Thursday 8 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 176
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 سپتامبر 2015 - 13:29
39 views بازدید

چند ترفند آموزشی مختص برنامه ی اکسل

  چند ترفند آموزشی مختص برنامه ی اکسل اگر شما از کامپیوتر استفاده می کنید احتمال این نیز وجود دارد که چند پرونده اکسل در PC یا مک خود داشته باشید. همانطور که میدانید میلیون ها نفر در سراسر جهان از اکسل استفاده می کنند که بیش تر بدرد تجارت و نهاد های دولتی استفاده می شود. خوشبخاته با وجود اکسل ۲۰۱۴ امکان بالا بردن […]


 

چند ترفند آموزشی مختص برنامه ی اکسل

اگر شما از کامپیوتر استفاده می کنید احتمال این نیز وجود دارد که چند پرونده اکسل در PC یا مک خود داشته باشید. همانطور که میدانید میلیون ها نفر در سراسر جهان از اکسل استفاده می کنند که بیش تر بدرد تجارت و نهاد های دولتی استفاده می شود. خوشبخاته با وجود اکسل ۲۰۱۴ امکان بالا بردن امنیت پرونده ها با رمز گذاری وجود دارد.برای این کار ابتدا باید پرونده ای را که می خواهید رمز گذاری کنید باز کرده و گزینه Info را انتخاب کنید سپس روی Protect Workbook کلیک نمایید.از نوار باز شده روی گزینه Encrypt with Password کلیک کنید.

 

بلافاصله اکسل پنجره ای برای وارد کردن رمز عبور باز می کند شما می توانید رمز عبور خود را به سادگی در تکست بار باز شده وارد کنید اما به یاد داشته باشید که اگر رمز عبور خود را گم کنید دیگر امکان دسترسی به پرونده شما نیست. اکسل هیچ گزینه ای برای بازیابی رمز عبور وارد شده توسط شما ندارد.هنگامی که رمز عبور خود را انتخاب کردید مایکروسافت بی درنگ پرونده را رمز گذاری می کند و با هر بار باز کردن آن تقاضای رمز عبور خواهد

 

 

کرد البته به یاد داشته باشید که این رمز عبور فقط برای پرونده انتخاب شده ایجاد می شود و برای دیگر این عمل را باید به صورت تکی انجام دهید.در صورتی که با نرم‏افزار Microsoft Office آشنایی داریدحتماً می‏دانید که جهت جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM استفاده کرد. اما هر بار تایپ نمودن این فرمول جهت انجام عمل جمع ممکن است خسته کننده و وقت گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه محاسبه سریع جمع سلول‏ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم.

 

بدین منظور:

ابتدا سلولی که قصد دارید نتیجه عمل جمع در آن نمایش داده شود را انتخاب کنید.

حال ابتدا کلید Alt را گرفته و نگه دارید، سپس کلید = را فشار دهید.

اکنون سلول‏هایی که قصد دارید جمع زده شوند را انتخاب کنید و نهایتاً کلید Enter را فشار دهید.

خواهید دید که جمع اعداد، درون سلول مورد نظر درج خواهد شد.

 

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

 

+ 1
مخالفم – 0



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات