوهشگران هشدار می‌دهند مربیان و کادر اجرایی سالن‌های ورزشی علاوه بر ضدعفونی کردن‌ هوای سالن و استفاده از سیستم‌های تهویه هوا، حتماً به صورت دوره‌ای نسبت به ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و وسایل ورزشی اقدام کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تمرین ورزشی در یک سالن گرم و مرطوب به ویژه اگر سالن ورزشی فاقد بهره‌مندی از نور خورشید و پنجره‌های رو به خورشید باشد، می‌تواند افراد ورزشکار را با خطر حمله انواع میکروب‌ها مواجه کند.

این یافته‌ها حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشکده پزشکی نورویچ در دانشگاه شرق آنجیلنا است.

براساس تحقیقت انواع ویروس‌ها به ویژه ویروس‌های آنفلوآنزا می‌توانند تا 48 ساعت بر روی وسایل از جمله تجهیزات ورزشی زنده باقی بمانند و به این ترتیب به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

ویروس‌ها و باکتری‌ها همچنین از طریق تنفس می‌توانند در فضای سالن ورزشی جریان پیدا کنند و باعث ابتلای افراد شوند.

پژوهشگران حتی به ورزشکاران و دوستداران ورزشی نیز توصیه می‌کنند توسط دستمال مرطوب ضدباکتری قبل از انجام ورزش وسیله ورزشی تمرینی خود را پاک نمایند.

یکی از توصیه‌های خوب در فصل زمستان ورزش در خانه و یا خارج از فضاهای سرپوشیده در کنار رعایت پوشش برای جلوگیری از سرماخوردگی است.

نکته مهم عدم دست زدن به دهان و بینی هنگام ورزش با دستگاه‌های بدنسازی است زیرا از این دو طریق میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها سریعتر به بدن راه می‌یابند.

همچنین پس از اتمام تمرین ورزشی شستشوی دست با آب و صابون، استحمام و خشک کردن بدن می‌تواند از میزان آسیب‌پذیری توسط میکروب‌ها بکاهد.

استفاده از مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در هوای باز، ورزش‌های کششی و هوازی می‌توانند به حفظ سلامت بدن کمک کنند.

نکته مهم عدم دست زدن به دهان و بینی هنگام ورزش با دستگاه‌های بدنسازی است زیرا از این دو طریق میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها سریع‌تر به بدن راه می‌یابند.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات