Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 79249
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 ژوئن 2016 - 15:40
0 views بازدید

چرا نقش زنان در دنیای تکنولوژی کمرنگ تر از مردان است؟

همانطور که می دانید صنعت تکنولوژی دنیا همواره رو به پیشرفت است و کمپانی های زیادی در این زمینه فعالیت میکنند. از جمله این شرکت ها می توان به کمپانی های معروفی مانند مایکروسافت، اپل، فیسبوک و توییتر اشاره کرد. طبق آخرین گزارشات مربوط به ایالات متحده, این کشور در سال 2020 حدود 1.4میلیون فرصت شغلی در صنعت تکنولوژی ایجاد خواهد کرد که رقم بسیار قابل توجهی است. با این […]

چرا نقش زنان در دنیای تکنولوژی کمرنگ تر از مردان است؟

همانطور که می دانید صنعت تکنولوژی دنیا همواره رو به پیشرفت است و کمپانی های زیادی در این زمینه فعالیت میکنند. از جمله این شرکت ها می توان به کمپانی های معروفی مانند مایکروسافت، اپل، فیسبوک و توییتر اشاره کرد. طبق آخرین گزارشات مربوط به ایالات متحده, این کشور در سال 2020 حدود 1.4میلیون فرصت شغلی در صنعت تکنولوژی ایجاد خواهد کرد که رقم بسیار قابل توجهی است. با این وجود و با اینکه نیمی از جمعیت دنیا را زنان تشکیل می دهند و زنان بخشی از مصرف کنندگان این محصولات و خدمات هستند، اما باید اعتراف کرد که نقش و جایگاه زنان در این شرکتها به طور عادلانه در نظر گرفته نشده و این عدم توازن جنسیتی در موقعیت های کاری تنها مختص به شرکتها ی ایرانی نیست.

طبق گزارشات اعلام شده به طور میانگین تنها حدود 30 درصد از کارکنان شرکت هایی مثل فیسبوک و گوگل و یاهو را زنان تشکیل می دهند.در حالی که با توجه به مطالعاتی که توسط موسسه NCWIT انجام شده، تولید و ثبت اختراعات در گروهای شغلی که در آنها همکاری مشترک زن و مرد وجود دارد بین 26 تا 42 درصد افزایش را نشان می دهد.  اما گزارشاتی که از مرکز سیاست کار و زندگی اعلام شده نیز نشان می دهند که حدود 56 درصد زنان شاغل در حوزه تکنولوژی هنگامی که به سطح متوسطی از روند کاری خود می رسند خواهان ترک پست شغلی خود هستند و این اتفاق درست زمانی رخ می دهد که با ترک شرکت توسط این فراد هزینه بسیار زیادی به کمپانی تحمیل می شود.  می توان در اینجا این سوال را مطرح کرد که دلیل عدم حضور زنان و ترک موقعیت های شغلی آنها در این گونه شرکتها دقیقا چه عاملی است؟

به نظر می رسد بهترین راه برای استفاده و توسعه استعداد های زنان در شرکت ها و نیز افزایش میزان وفاداری آنها به کمپانی آن است که محیط کاری آزاد و عادلانه ای برای آنها ایجاد شود به گونه ای که بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را آزادانه برای بهبود عملکرد شرکت بیان کنند و به صورت اجرایی از ایده های آنها استفاده شود. موضوع قابل بحث دیگر مسئله حقوق و پاداش است. نسبت درآمد زنان در مشاغل حرفه ای در آمریکا نسبت به مردان تقریبا 0.75 دلار است که تفاوت آن در ماه حدود 300 دلار و در سال 17,366دلار خواهد بود.که این شرایط نشانگر تبعیضی بزرگ و غیر قابل چشم پوشی است که می تواند عاملی کلیدی در عدم تمایل به ادامه کار در کمپانی ها توسط زنان باشد. علاوه بر مهم بودن حقوق و پاداش موضوع قابل ذکر دیگر آن است که بر اساس مطالعات زنان در محیط کار بیشتر در رده میانی جایگاه شغلی باقی می مانند و اولویت کسب منصب های مدیریتی به مردان داده میشود که این اتفاق نیز عامل مهمی برای پایین امدن انگیزه کارمندان زن خواهد بود و می توان با اطمینان گفت که همین اتفاقات باعث شده اند جای خالی ابتکارات، و نوآوری‌های زنان و رهبری آنها در حوزه کار به شدت احساس شود.

با اینکه ارائه راهکار و البته پیگیری و اجرای آن توسط کمپانی ها حتی در کشورهای توسعه یافته جهان نیز با چالش های بسیار زیادی مواجه است، اما می توان گفت با ایجاد محیط کاری عادلانه و به رسمیت شناختن جایگاه زنان در محیط کار و حفظ ارزش های آنها می توان شاهد افزایش بهره وری شرکت ها در نتیجه ی حضور زنان و استفاده از ایده های عمدتا متفاوت و ساختار شکنانه آنها در راستای پیشبرد سیاست های کاری هر کمپانی بود. نظر شما درباره نسبت کمتر حضور زنان در محیط های کاری در مشاغل مرتبط با تکنولوژی چیست و شما چه راهکارهایی برای افزایش و تداوم پیوسته حضور زنان در محیط های کاری پیشنهاد می کنید؟

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات