Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 83272
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 جولای 2016 - 13:37
0 views بازدید

نتایج بنچمارکهای AMD و Nvidia در حین اجرای Vulkan خیره کننده است!

بسیاری از کاربران پرفورمنس یک کارت گرافیم را تنها منوط به معماری،پردازنده گرافیکی،پردازنده اصلی سیستم،درایور و موتور بازی ها می دانند.این تصور تا حدودی درست است اما یکی از مهمتری پارامترهایی که در پرفورمنس نهایی و توان کارت گرافیک ها موثر است،دستورات کتابخانه و برنامه نویسی است.موردی مهم که دست نویسندگان برنامه را برای استفاده هر چه بهتر از سخت افزار باز می گذارد.   […]

نتایج بنچمارکهای AMD و Nvidia در حین اجرای Vulkan خیره کننده است!

بسیاری از کاربران پرفورمنس یک کارت گرافیم را تنها منوط به معماری،پردازنده گرافیکی،پردازنده اصلی سیستم،درایور و موتور بازی ها می دانند.این تصور تا حدودی درست است اما یکی از مهمتری پارامترهایی که در پرفورمنس نهایی و توان کارت گرافیک ها موثر است،دستورات کتابخانه و برنامه نویسی است.موردی مهم که دست نویسندگان برنامه را برای استفاده هر چه بهتر از سخت افزار باز می گذارد.

 

AMD پس از فراز و نشیبی که از سال 2013 بر سر دستورات کتابخانه ایی خود مانند “Mantel” بود،در نهایت کار بر روی یک رابط جدید با نام “Vulkan” را آغاز کرد.هم اکنون اولین نسخه از این دستور برنامه نویسی در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار دارد و بازیهایی بر اساس آن تولید شده است.از سوی دیگر انویدیا نیز به طور رسمی اعلام کرده بود که کارت گرافیک های مبتنی بر GPU های کپلر و مکسول این برند نیز از Vulkan پشتیبانی خواهند کرد و این مهم از طریق به روزرسانی در اختیار کارت گرافیک های هر دو برند (Nvidia و AMD) قرار خواهد گرفت.  Vulkan 1.0 همانطور که از نامش نیز پیداست،اولین نسخه از Vulkan است که به توسعه دهندگان و تولید کنندگان بازی امکان گذر از محدودیت ها و تنگناهای نرم افزاری را می دهد.این دستور نه تنها در ویندوز،بلکه در سیستم عامل های اندروید و لینوکس نیز قابل اجرا است. Vulkanدارای نشانه هایی از نقاط قدرتمند Mantel است که می تواند به عنوان یک مکمل Open GL نیز در نظر گرفته شود.Vulkan یک GPU را به منظور ارائه خروجی بهتر در برابر درخواست ارائه شده یاری می دهد و بدین ترتیب حذف مشکلات سنتی مانند گلوگاه های سخت افزاری را به همراه خواهد داشت.به عبارت ساده،یک کارت گرافیک قادر به اجرای بهتر بازی ها خواهد بود بدون آنکه در پی ضعف های نرم افزاری،از حداکثر توان سخت افزار استفاده ننماید.خبر دیگر که دارای جنبه های بسیار مهمی است،اعلام AMD مبنی بر پشتیبانی معماری های GCN است.AMD اعلام کرده است که معماری های GCN 1.0 به بالا قادر به پوشش Vulkan هستند.

در روزهای گذشته،برخی از رسانه های معتبر به بررسی کارت گرافیک های GTX1000 و RX480 در محیط Vulkan پرداخته اند.اولین آزمایش ها توسط ComputerBase صورت گرفته است که ننتایج آن را در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.این آزمون در حین اجرای بازی Doom انجام گرفته است.این آزمون که در دو مرحله با کتابخانه های OpenGL و Vulkan انجام پذیرفته است،نشان می دهد که معماری کارت گرافیک های AMD خصوصا در مدل RX480،پرفورمنس بسیار بهبود یافته ای را در حین اجرای Vulkan به نمایش می گذارند.بسیاری از محدودیت های RX480 در این آزمون کمرنگ گشته و پرفورمنس آن به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به عنوان مثال می توان به کارت گرافیک AMD Radeon R9 Fury X اشاره کرد که پرفورمنس آن در اجرای دستورات Vulkan تا 25% درصد به نسبت GTX1070 بهبود یافته است.به عبارت ساده تر،پرفورمنس کارت گرافیک های AMD در رندر Vulkan به مقدار چشمگیری از GTX1000 ها بیشتر است.این موضوع نشان میدهد که کارایی GPU های AMD در رندر Vulkan از GPU های انویدیا بهتر عمل می کنند.

در روزهای گذشته،Bethesda پچ جدیدی را برای بازی Doom منتشر نمود که طی آن پشتیبانی از دستورات Vulkan برای این بازی نیز امکان پذیر گشته است.هر دو GPU های AMD و Nvidia از این دستور کتابخانه ای پشتیبانی می کنند اما نتایج تست های انجام گرفته توسط Guru3D،نتایج بدست آمده توسط ComputerBase را تائید و تکرار می کنند.پس از دریافت این آپدیت،بازیکنان قادر به انتخاب نوع رندر از طریق تنظیمات هستند.بدین ترتیب که می توان نوع اجرای بازی را بر اساس Vulkan و یا OpenGL انتخاب نمود.این آزمایش پس از نصب درایور 16.7.2 از برند AMD انجامگرفته است.این ویرایش،آخرین نسخه از درایورهای AMD است.پس از نصب درایور مورد نظر و انتخاب رندر در حالت Vulkan،میزان فریم دهی کارت گرافیک های AMD به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در هنگام تست،کارت گرافیک های انویدیا نیز از ویرایش 368.69 WHQL بهره می بردند.همانطور که در نتایج بنچمارکها نیز قابل رویت است،تنها با سوئیچ رندر از OpenGL به Vulkan،کارایی کارت گرافیک های AMD تا 20% درصد بهبود یافته است.همچنین این آزمون ها حکایت از آن دارد که کارت گرافیک GTX1070 در دقت های FHD تغییر چندانی را از خود نشان نمی دهد اما در دقت های 3840×2160 و 3840×2160،تمایل این سیلیکون به سوی OpenGL بیشتر شده است.به عبارت ساده تر،تاثیر این تغییر رندر در دقت های UHD و WQHD محسوس تر است.

در نهایت برخی از متخصصان مانند تکنسین های مجموعه Guru3D اینطور نتیجه گیری کرده اند که انویدیا در درایور های آینده خود،این نقاط ضعف را پوشش داده و شاید پرفورمنس نهایی در رندر Vulkan بیشتر گردد.

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات