Saturday 3 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 29252
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فوریه 2016 - 9:13
1 views بازدید

نکاتی که قبل از ورزش باید رعایت کرد

اینکه ورزش برای سلامت جسم و روح انسان فواید بسیاری دارد غیرقابل انکار است ولی باید نکاتی را قبل از انجام ورزش رعایت کرد. دکتر حمید پدرام، متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که افراد باید با توجه به وضعیت جسمی و سنی خود ورزش کنند، گفت: در حالت طبیعی فرد […]

اینکه ورزش برای سلامت جسم و روح انسان فواید بسیاری دارد غیرقابل انکار است ولی باید نکاتی را قبل از انجام ورزش رعایت کرد.

دکتر حمید پدرام، متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که افراد باید با توجه به وضعیت جسمی و سنی خود ورزش کنند، گفت: در حالت طبیعی فرد تقریباً برای انجام ورزش محدودیتی وجود ندارد، اما برخی نکات و محدودیت‌هایی هستند که مربوط به کودکان در حال رشد، افراد مسن و یا افرادی که بیماری‌ها و عوارض هستند، می‌شود.

وی ادامه داد: به طور مثال کسانی که دچار درد در هر نقطه از بدن هستند مانند درد در مفاصل پا، کمر و… باید ورزش‌های سبکی را انجام دهند که باعث تشدید و بروز درد در بدنشان نشود، ضمن این که به طور مثال: افرادی که دچار کمردرد و پا درد و … هستند با مشاوره پزشک می‌توانند حرکات ورزشی را انجام دهند که باعث تقویت عضلات اطراف کمر و پا و… می‌شوند تا از مقدار فشار به ناحیه دچار درد کاسته شود و باعث کاهش درد شود.

دکتر پدرام در ادامه افزود: برای کودکان در حال رشد نیز انجام ورزش‌های کششی مانند: والیبال و بسکتبال و… توصیه می‌شود، ضمن این که باید از ورزش‌هایی نظیر ژیمناستیک، پرش از ارتفاع و… که حرکات سنگین آنها باعث آسیب به سطح رشد در دست و پا… می‌شوند، نیز خودداری کنند.

این متخصص در بخش پایانی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به عوارضی همچون پاهای پرانتزی یا انحراف در ستون فقرات حتماً باید دقت داشته باشند که با مشاوره متخصص، حرکات ورزشی مناسب را انجام دهند و از ورزش‌های سنگینی که به ناحیه دچار آسیب، فشار وارد می‌کند، خودداری کنند و افراد با پاهای پرانتزی بهتر است ورزش‌های آبی را انجام دهند مثل: راه رفتن در آب، شنا، دوچرخه در آب و… که باعث تقویت عضلات ساق و ران می‌شود و در کاهش حالت پرانتزی پاها، می‌تواند مؤثر باشند.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات