Friday 9 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 113341
تاریخ انتشار : شنبه 15 اکتبر 2016 - 8:41
1 views بازدید

**چند دلیل برای نخریدن اچ ۳۰ کراس

مدت‌ها بود که خودروسازان بهانه‌ای به نام تحریم داشتند و علت عدم رشد خودروسازی کشور و تولید محصولات بی‌کیفیت را تحریم‌ها می‌دانستند. با توافق هسته‌ای ایران با کشورهای دیگر، دلیل خوشحالی بسیاری از مردم مونتاژ خودروهای با کیفیت خارجی با قیمت مناسب در کشور بود. اما متاسفانه تا زمان فعلی چنین اتفاقی رخ نداده. اگرچه خودروسازان بزرگ مانند رنو و پژو به ایران بازگشته‌اند و […]

مدت‌ها بود که خودروسازان بهانه‌ای به نام تحریم داشتند و علت عدم رشد خودروسازی کشور و تولید محصولات بی‌کیفیت را تحریم‌ها می‌دانستند. با توافق هسته‌ای ایران با کشورهای دیگر، دلیل خوشحالی بسیاری از مردم مونتاژ خودروهای با کیفیت خارجی با قیمت مناسب در کشور بود. اما متاسفانه تا زمان فعلی چنین اتفاقی رخ نداده. اگرچه خودروسازان بزرگ مانند رنو و پژو به ایران بازگشته‌اند و بزودی شاهد عرضه چند محصول از این خودروسازها در ایران خواهیم بود اما این محصولات از لحاظ قیمت و کیفیت جمع کثیری از مردم را نا‌امید خواهند کرد. البته فعلا به دلیل مشخص نشدن شرایط کلی این محصولات مانند قیمت، وارد این بحث نخواهیم شد. یکی از محصولاتی که بعد از توافق هسته‌ای، با خبر تولید‌اش در ایران ما را مایوس کرد، اچ ۳۰ کراس نام داشت. زمانیکه شما با یک خودرو بی‌کیفیت روبرو هستید، ذیگر نیازی نیست که حتما آن را از نزدیک بررسی کنید و بسیاری از معایب آن را می‌توان در سایت‌های خارجی و با بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودرو متوجه شد. این خودرو به تازگی در برخی از نمایندگی‌های ایران‌خودرو حضور پیدا کرده و ما نیز در نمایشگاه مشهد و نمایندگی‌های ایران‌خودرو آن را ملاقات کردیم. چیزی که در اچ ۳۰ کراس کاملا مشهود است، عقبگرد ایران‌خودرو با تولید این محصول است که تولید آن هیچ ربطی به برداشته شدن تحریم ها ندارد. امروز چند دلیل برای نخریدن اچ ۳۰ کراس را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید…

۱. طراحی ظاهری

ما همیشه به این نکته اشاره کردیم که، در مسئله طراحی ظاهری همیشه سلیقه نقش مهمی را ایفا می‌کند اما در خصوص اچ ۳۰ کراس بسیاری از سلیقه‌ها یکسان است چرا که این خودرو از لحاظ ظاهری هیچ طرح مدرن و زیبایی در خود ندارد. ایران‌خودرو به طراحی اسپرت اچ ۳۰ کراس در تبلیغات خود اشاره کرده که با شنیدن این سخنان، معنی خودروهای اسپرت به کلی تغییر پیدا می‌کند. نمای جلویی خودرو اصلا هیچ شباهتی به خودروهای اسپرت ندارد و بخش‌هایی مانند جلوپنجره از طراحی ساده و قدیمی برخوردار است. در نمای جانبی نیز سایز کوچک لاستیک‌ها، صحنه‌ای زشت را پدید آورده‌اند. نمای عقب نیز کمی‌شبیه به محصولات ولوو طراحی شده ولی فرم چراغ‌های عقب اصلا به‌زیبایی خودروهای ولوو نیستند. استفاده از بخش‌های پلاستیکی زیاد در بدنه نیز تاثیر معکوس داشته است و زیبایی خودرو را کم کرده. فرم بدنه اچ ۳۰ کراس به‌گونه ای است که کمتر خودرویی را در دنیا می‌توانید مشابه آن پیدا کنید ولی این به معنی خاص بودن این خودرو نیست چرا که بلاتکلیفی در فرم بدنه این خودرو کاملا مشخص است. استیشن، هاچبک و یا کراس؟!

۲. جنس کابین

tfbwvpp2t5

اگر بخواهیم اچ ۳۰ کراس را با پژو ۲۰۶ مقایسه کنیم، جنس داخلی بدنه از پلاستیک بی‌کیفیت است که نسبت به پژو ۲۰۶ هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اگرچه فضای داخلی اچ‌۳۰کراس از ۲۰۶ بزرگتر است اما این کابین راحتی بیشتری نسبت به رقبا ندارد. کیفیت صندلی‌ها در حد متوسط و جنس فضای داخلی در حد ضعیف است، البته این جنس کابین در خودروهای ارزان قیمت کاملا مرسوم است.

۳. پیشرانه

cemgqien3r

اچ ۳۰ کراس در قلب خود از یک موتور TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار بهره می‌برد. همه ما با توانایی این پیشرانه آشنا هستیم اما این پیشرانه هم مانند اکثر بخش‌های این خودرو، قدیمی است و چیز جدیدی در خود ندارد. این پیشرانه زمانی که در ۲۰۶ به‌کار گرفته شد، قدرت متوسط آن کمی راضی کننده بود اما در اچ‌۳۰ کراس شرایط متفاوت است. اچ‌۳۰‌کراس ۱۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد در حالی که ۲۰۶ وزنی معادل ۱۰۵۴ کیلوگرم دارد. این وزن سنگین‌تر نیازمند یک موتور قوی تر نیز هست که در اچ۳۰کراس حضور ندارد بنابراین همین کیفیت سواری این خودرو را پایین می‌آورد.

۴. گیربکس

cj0qcvw2x6

شاید شما تعجب کنید که ما از گیربکس این خودرو به عنوان یک نقطه ضعف یاد می‌کنیم اما قرار دادن نام AISIN در تبلیغات این خودرو مانند این است که شما یک لباس از بهترین برند دنیا تهیه کنید، اما زمان تولید پارچه و دوخت این لباس ۱۰ سال از زمان خرید شما عقب‌تر باشد. گیربکس ۴ سرعته AISIN  در ببسیاری از خودروهای کمپانی‌های بزرگ استفاده شده اما نه تا سال ۲۰۱۶ بلکه تاسال ۲۰۰۴، این گیربکس در خودروهای مدرن دنیا استفاده می‌شد و بعد AISIN گیربکس‌های مدرن‌تر را جایگزین کرد. کاملا مشخص است که اگر بهترین گیربکس دنیا را هم در اچ۳۰ کراس استفاده کنند، بازهم موتور TU5 و افزایش وزن این خودرو نمی‌تواند عملکرد خوبی را برای راننده فراهم کند و این چیزی نیست که بتوانیم با نام AISIN مخفی کنیم.

۵. ایمنی

pnq0lg1xfz

ترمزهای ABS با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو یا EBD این روزها در اکثر خودروهای داخلی وجود دارد و اچ‌۳۰ کراس نیز این نوع ترمز را در خود دارد. سنسور دنده عقب و ۴ کیسه‌هوای ایمنی هم در این خودرو وجود دارد که بر روی کاغذ ما را کمی امیدوار می‌کند اما چیزی که ما بارها به آن اشاره کردیم، مشخص نبودن شرایط ایمنی این خودرو در تست‌های تصادف است. متاسفانه این بخش در کشور ما چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و یکی از دلایل آمار مرگ و میر می‌تواند همین موضوع باشد. تست‌ تصادف موسسه CNCAP مربوط به مدل S30 از شرکت دانگ‌فنگ می‌شود که در کشورهای دیگر نیز حضور دارد اما هیچ آزمون مشخصی روی اچ‌۳۰ کراس انجام نشده و احتمالا مردم ایران اولین آزمایش را با سوار شدن این خودرو انجام خواهند داد.

۶. تاخیر زمان تحویل

wgfj3m5bi3

متاسفانه بدقولی شرکت‌های عرضه کننده خودرو در ایران تعداد کمی ندارد و نمونه بارز آن را می‌توان در تیوولی‌های شرکت رامک خودرو دید. اما ایران خودرو نیز با تاخیر در تحویل این خودروها به خریداران، برخی از مشتریان خود را کلافه کرده است. زمان تحویل این خودروها بارها تغییر کرده است. این بدقولی بدون شک ارزش خرید این خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای خرید خودروی صفر از ایران‌خودرو مشتریان دچار تردید خواهند شد.

کلام آخر

x5a62nqdez

عرضه خودروهای ارزان قیمت در ایران از زمانی که قیمت پراید به ۲۰ میلیون تومان رسید، تقریبا برای مردم تبدیل به یک رویا شده است و اگر بخواهیم یک خودرو جدید و با امکانات متوسط سوار شویم باید بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون هزینه کنیم که این برای بسیاری از مردم غیرممکن است. از سوی دیگر عرضه خودروهایی که شجره‌نامه مشخص دارند با این قیمت‌ها شاید قابل قبول باشد اما محصولی که نه قدرت دارد، نه شرایط ایمنی مشخص و نه شرکتی که نام آن را یدک می‌کشد پرونده درخشانی در تولید خودروهای سواری دارد، باید با قیمتی بسیار کمتر از آنچه که برای اچ۳۰کراس درنظر گرفته شده، عرضه شود. به هر حال امیدواریم این خودر فراتر از توقعات ظاهر شود، چیزی که ما نه در جایی دیدیم و نه در جایی خواندیم!

نوشته **چند دلیل برای نخریدن اچ ۳۰ کراس اولین بار در چرخان پدیدار شد.

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات