Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 69826
تاریخ انتشار : شنبه 4 ژوئن 2016 - 12:05
0 views بازدید

پژو405 را بیشتر بشناسیم

هرچند که این روزها خیابان‌های ایران مملو از ۴۰۵ و مشتقات آن شده اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که این سدان سایز متوسط فرانسوی، یکی از شاهکارهای صنعت خودروسازی این کشور به شمار می‌رود. به گزارش کارنت، پژو 405 به عنوان جانشینی برای مدل 305 در سال 1987 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو که با طرحی از شرکت ایتالیایی پینین فارینا […]

هرچند که این روزها خیابان‌های ایران مملو از ۴۰۵ و مشتقات آن شده اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که این سدان سایز متوسط فرانسوی، یکی از شاهکارهای صنعت خودروسازی این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش کارنت، پژو 405 به عنوان جانشینی برای مدل 305 در سال 1987 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو که با طرحی از شرکت ایتالیایی پینین فارینا شکل گرفته بود، روی یک پلت‌فرم کاملا مناسب با محور فعال جلو خلق شد. جالب است بدانید که هر چند این خودرو به یکی از تکراری‌ترین اتومبیل‌ها در خیابان‌های کشور ما تبدیل شده، اما از نظر بسیاری از کارشناسان طراحی، 405 المان‌های طراحی بسیار هوشمندانه و زیبایی را در خود دارد.

این سدان فرانسوی که شبیه به سدان همدوره خود آلفا رومئو 164 طراحی شده است، در طول دوران عرضه رسمی توسط پژوی فرانسه، دستخوش یک فیس‌لیفت مینور شد. بدین ترتیب چیزی که ما در ایران به عنوان پژو ROA می‌شناسیم، طرح نمونه پیش از فیس‌لیفت پژو 405 است و این در حالی است که 405 GLX ما در واقع نسخه فیس‌لیفت این خودرو به شمار می‌رود. پژو 405 با پیشرانه‌های متعدد 4 سیلندر از 1.4 الی 2لیتر به بازار عرضه می‌شد و در بین نمونه‌های مختلف 8 سوپاپ، یک نسخه 16 سوپاپ تحت عنوان Mi16 با 160 اسب بخار قدرت به فروش رسید که این مدل یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین پژوهای 3دهه اخیر به شمار می‌رود.

پژو 405 به صورت رسمی تا انتهای 1996 میلادی توسط پژوی فرانسه به تولید رسید و پس از آن هنوز هم این خودرو در ایران و مصر توسط گروه ایران خودرو روی خط تولید قرار دارد. همچنین 405 به غیر از ایران و فرانسه در کشورهای مختلفی همچون شیلی، اندونزی، مالزی، تایوان و… تولید شد و از پلت‌فرم این خودرو استفاده بهینه‌ای در خط تولید ایران خودرو صورت گرفت.
در واقع سمند، دنا، پژو پارس و… از جمله خودروهایی بودند که بر پایه این پژوی بسیار دوست‌داشتنی به تولید رسیدند.

هر چند که از بین پیشرانه‌هایی که فرانسه برای این خودرو در نظر گرفت، نمونه سری XU در انواع کاربراتوری (در ابتدای دوران عرضه) و انژکتوری (از اواسط دهه 80 شمسی به بعد) با حجم به ترتیب 2.0 و 1.8 لیتر بود اما این پلت‌فرم ساختار مناسبی برای بهره‌گیری از پیشرانه‌های دیگر گروه PSA و موتورهای 4سیلندری همچون EF7 داشت.

در واقع هر چند که پژو 405 این روزها تفاوت‌های فراوانی با نمونه‌ای که بیش از 20 سال پیش در فرانسه عرضه می‌شد دارد، اما هنوز هم شما با خرید این خودرو در واقع یک دهه نودی مشهور و دوست‌داشتنی را انتخاب کرده‌اید که البته دوام نمونه‌های قدیم را ندارد. هرچند که هنوز هم می‌توان نمونه‌های دهه نودی و فرانسوی این خودرو را با قیمت مناسب خریداری و رو به راه کرد.

پژو 405 صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟ مسئله این است!

جایگزین احتمالی پژو405 رونمایی شد

مروری بر مهم‌ترین پرسش‌ها پیرامون تاریخچه پژو 405

قیمت آپشن ها و لوازم جانبی 405 و پژو پارس

 

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات