Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 90227
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آگوست 2016 - 7:17
0 views بازدید

همه محصولات دیجیتال در چارچوب سواد رسانه‌ای ارزیابی خواهند شد

گیگر: سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: ذات فضای مجازی بی واسطه بودن را تحمیل می‌کند به همین دلیل ما باید در مسیری قدم گذاریم که هر فرد مجهز به دید ممیزی شود و بتواند محتوایی را که به دستش می‌رسد، تحلیل کرده و مصرف رسانه‌ای خود را انتخاب کند. رئیس همایش […]

گیگر:

سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری
اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت:
ذات فضای مجازی بی واسطه بودن را تحمیل می‌کند به همین دلیل ما باید در
مسیری قدم گذاریم که هر فرد مجهز به دید ممیزی شود و بتواند محتوایی را که
به دستش می‌رسد، تحلیل کرده و مصرف رسانه‌ای خود را انتخاب کند.

رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت
اجتماعی افزود: تولید محتوا در فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که سواد
رسانه‌ای را ارتقا دهد و بر همین اساس محصولاتی که از این پس برای دریافت
مجوز  به مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد
اسلامی مراجعه کنند، ارزیابی و رتبه بندی آنها بر اساس ادبیات و چارچوب
سواد رسانه‌ای انجام خواهد شد.

حسینعلی افخمی، مدیر سابق گروه ارتباطات
دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر سخنرانان این نشست با تاکید بر گسترش
ادبیات مربوط به جامعه اطلاعاتی در سطح جهان گفت: در بحث سواد رسانه‌ای،
لازم است به بحث جامعه اطلاعاتی توجه ویژه تری داشته باشیم. مهارتهای مرتبط
با جامعه اطلاعاتی در جهان از سواد رسانه‌ای شروع می‌شود و پس از فراگیری
سواد رسانه‌ای نوبت به آموزش سواد دیجیتال می‌رسد که متاسفانه گاهی در
ایران این اتفاق برعکس بوده است.

افخمی افزود: عمده اقدامات مرتبط با آموزش
سواد رسانه‌ای باید در حوزه کودکان و نوجوانان متمرکز شود و نباید در این
عرصه دچار پراکنده کاری شویم.

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و
فناوری اطلاعات نیز گفت: در کشورهای پیشرفته، ابتدا نیاز به تکنولوژی و
فناوری در جامعه احساس شده است و سپس آن محصول به متن جامعه وارد شده است
اما در کشور ما ناهمخوانی حوزه‌های حقوقی، مقررات و فرهنگ با توسعه
دیجیتال، باعث مشکلات بسیاری شده است.

وی افزود: در حوزه حقوقی، مقررات ما متناسب
با توسعه دیجیتال نیست و این عقب افتادگی امروزه در حوزه‌های مختلف علوم
انسانی مشکل ساز شده است و به همین دلیل  بیشترین تمرکز و دغدغه ما در حال
حاضر ترکیب دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات با علوم انسانی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن مفید
ارزیابی کردن برگزاری این گونه نشست‌ها، خواستار توسعه مهارت‌های مرتبط با
سواد رسانه‌ای در جامعه شد و گفت: یکی از مهمترین مصادیق مسئولیت اجتماعی
در حوزه سواد رسانه‌ای گسترش اخلاق در فضای مجازی است که نیازمند تدوین
منشور اخلاق در فضای مجازی و اقدامات عملیاتی و همگانی است.

در ادامه اعضای هیات علمی همایش سواد
رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص
راهکارهای گسترش سواد رسانه‌ای در جامعه پرداخته و از حمیدرضا آیت‌اللهی،
محمد سلطانی‌فر، صدیقه ببران، بهاره نصیریو حامد امامی به دلیل انجام
تالیف، ترجمه، دفاع از پایان نامه و رساله دکترا و برگزاری همایش‌ها و
نشست‌های سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در ۵ سال گذشته تقدیر کردند.

در پایان این نشست به مناسبت هفته ارتباطات و
روابط عمومی، آخرین کتابهای ارتباطات، سواد رسانه‌ای و روابط عمومی با
حضور اعضای شورای سیاستگذاری همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی،
فتوره‌چی، مدیر گروه رسانه‌های نوین و فرهنگ موسسه مطالعات جامعه شناسی
دانشگاه تهران، حمیدرضا آیت‌اللهی؛ مدیرعامل موسسه هدایت میزان، محمدصادق
افراسیابی، دبیرکل همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی و سیداحمد موسوی
صمدی، مولف کتاب نهضت سواد رسانه‌ای رونمایی شد.

لازم به ذکر است همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در روز فرهنگ عمومی در تهران برگزار خواهد شد.



لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات