Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 22128
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 نوامبر 2015 - 10:31
5 views بازدید

وجود یک ساختار توانمند توسعه آموزشی منجر به تحول در آموزش می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وجود یک ساختار چابک و توانمند توسعه آموزشی در کنار ارائه خدمات می‌تواند منجر به تحول و نوآوری در آموزش شود. به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در اولین جلسه کارگروه اصلاح و بازنگری ساختارهای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ، ضمن تاكيد […]

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وجود یک ساختار چابک و توانمند توسعه آموزشی در کنار ارائه خدمات می‌تواند منجر به تحول و نوآوری در آموزش شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در اولین جلسه کارگروه اصلاح و بازنگری ساختارهای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ، ضمن تاكيد بر اهمیت اصلاح ساختار دانشگاهها در بخش آموزش، اظهار داشت: در اصلاح ساختار تشکیلاتی دانشگاه ها باید ماموریت دانشگاه مورد توجه قرار گيرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه افزود: از کارگروه اصلاح و ساختار و بازنگری دانشگاه ها و دانشکده ها انتظار می رود با مروری بر ساختارهای گذشته، ساختار آینده آموزشی دانشگاهها را طراحی کنند.

وی اظهار داشت‌: معاونت آموزشی در سالهای گذشته به علت حجم زیاد خدمات آموزشی درگیری زیادی داشته و دچار روزمرگی شده است، در صورتی که وجود یک ساختار چابک و توانمند توسعه آموزشی در کنار ارائه خدمات  می تواند منجر به تحول و نوآوری در آموزش گردد.

ضرورت شناسایی چالش ها و اتخاذ راهکارهای عملی

در ادامه این جلسه دکتر امیر احمد اخوان ،معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی با اشاره به وجود چالش های فعلی در ساختار تشکیلاتی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور بر ضرورت بررسی وضع موجود ، شناسايي چالش ها و اتخاذ راهکارهای عملی با توجه به استانداردها و اسناد بالادستی مرتبط همچون برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

 

دکتر محمد حسین سالاریان زاده ،رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت نیز در این جلسه با اشاره بر اهمیت موضوع ساختار دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی بر تعریف مفاهیم مرتبط، تعیین شاخص ها و متغیرها تاکید نمود.

ضرورت اصلاح ساختار تفضیلی معاونت آموزشی در دانشگاه ها

در ادامه این جلسه ،دکتر محقق ،معاون مرکز توسعه و تحول اداری با اشاره به وظایف ذاتی این مرکز در تعریف ساختارهای واحدهاي تابعه دانشگاهها و ستاد مرکزی وزارت بهداشت، بر اهمیت اصلاح ساختارهای تفصیلی معاونت آموزشی دانشگاهها تاکید کرد و گفت : مسئله ای که اهمیت اصلاح ساختارها و این برنامه را دو چندان کرده است بحث سند آمایش سرزمینی دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.

 در پایان این جلسه مقرر شد، موضوعات مرتبط با اصلاح و بازنگری ساختار دانشگاهها در کارگروههای فرعی شامل کارگروه تعریف مفاهیم و کارگروه تعیین شاخص ها و متغیرهای تاثیرگذار پیگیری و به کارگروه اصلی گزارش گردد.

گفتنی است اولین جلسه کارگروه اصلاح و بازنگری ساختارهای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت ‌درمان و آموزش پزشکی، مدیران حوزه معاونت آموزشی  و مرکز توسعه مديريت و تحول اداری، معاونین آموزشی و توسعه مديريت و منابع برخی از دانشگاه های علوم پزشکی و کارشناسان حوزه ستادی وزارت بهداشت برگزار شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات