Saturday 3 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 31410
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فوریه 2016 - 2:20
2 views بازدید

چگونه از موهای خود در زمستان مراقبت کنیم؟

اگر می خواهيد موهای سالمی داشته باشيد، اين نكته‌ها را به خاطر بسپاريد. دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور کلی مراقبت‌ و نگهداری از مو ارتباطی به فصول مختلف سال ندارد اما چون آب و هوای زمستان، سرد و خشک است و رطوبت مو بیشتر از بین می‌رود، افراد می‌توانند […]

اگر می خواهيد موهای سالمی داشته باشيد، اين نكته‌ها را به خاطر بسپاريد.

دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور کلی مراقبت‌ و نگهداری از مو ارتباطی به فصول مختلف سال ندارد اما چون آب و هوای زمستان، سرد و خشک است و رطوبت مو بیشتر از بین می‌رود، افراد می‌توانند از روغن‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنند که علاوه بر رطوبت، باعث جلوگیری از شکنندگی موهای آنها بشود.

وی عنوان کرد: يكی از سريع ترين راه ها برای خشك كردن موها استفاده از سشوار است اما اگر از اين وسيله درست استفاده نكنيد، تهديدی برای سلامت موهای شماست.همچنین نبايد زياد موهايتان را برس بكشيد چون اين كار ساقه موها را ضعيف و شكننده می كند. از همه مهمتر اينكه هيچ وقت برس را به موهای خيس نكشيد.

صداقت پیشه در مورد ویژگی‌های شامپو و نرم‌کننده‌ها اظهار کرد: افراد باید با توجه به نوع موهایشان از شامپو و نرم‌کننده مناسب استفاده کنند، موهای خشک نباید هر روز شسته شود درحالی که شست‌وشو روزانه‌ی موهای چرب بلامانع است. به علاوه شامپوهای نامناسب می‌توانند باعث خشکی و تحریک پوست سر افراد شوند و بهترین PH برای شامپو حدود 5 تا 5/5 است که PH  طبیعی پوست و مو می‌باشد و از شوره و رشد باکتری‌ها هم جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص شست‌و‌شوی مو با صابون بیان کرد: صابون برای شست‌و‌شو مو اصلاً مناسب نمی‌باشد چون ترکیباتی دارد که باعث خشک شدن بیش از حد مو و در نتیجه کدری موها می‌شود. همچنین وقتی موها زبر، خشک و خشن باشند موقع شانه کردن غلاف خارجی مو شکسته و موها سریع‌تر آسیب می‌بینند.

صداقت پیشه خاطرنشان کرد: تغذیه برای داشتن موهای سالم نقش به سزایی دارد، هر قدر تغذيه شما بهتر باشد و به رژيم غذایی تان اهميت دهيد، درخشندگی و زيبایی موهايتان هم بيشتر می شود. به طور كلي اگر در رژيم غذایی تان منابع غني از آنتی اكسيدان ها مانند گوجه فرنگی و كلم بروكلی داشته باشيد، به موهايتان لطف بسيار بزرگی كرده ايد. البته روغن ماهی و پروتئين ها را هم فراموش نكنيد چون بدون شك موهايتان سالم تر می مانند. موها از پروتئين ساخته شده اند.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات